Päeva kuulutus: täielikult taastatud Opel Omega on ajaränd segastesse 1990ndatesse

Fotod: auto24.ee

Päevad, mis ajasid segadusse. Kui edevamad püüdsid ikka W123 või W124 Mercedese hangeldada või oma elus tehtud õigeid(?) valikuid demonstreerida E28, E30 või E34 Bemmidega, siis nõukaaja mülkast välja pääsenud mõistlik inimene ostis kasutatud Opel Omega.

Juba 1986. aastal turule jõudnud väga voolujooneline Omega oli selleks ajaks jõudnud ka paljudele eestlastele kättesaadavasse hinnaklassi. Koduriigis oli Omega tavaline keskklassi sedaan, nagu praegu näiteks Opel Insignia, Lada ja Moskvitši kõrval oli aga tegemist täieliku luksusklassiga. Lisaks valiti see 1987. aastal Euroopa aasta autoks.

Tagaveolisel Omegal oli väga palju mootorivariante, millest levinumad 2-liitrised ja 4 silindriga autod. Omegast olid muidugi ka sportlikumad versioonid juba 3-liitriste mootoritega, millest tavainimesteni (loe: Eestisse) jõudis ka päris palju Omega 3000 mudeleid ja muidugi kirsside kirss tortide tordil ka tänapäeval – Opel Lotus Omega.

Nüüd on Eestis müüki tulnud Opel Omega, mis on müüja sõnul täielikult taastatud nii tehnoloogia kui ka kere osas. Hinnaks seejuures täiesti mõistlik 5000 eurot. Teine lahe asi on mootor, milleks pole tavaline neljasilindriline, vaid 2-liitrine R6, millel 110 kW (150hj).

Auto läbisõit on 136 000 kilomeetrit, mis on ligi 30-aastase auto kohta olematu ja samas täpselt selline, et ei tekiks soovi auto kilemulli sisse hinnatõusu ootama panna. Kuigi auto on täielikult korda tehtud, on kerget kulumist siin-seal näha ja kehtib sama loogika, mis eelmises lauses – see auto on sõitmiseks mõeldud.

Väljasõit 1990ndatesse ajastukohase Mersu ja BMW’ga on väga lihtne, aga sellist Opelit naljalt ei kohta!

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.