Autoeksperdi blogi

Muretuks sõitmiseks tee enne suve need lihtsad asjad ära

Suvi on praktiliselt kohal ning on viimane aeg, et oma sõiduk kriitilise pilguga üle vaadata ning vajaduse korral suuremad hooldused ära teha. Muidugi võib kõike alati ka jooksvalt teha, aga suvi on üldiselt puhkuste periood ja järje pidamise osas on samuti kergem, kui hooldused saavad korraga tehtud.

1. Õlivahetus

Kirjutame õlivahetusest tihti ja seda põhjusega: see on suures laastus üks lihtsamaid, odavamaid, kuid olulisimaid hooldusi, mida autoomanik peaks tegema. Ometi on meil hulgaliselt näiteid inimestest, kes pole autol näiteks paarkümmend või isegi sada tuhat kilomeetrit õli vahetanud ega ole isegi teadlikud, et seda tegema peaks.

Praegu on õlivahetuseks eriti soodne aeg, sest Autoeksperdis on kvaliteetsed Liqui Moly õlid märkimisväärsete allahindlustega. Varem oleme juba kirjutanud nii õli vahetamisest kui ka oma sõidukile sobiva õli valimisest. Kindlasti ei tohi õlivahetuse juures ära unustada ka õlifiltri vahetamist!

Muidugi on alati variant lasta kogu protsess enda eest ära teha.

2. Õhufiltrid

Rääkides lihtsatest ja odavatest hooldustest ei saa kuidagi jätta mainimata mootori ja salongi õhufiltreid. Soovitatav on mootori õhufiltrit vahetada kord aastas, kuna ajapikku kogub see endasse kahjulikke osakesi ja mustust ning mida kauemaks see vahetamata jääb, seda vähem sellest ka kasu on.

Üpris sarnane teema on ka salongi õhufiltriga. Kui oled kunagi salongis ebameeldivat lõhna tundnud, võib põhjuseks olla just kaua vahetamata ning “täis” saanud õhufilter. Enamasti on filtrite vahetamine lihtne protsess – sõltub muidugi mudelist ja aastakäigust – ning ei vaja autoomanikult ka hiigelsuuri väljaminekuid.

 3. Radikas ja jahutusvedelik

Suvi on soe, isegi kuum periood. See aga tähendab, et lisaks kliimasüsteemile – kirjutasime sellest pikemalt siin – tuleks pöörata tähelepanu ka mootori jahutusele. Radiaatoris olev jahutusvedelik on suvel tavapärasest palju olulisem, mistõttu tuleks seda kindlasti kontrollida ning vajadusel vahetada.

Jahutusvedeliku vahetamine ei ole tingimata iga-aastane protsess, kuid iga paari aasta tagant tuleks vana vedelik süsteemist välja lasta ja uus asemele panna. Suvisel perioodil kasutatakse peamiselt 50/50 segu jahutusvedelikust ja veest – tihti müüakse seda kanistrites juba valmiskujul.

NB! Jahutusvedeliku ja radiaatori korke ava ainult jahtunud mootoriga!

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.