Auto24 blogi

Kolm retro-jaapanlast, millega uuele hooajale vastu sõita

Fotod:Auto24.

Kõikide maade hobiautoomanikud ühinege! Ning siis minge ja vaadake hetkeks kalendrisse, sest kui viiruselevik erilisi üllatusi ei tee, on esimesed autokogunemised vaid mõne kuu kaugusel.

Kui veel sobivat masinat üritustele minemiseks pole, siis on õige aparaadi väljavalimiseks abiks hästivarustatud autoturg. Kitsendame täna valiku Jaapani päritolu sõidukite peale – mida leida võib?

1987 Toyota Corolla

Toyota Corollat on müüdud alates 1966. aastast ning seda enam kui 44,1 miljoni sõiduki jagu. Kõige ägedamad Corollad tulid aga paljude arust välja 1970ndatel ja 1980ndatel. Stiilsed, töökindlad ning vahvad sõita.

Käesolev eksemplar on pärit aastast 1987 ning on meie teedel parajalt harvaesinev nähtus. Entusiasti suus kerekoodi AE82 järgi nimetatav luukpära on kenasti valgeks värvitud ning omab ka sportlikumat spoileriringi.

Kapoti all pole jõudu tõesti teab mis palju, 1,3-liitrine mootor viskab läbi manuaalkasti esisilda vaid 55 mehist kilovatti, ent 980-kilogrammine tühimass aitab minekut pisut teravamaks teha. Omaniku sõnul on väga heas korras sõidukiga, kuhu on paigaldatud ka reguleeritav coilover vedrustus ning polüuretaanist puksid.

Roostest ei tundu samuti kirjelduse põhjal haisugi olevat. Seega kui soovid Jaapani 80ndate pophitte kuulates kokkutulekule kruiisida, siis voila!

2001 Honda Accord Type-R

Kui sinu hobideks on touge-radadel kõrgepöördelise mootori röökimise saatel oskusi lihvida või hoopis ringrada sõita, võib Accord Type-R olla täpselt sinu teema. Eestis on müüki ilmunud üks 2001. aasta Honda Accord Type-R, mida käitab vägagi käre 2,2-liitrine H22A7 VTEC mootor.

Vaadake või selle masina välimust – 17” valuveljed, vulgaarne tagatiib, topelt summutiotsad ning üks ilusamaid üheksakümnendatest pärinevaid Honda salonge üldse. Jaapani autokultuuri kuldajastust indu ammutavale inimesele sobib see masin kindlasti.

Kuulutus pajatab, et Honda on tehniliselt täieliku hoolduse läbinud, mootoris on kõik õlid ja rihmad vahetatud ning ka kere on päris hästi säilinud. Hinnaks küsitakse 3500 eurot.

Ühe üsna haruldase, kiire ja kindlasti ka vaikselt tõusva väärtusega Honda eest pole seda ju tegelikult palju?

1998 Subaru Legacy GTB

Jaapanlastel oli kombeks siseturule toota mõningaid väga erilisi ja ägedaid mudeleid, millest muu maailm muidugi ilma jäeti. Tänu kaubandusmaailma paindlikkusele on õnneks mõned eksemplarid ka siia jõudnud, nagu ka see 1998. aasta Subaru Legacy GTB.

Ülesköetava emotsiooni poolest on see Legacy universaal kindlasti siinolijatest kõige tüünem. Kakssada kuus kilovatti, nelikvedu, manuaalkast, parempoolne rool ning helirida, mis äratab hommikuti üles ka kõige unisema tanklakohvi kulistava härrase.

Autole on pandud uus mootor, käigukast on läbinud taastamise, eksterjöörile annab vunki juurde üliharuldane E-Tune bodykit ning Prodrive veljering.

Subaru eest küsitakse hinnaks 4990 eurot.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.