Auto24 blogi

V8 või V12? Kolm võimsat Saksa luksusautot 1990ndatest

Suvel toimuvatele Youngtimeritele suunatud üritustele saabumiseks on lugematu arv häid viise. Kahtlemata on üheks stiilseimaks neist aga esmaklassilise vanakooli luksusauto roolis. Või kui sa tahad eriti tõetruud kogemust, siis ka tagaistmel.

Mugavusele lisaks oleks ju vahva, kui ka auto kapoti all midagi põnevamat oleks -näiteks üks korralik V8 või V12 mootor, mida kapott lahti, rahvale demonstreerida? Sel juhul tuleb pöörduda Saksamaa toodangu poole.

1992 BMW 750 5,0 V12

Elektriautode väsimatu pealetung võib põlisele bensiinipeale parajat meelehärmi põhjustada, mistap on üks võimalus seda ravida autotööstuse ühe kauneima üllitisega – V12 mootoriga. Enamasti seostatakse neid mootoreid superautodega, ent väga paljudel juhtudel on need oma tee leidnud ka luksussedaanide kapoti alla.

Just nagu selle 1992. aasta BMW 750 puhul, kus viieliitrine V12 liigutab ühte kõige kenamat ja klassikalisemat luksusautot mis Baierimaa eales tootnud on. Tumeroheline värv, must sisu, puitdekoor ning teadmine, mis sul kapoti all pesitseb, peaks naeratuse näole tooma küll.

12-silindrilisele jõudemonstratsioonile on tehtud kapitaalremont, ühtlasi väidab omanik, et auto on avariivaba ning väga korralik ja hästi hoitud.

1992 Audi V8 4,2

Kui BMW pole päris sinu maitse, aga suuremootoriline ning haruldane Saksa luksus on siiski teemas, võib vaadata näiteks seda 1992. aasta Audi V8’t. Vahemikus 1988-1993 toodetud mudel oli esimene Audi, mis kasutas V8 mootorit ning ühtlasi ka esimene Audi, mis kombineeris kuulsa quattro nelikveo automaatkastiga.

Kaunile välimusele lisaks oli see ka päris dünaamiline, nimelt ehitas Audi oma V8’st spetsiaalse DTM-võistluste jaoks loodud variandi, millega napsati omajagu võite ja tiitleid.

Nelikveolise luksuslaevaga on tehtud samuti päris palju, alates ülevärvist kuni Audi S4 juppideni ning mootorihoolduseni. Hinnaks küsitakse 7450 eurot.

1995 Mercedes-Benz S 600 L 6,0 V12

Paneme üheksakümnendate Saksa gigantidele punkti ei millegi muu, kui iga tõelise 1990ndate metsaärika magusa unistusega – W140 kere S-klassiga. Antud näite puhul on tegu röögatu kuueliitrise V12 mootoriga variandiga, mis lisaks oma tagaratastesse kanduva 290 kW jõuvaruga omab ka tavapärasest pikemat teljevahet (L).

Kurjakuulutavasse musta värvitud Mersul on aukartustäratav kohalolu. Paljude entusiastide poolt just viimaseks tõeliseks S-klassiks peetav on kahtlemata investeering ning ülim sõidumõnu üheaegselt.

Hind on krõbe 15 900 eurot, ent omaniku sõnul on Jaapanist toodud auto avariivaba ning Eestis vähe sõitnud.

Märksõnad: , , , , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.