Kätte on jõudnud viimane aeg oma sõiduki külmadeks ilmadeks ette valmistamiseks. Kuigi külmakraadid veel praegu hommikuti liialt muret ei tee, on tõsine talv põhimõtteliselt ukse taga ja seepärast tasub just praegu mõelda eelsoojendi soetamisele.
Iga autoomanik kaalub muidugi enne otsuse tegemist enda jaoks plussid ja miinused läbi, kuid siin on viis põhjust, millele eelsoojendi soetamist kaaludes mõtlema peaks.
1. Sa ei pea auto soojendamisele ise aega raiskama
Aeg on meie kõigi jaoks oluline ressurss ning seda eriti hommikuti, mil jäätunud autoga tegelemine tõenäoliselt ühegi inimese meelistegevuste hulka ei kuulu. Eelsoojendi aitab säästa aega nii auto soojendamise kui jää ja lumega tegelemise arvelt, jättes juhile hommikul rohkem vabadust teiste asjadega tegeleda.
2. Kraabitsa võid tuppa jätta
Liikluses kohtab talvehommikuti tihtipeale juhte, kelle jaoks piisab mingil põhjusel ainult väikesest avast esiaknas, et juba sõitu alustada. Tõsi, auto soojeneb sõites kiiremini, kuid jäätunud klaasidega sõidu alustamine on ohtlik. Eelsoojendiga pole aga klaaside puhastamise pärast muretseda, kuna autosse istumise ajaks on jää üles sulatatud ja aknad puhtad.
3. Aitab kütust säästa
Külma mootori käivitamine talvel miinuskraadidega saastab keskkonda oluliselt rohkem kui juba üles soojendatud mootor. Sama kehtib ka sellise mootoriga sõitmise kohta, mistõttu aitab eelsoojendi hoida talvekuudel kütust ja säästab keskkonda kahjulikest süsinikdioksiididest ja süsivesinikest.
4. Eelsoojendi aitab akut hoida
Eelsoojendid jagunevad suuresti kaheks: elektri ja kütuse abil töötavad seadmed. Just elektriga töötava seadmete – näiteks Calixi eelsoojenduste – üheks suureks plussiks on kindlasti asjaolu, et pistiku abil on võimalik lisaks auto soojendamisele laadida samaaegselt ka akut, mis teatavasti talviti heas korras püsimiseks vajab täis püsimist.
5. Kasuta igal pool, mitte ainult kodus
Kütuse abil töötavate eelsoojendite suureks plussiks on teisalt jällegi vabadus kasutada seadet ükskõik millal ja ükskõik kus, sest vaja pole juhet ega pistikut. Samuti soojendab mootorikütusel töötav eelsoojendi kordades kiiremini kui elektriline, soojendades mootori üles juba 20-30 minutiga. Selliseid soojendeid pakub näiteks Webasto.