Autoeksperdi blogi

Rehvivahetuse aeg läheneb: mida tasub rehvide juures meeles pidada?

Kätte on jõudmas aeg, mil talverehvid tuleb uuesti alt kruttida ning vahetada need suverehvide vastu. Seaduse järgi muutuvad suverehvid kohustuslikuks alates 1. maist, mistõttu tuleb vaikselt hakata rehvivahetust planeerima.

Et liiklemine oleks võimalikult turvaline ja ohutu, tasub meeles pidada veel paari asja, mida rehvide juures jälgima peaks.

Rehvimustri sügavus

Kõik autojuhid on kuulnud, et kulunud rehviga sõitmine on ohtlik. Lubatud kulumispiir suverehvide puhul on küll 1,6 millimeetrit, kuid ohutumaks liiklemiseks võiks uue komplekti peale mõelda juba siis, kui rehvi mustrisügavus on 3 millimeetrit.

Mida väiksem on jääksügavus, seda ohtlikumaks muutub liiklemine. Lubatust väiksema jääksügavusega sõitmine tekitab kergemini võimaluse vesiliuks või rehvi purunemiseks. 

Lihtne moodus rehvimustri kontrollimiseks on 2-eurose mündi abil. Tuleb kõigest asetada münt rehvisoonde ning vaadata, kas mündi hõbedane serv saab kaetud või mitte. Mõõteriistana saab kasutada ka 1-eurost münti. 

Rehvirõhk

Teine oluline element on rehvirõhk. Vale rehvirõhuga sõitmine kulutab rohkem rehvi, suurendab kütusekulu ning mõjutab nii auto juhitavust kui ka sõidumugavust. Milline on üldse õige rehvirõhk?

Reeglina jääb tavaliste sõiduautode rehvirõhk 2-2,5 bar vahele, aga kindlasti tuleks see ise üle kontrollida. Näiteks suuremate ja raskemate masinate puhul on see number üldiselt kõrgem. 

Tootja poolt ettenähtud soovituslik rehvirõhk on üldjuhul välja toodud juhiukse siseküljel või siis sõiduki manuaalis. Mõne sõiduki puhul võib see asuda ka kütusepaagi luugi juures. Kui mitte kuskilt ei leia, siis aitab hädast välja internet. 

Rehvirõhku on võimalik tasuta kontrollida enamikes tanklates. Teine võimalus on endale soetada manomeeter, mis tuleb eriti kasuks reisides või linnast väljas viibides. Kuid ole pumpamisel ettevaatlik, et rehvi ei läheks liialt palju rõhku. See muudab rehvi jäigemaks, mille tagajärjel võib see kergemini puruneda. 

Kas suve- või lamellrehv?

Ilmselt pole paljudele üllatus, et suvel ei pea ilmtingimata sõitma suverehviga, vaid lubatud on ka lamell. Lamellrehviga võib sõita küll aastaringselt, kuid sellega kaasneb tihtilugu suurem rehvimüra ning nende eluea kiirem lühenemine. 

Sestap soovitatakse kasutada pigem kahte eraldi komplekti rehve – ühed suveks ning teised talveks. Ka vihmastes oludes on suverehvidel eelis lamellide ees. Seda seetõttu, et suverehvi kummisegus on spetsiaalsed kleepuvad lisaained, mis aitavad nii kuiva kui ka märja teega paremini haakuda. 

Kas on mõtet vaadata ka kasutatud rehvide poole või ikkagi tutikad? Kuigi kasutatud rehvid võivad esmapilgul tunduda oma hinna poolest mõistlikum valik, on soovitatav investeerida siiski uutesse ning seda lihtsal põhjusel: kasutatud rehvi kohta puudub ajalugu. Näiteks varasemad kahjustused, mis võivad muuta rehvi vastuvõtlikumaks purunemisele.

Kui otsustad kasutatud rehvide kasuks, tasuks kindlasti eelistada kvaliteetsemaid rehve tuntumatelt tootjatelt ning mitte valida kõige odavamaid, nii-öelda “hiinakaid”. Et talverattad õigeks ajaks alt saaks, broneeri rehvivahetus Autoeksperdis juba täna.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.