Talverehvide aeg on käes. Kui veel ei ole talvekingi autole alla pannud, siis nüüd on viimane aeg, sest detsember on vaid loetud päevade kaugusel. Kui lähed veel keldrisse talverehve võtma, siis mõned asjad tasub kindlasti üle vaadata.
Esimese asjana kontrolli, kuidas on olukord naastude ja mustrijäägiga, olenevalt sellest, kas sul on talveks valitud naast- või lamellrehvid.
Kui kaua talverehv vastu peab?
Ühest vastust, kaua üks või teine talverehv vastu peab, ei ole olemas. Talverehvide eluiga sõltub mitmest asjaolust. Näiteks sellest, milline on juhi sõidustiil või millised on teeolud piirkondades, kus peamiselt sõidetakse. Maal sõites kulub rehv teisiti kui linnas, kus tuleb teha palju kiirendusi, pidurdusi ja pöördeid.
Suurt rolli mängib ka see, kui palju autoga sõidetakse. Kui ühe hooajaga sõidetakse 5000 km, siis võivad rehvid pidada vastu mõne hooaja kauem kui siis, kui läbisõit on hooaja jooksul näiteks 15 000 kilomeetrit.
Rehvide kulumist mõjutab ka veel rehvisegu: pehmema seguga rehvid kuluvad veidi kiiremini. Samamoodi mängib rolli hõõrdetakistus. Suurema takistusega rehvid (oleneb mustri kujust) kuluvad kiiremini kui väiksema takistusega rehvid. Üldiselt on talverehvid pehmema seguga kui suverehvid.
Rehvid vananevad
Oma rolli mängib ka rehvi vanus. Kui varem oli rehvide kasutusiga kümme aastat, siis täna see otseselt aastatega piiratud ei ole. Küll tasub arvesse võtta, et väga vanade rehvide omadused muutuvad ajas ning need ei ole enam need, mis peaksid olema.
Rehvide omadusi mõjutab veel UV-kiirgus, mistõttu on oluline pöörata tähelepanu rehvide hoiustamistingimustele. Soovitatav on hoida rehve ühtlase temperatuuriga varjulises kohas. Rehvidel tuleb kontrollida ka karkassi vigastusi ning seda, ega ei esine vanumisest tingitud pragunemist vms.
Auto veermik peab korras olema
Enne rehvivahetust tuleb kindlasti üle kontrollida auto veermik ja veerenurgad. Kui sõiduk on heas korras ja rehvid tasakaalustatud, siis ei esine ka ebanormaalseid kulumisi.
Kas valida naast- või lamellrehvid?
Talverehvide valikul on igipõline küsimus, kas eelistada naast- või lamellrehvi. Linnatingimustes, kus teehooldus on hea ning ei ole palju kinnisõidetud lund ega jääd, on lamell oluliselt parem lahendus, see on ka keskkonnale vähem koormav. Naastrehvid lõhuvad teed palju rohkem.
Kui aga sõidad palju piirkonnas, kus teehooldus on konarlik ning teedel on sageli jääd ja kinnisõidetud lund, siis on eelis naastrehvil.
Kindlasti ei ole meie kliimas mõistlik kasutada lamellrehve aastaringselt. Põhjus peitub väga erinevates temperatuurides eri aastaaegadel, mis mõjutab rehvide omadusi drastiliselt – talverehvi segu on palju pehmem ja nende kulumine seetõttu kiirem. Rääkimata sellest, et suviste temperatuuride juures muutub rehv “vedelaks”, mis avaldav mõju ka auto juhitavusele.
Kui talverehve pole veel all, siis võta ühendust Autoeksperdi hooldusmeeskonnaga ning ole lume tulekuks valmis!