5 väga erilist autot, mida kellelgi teisel naljalt ei ole

Fotod: auto24.ee

Eriliste autode otsimine kuulutuste hulgast on parim võimalik meelelahutus, vähemalt esmaspäeva hommikul kontoris. Autotootjate ja inimeste fantaasia on kohati piiritu või siis on ajastute erinevus nii suur, et auto kvalifitseerub eriliseks. Igatahes on pilt seekord kirjum kui Türi lillelaat.

Ford Taunus, 1965

Alustame rahulikult, väga rahulikult. 40 kW mootor ehk 54 hobujõudu ei ole mingi mürakaru ilmselt ka auto tühimassi arvestades, milleks on olematud 870 kg. See on kruiiser, ilu- ja pühapäeva auto.

Müüjaa ütleb, et see on oma vanuse kohta igati heas korras hobiauto, mis on valmis kasvõi igapäevaseks kasutuseks. Ülevaatused on läbinud ausalt. Igakevadine õlivahetus on tehtud.
Kaasa tuleb ka hulganisti varuosi.

Meie ütleme, et see on väga mõnus sissevaade 1960ndate Euroopa inimeste ellu, kes ei teadnud või ei tahtnud midagi teada suurushullustusest, mis toimus teisel pool ookeani. Lakooniline, lihtne, aga kahtlemata stiilne. 4900 euro eest hobiautot ikka väga palju.

Volkswagen Caravelle T3 Syncro, 1991

T3 põlvkonna bussid on hetkel väga popp kaup, kui liikluspilti arvestada. Omamoodi hipster, samas on võimalik päris äge asi soodsalt saada ja kui eriti hästi läheb, siis veel nelikveolisena, nagu see.

Müüja ütleb, et see on originaal seisukorras ja hästi säilinud T3 Syncro. Kõik toimib nagu peab, värskelt on saanud saanud uue kütuse- ja veepumba, kütusetorustiku, põhjaliku puhastuse ja originaalvärv on poleeritud ning seisnud auto lõhn eemaldatud. Lisadest on olemas nii roolivõim, kesklukk kui ka lukustatav diferentsiaal.

Pead ei julge anda, ega kangesti on selline tunne, et T3 Volkarid on peagi sama nõutud ja popid kui tema eelkäijad ehk hipibussid.

BMW Z4, 2008

Z4 nagu Z4 ikka, mis seal erilist. Vale! Esiteks on tegemist 3,0si versiooniga, mis oli kõige võimsam enne Z4 M’i. Aga mitte see pole oluline, vaadake neid uksi!

Iga auto on kiirem, kui tal on tõstukuksed, seega on tegemist väga kiire Z4’ga. Ilmselt. Hind on päris krõbe 21 000 eurot, aga nagu hiljutine hobiautode hinnavaatlus näitas, siis 3,0si mootoriga Z4’d ongi pigem üle 20 000 euro.

Tõsi, auto on Leedust ja Leedu taustaga, samas räägitakse kuulutuses ametlikust esinduse ajaloost. Üles käivaid uksi ostab nagunii seiklushimuline inimene, seega, seiklust alaku!

Estfield-Dax-Rush V8

See on automaailma versioon Frankensteinist, kelle ehitamisel kasutati toorikuna väga sportlikku ja võimekat inimest. Ehk siis kergesse ja võimekasse keresse on istutatud 380-hobujõuline V-8 mootor. Jah, 750 kilogrammi autot ja 380 hobujõudu.

Töö pole tehtud robustselt ja kirvemeetodil, vaid tundub, et kogu komplekt on väga hoolikalt kokku pandud. Tehtud tööde ja kasutatud varuosade nimekiri on pikk. Lisaks mainitakse 3,5-sekundilist kiirendust 0-100 km/h ja üle 220 km/h ulatuvat tippkiirust.

Kui sellel autol mingi miinus leida, siis see, et tegemist on kahjuks vaid rajale mõeldud sõidukiga ning avalikel teedel sellises seades vähemalt sõita ei või. Aga 15 000 euro eest on siin rajarõõmu ilmselt palju.

Hudson Hornet, 1952

Mis sellises vanas ameeriklases nii erilist on? Üks pilt ütleb rohkem kui tuhat sõna. Kes teab, see teab:

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.