Mis on vastupidavam ja turvalisem AGM-tüüpi aku ning kas sul oleks seda vaja?

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Aku, eriti talvel, on autos tähtsuselt kõige esimesel kohal. Kui akut ei ole, siis mitte midagi ei toimu. Nii lihtne ongi.

Seetõttu oleme me nendest ka niipalju kirjutanud, sest see on asi, mida autokasutajad kipuvad võtma iseenesestmõistetavalt. Aku olemasolu ei taju enne, kui ta lõpuks ei tööta. Ei mingeid kahtlasi kolinaid või muid helisid. Seetõttu ei jõua ära rõhutada, kuivõrd oluline on aeg-ajalt aku tervist kontrollida.

Igal asjal on oma eluiga ja varem või hiljem seisate te poes ja peate uut akut valima. Seda, kui võimas ja milliste väliste mõõtudega aku teie autole sobib, ütleb teile müüja või autoesindus. Aga mida rohkem elektroonikat ja lisaseadmeid autos on, seda olulisem on valida õige aku ka tehnoloogia mõistes.

Vastupidavam ja turvalisem

Üheks kõige õigemaks variandiks on praegusel hetkel AGM-tehnoloogial põhinevad akud. AGM ehk absorbent glass mat akudes ei ole akuhape mitte lahtiselt, vaid imendatud klaasfiibrist mati sisse.

See tähendab, et akud on palju vastupidavamad, kergemad ja turvalisemad. Purunemise korral ei voola hape välja ning vajadusel saab neid paigaldada ka kaldu (oluline sageli mootorrataste puhul).

AGM-akud hoiavad paremini energiat ning võivad pikemaajaliselt seista ilma, et neid peaks täiendavalt laadima. Oluline on siiski meeles pidada, et tühjana ei tohi ka AGM-akut seisma jätta. Laadimine toimub ligi viis korda kiiremini kui tavaliste, lahtiselt oleva happega akude puhul.

Sobib tänapäevastele autodele

Seda tüüpi akusid peaksid kindlasti kaaluma need autoomanikud, kelle sõidukitel on start-stop süsteem ning rohkelt muud lisavarustust, mis elektrit tarbivad (istme- ja muud soojendused, võimas heli, ekraanid ja elektroonika). Just start-stop süsteem on see, mis tavalise aku võib 3-6 kuuga ära rikkuda.

Tugevuste alla läheb ka parem vastupidavus külmale ja vibratsioonile.

Peamised puudused on natukene kõrgem hind kui tavalistel akudel, samuti ei kannata see niihästi kuuma. Seega oluline on aku asukoht mootoriruumis, et ei oleks liiga mootorile lähedal. Samuti ei taha AGM-akud ülelaadimist, seega tasub kindlasti spetsialistilt uurida, kas see teie autole sobib.

Vaata siit lisaks, kas sinu sõidukile peaks soetama AGM-aku.

Märksõnad: ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.