If Kindlustuse blogi

Autoabi vajatakse suvisel ajal kõige rohkem ühe üsna levinud probleemi pärast

Kõige enam vajatakse autoabi tehnilise rikke tõttu.Foto: Shutterstock

If Kindlustuse kaskokindlustuse klientidel hätta sattumise korral võimalus kasutada autoabi. Kuid millise probleemi puhul võetakse kõige tihemini autoabiga ühendust? 

If Kindlustuse sõidukikahjude grupijuht Taavi Kruusi sõnul vajatakse autoabi kõige rohkem tehnilise rikke tõttu. “Need on juhtumid, kus sõidukil tekib rike (nt elektriprobleem, mootori rike, rike toitesüsteemis), mistõttu sõitu jätkata ei saa. Sellistel puhkudel pukseeritakse sõiduk tee äärest ära,” rääkis Kruus.

Suvisel ajal on tihti autoabi kutsumise põhjuseks ka rehvidega seotud probleemid. Talvel lisanduvad sõidukikahjude grupijuhi sõnul tavalistele tehnilistele riketele ka külmast tingitud käivitusprobleemid, mistõttu kutsutakse autoabi tihti autot käivitama. 

Eelmisel aastal olid 30% autoabi juhtumitest seotud elektriprobleemidega, 17% olid seotud avariide, liiklusõnnetuste ja väljatõmbamistega, 13% juhtudel oli tegu rehviprobleemiga ning 9% mootoririkkega.

Millal aga tasub autoabiga ühendust võtta? Kas ainult siis, kui auto vajab vältimatut pukseerimist või tasub autoabi numbrit mõnes teiseski olukorras valida?

Kutsu autoabi näiteks siis, kui oled lootusetult kinni jäänud

Muidugi tasub 24/7 toimiv autoabi kutsuda, kui oled sattunud autoõnnetusse ning auto vaja pukseerimist, kuid autoabi teenust tasub kasutada muudegi murede korral. Talvisel ajal tasub kindlasti teada, et autoabi tõttab appi, kui oled oma autoga lootusetult lumme kinni jäänud. Samamoodi ulatab autoabi oma käe, kui auto on mutta või liiva sisse enda kaevanud ning omal jõul enam välja ei pääse. 

Autoabile saab loota ka siis, kui sõidukil tekib tehniline rike — olgu selleks aku tühjenemine, rehvi tühjenemine või purunemine, kogemata vale kütuse tankimine või kui kütus sõidu ajal enne tanklasse jõudmist paagist täitsa otsa saab. Autoabi tõttab appi ka siis, kui oled oma autovõtmed kaotanud. 

Kui rikkega sõidukit parandama hakates selgub, et kohapeal seda mure ei lahenda, siis pakub autoabi võimaluse auto pukseerida soovitud remondikohta. Kindel saab olla ka selles, et kuni kümme reisijat saavad turvaliselt ka ühte soovitud sihtkohta üle Mandri-Eesti. 

Autoabi kehtib ka Euroopa piires

Muidugi tasub meeles pidada, et autoabi teenused kehtivad ainult sõidu- ja pakiautodele. Veokitele nimetatud autoabi ei kehti.

Ifi kaskokindlustuse klientidele kehtib 24/7 autoabi ka Euroopa piires, välja arvatud Venemaal, Valgevenes ja Ukrainas. Välismaal on siiski Eestiga võrreldes teatud piirangud, kuid telefoni teel nõustamine ja puksiiri korraldamisele võib alati kindel olla.

Kuidas autoabi kohale kutsuda? Kõige olulisem on meeles pidada, et autoabi tellimiseks või mure lahendamiseks tuleb helistada Ifi Kindlustustelefonil +372 777 1211, sest ainult siis saab kindlustusselts sulle hüvitada autoabiteenuse kasutamise.

Telefonilt saab juhendeid edasiseks käitumiseks ning saab olla kindel, et kõik on tehtud õigesti. Samuti antakse nõu liiklusõnnetuse korral dokumentide vormistamiseks.

Rohkem infot Ifi kaskopakettide kohta leiad siit.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.