Enimlevinud kevad-suvised liiklusjuhtumid: päike paistab silma ja liikluses on jälle jalgratturid

Foto: Scanpix/Postimees/Erik Prozes.

Inimeste liikluskäitumist mõjutavad aastaajad väga suuresti. Talvel on vaja arvestada pikemate pidurdusteekondade ja tihti ka suurema ajakuluga hommikul tööle sõites. Kahjuks näitab iga-aastane statistika, et paljude autojuhtide jaoks esineb iga aastaaeg justkui esimest korda.

Päike paistab silma ja kivid lendavad

Tõenäoliselt on kevadperiood klaasivahetajate jaoks üks tihedamaid perioode, kuna just lume alt sulanud kivikestel on kombeks liiga väikest pikivahet hoidvate autojuhtidele kurjalt kätte maksta. Ifi sõidukikahjude grupijuhi Martin Kuke sõnul on just kevadel näha selget klaasikahjujuhtumite kasvu. “See on tõesti igakevadine teema,” sõnas ta.

Teise eristuva “kahjuna” tõi Kukk välja veel madala ja ereda päikese, mis küll otseselt ühelegi autole kahjusid ei põhjusta, kuid mille tõttu juhtub just kevadperioodil erinevaid kindlustusjuhtumeid. “Kuna kevadeti on meil mõnikord lumine, siis madalalt paistev päike pimestab juhte eriti tugevalt,” selgitas ta ja ütles, et tihti võib see probleemiks muutuda just kurvides või teistes situatsioonides, kus silmipimestav päike äkitselt autojuhi vaatevälja mõjutama hakkab.

Lihtsa ja olulise asjana tasub üle korrata, et nähtavuse parandamiseks on väga oluline esiklaasi puhastamine nii seest kui väljast. Lisaks kevadisel, suvisel perioodil klaasi välispinnale kleepuvatele putukatele saastub klaas ka seestpoolt niiskuse ja tolmu koosmõjul, mis vähendab nähtavust madalaltpaistva päikese korral oluliselt.

Seepärast peaksid nii autojuhid kui ka jalakäijad ja jalgratturid olema ka kevadel, mil valget perioodi on juba pikemalt, siiski õhtul tähelepanelikud. Samuti näitavad kevadise päikesepaiste tagajärjel juhtunud liiklusõnnetused, et autojuhid võiks rohkem erinevateks olukordades valmis olla, näiteks kanda kaasas päikeseprille.

Kevadekuulutajateks on ka jalgratturid ja mopeedijuhid

Soojemad ilmad ja lume sulamine tähendab alati ka seda, et liiklusesse tekib rohkem juurde kaherattalisi sõidukeid: jalgrattaid ja mopeede. Kahjuks näitab Ifi töötajate kogemus, et kohe suureneb ka õnnetusse sattunud jalgratturite ja mopeedijuhtide arv.

“Jalgratturid tulevad kevadeti tänavatele ja nende suhtes tuleb olla tähelepanelik,” sõnas Kukk. “Nüüd on Tartus täiendavalt liikluses veel 750 jalgratast, mille suhtes tuleb samuti ettevaatlik olla,” lisas ta, viidates Tartus hiljuti alustanud rattaringlusesse, mis toob tõenäoliselt edaspidi liiklusesse veelgi rohkem jalgrattureid ning eriti neid inimesi, kes ehk muidu jalgratta selga niisama ei istuks.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.