3 ägeda lisavarustusega “sidrunit”: reguleeritav vedrustus, aktiivspoilerid ning lahtine katus

Fotod: auto24.

Citroën on oma pika ajaloo jooksul tootnud meeletus koguses märkimisväärselt innovaatilisi ning huvitavaid autosid. Heaks näiteks on 1955. aastal esitletud DS, mis tutvustas maailmale esmakordselt ketaspidureid ning hüdropneumaatilist vedrustust. Põnevaid näiteid Prantsuse autotootja värvikast ajaloost leiab mujaltki, näiteks meie enda autoturult.

Citroën 2CV, 1986

Mootor: 0,6-liitrine R-4
Hind: 8500 eurot

Autotööstuse ajaloos on 2CV täpselt sama ikooniline ning armastatud nagu Fiat 500, Porsche 911 või näiteks Ford Mustang. Unikaalse välimusega väikest Citroëni tutvustati esmalt 1948. aastal, autost sai aga hitt ning seda toodeti kuni 1990. aastani välja.

Esiveoline pisike luukpära oli algselt mõeldud odavaks pereautoks, ent sellest on nüüdsest saanud tõeline stiilitoode. Põneva omadusena on 2CV-l avatav katus!

Kuulutuses on kirjutatud, et 2CV on kümme aastat olnud ühe omaniku käes ning kasutusel olnud vaid pühapäevaautona. Läbisõit on väike, 27 709 kilomeetrit. Hooldused on samuti müüja väitel tehtud, ülevaatus on kehtiv. Hinnaks küsitakse 8500 eurot

Citroën XM, 1995

Mootor: 2,0 R-4, bensiin
Hind: 2900 eurot

Kuulsa autodisaineri Nuccio Bertone poolt disainitud Citroëni 1990ndate lipulaev XM nägi omal ajal väga futuristlik välja. Tänapäeval on teravkandilise autole tekkinud veelgi ägedamat hõng. Ruumikas ning pehme “sidrun” kastuas nii võimsaid V-6 mootoreid kui ka kaheliitriseid neljasilindrilisi, millest mõned töötasid paaris turboülelaaduritega.

Põnevat kraami leidus XM puhul veel. Auto peotrikiks oli äärmiselt mugav hüdropneumaatiline vedrustus, millega sai Citroëni üles-alla langetada. Antud müügis olev XM pärineb 1995. aastast ning kasutab kaheliitrist turbomootorit. Eestis auto sõitnud pole, algupäraselt on see pärit Šveitsist.

Müüja sõnul on tegu roostevaba ning tehniliselt normaalses seisukorras autoga. Hinnaks küsitakse 2900 eurot.

Citroën C6, 2007

Mootor: 2,7-liitrine V-6, diisel
Hind: 4999 eurot

Ägedate ning huvitavate Citroënide nimistu väärib kindlasti ka ühte moodsat kandidaati. Antud juhul valisime selleks luksussedaani C6, mida toodeti vahemikus 2005-2012. Vaieldamatult võib seda pidada üheks selle sajandi kõige ägedamaks Citroëniks, lisaks omapärasele välimusele on tegu ka ülimalt pehme ning mugava kulguriga.

Varustuse poolest on C6 rikkalik, esineb ka märkimisväärseid ja huvitavaid lisafunktsioone, nagu näiteks reguleeritava kõrguse õhkvedrustus ning tagaspoiler, mis tõuseb-langeb vastavalt kiiruse kasvamisele või langemisele. Mootoriks on 2,7-liitrine diislit tarbiv V-6.

Omaniku sõnul on auto täiesti töökorras ning kõik toimib edukalt. Tehtud on ka omajagu hoolduseid, hinnaks küsitakse 4999 eurot.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.