Kaskokindlustus on kohustuslik autodele, mis on liisingus. Mida saab siis, kui liising lõpeb? Kas loobuda kaskokindlustusest ja jätkata vaid kohustusliku liikluskindlustusega? Või tasub ka vanematel autodel kaskot peal hoida?
Selge on see, et nii kuue ja seitsme aastased autod, aga ka vanemadki on endiselt väga kallid. “Üks kokkupõrge metsloomaga võib rikkuda su sõiduki, halvimal juhul tähendab see mahakandmist,” selgitab If Kindlustuse riskijuht Kristo Piiroja.
Pärast liisinguperioodi lõppemist on tegu siiski majandusliku otsusega. Ühelt poolt tähendab kaskokindlustus igakuist lisaväljaminekut. Teisest küljest võib kasko puudumine minna autoomanikule õnnetuse korral väga kalliks. “Iga väiksemagi kriimu parandamine maksab autol juba vähemalt pooltuhat eurot,” märgib Piiroja.
Kasko kaitseb omanikku sellistes olukordades, kus süüdlaseks on juhst ise või muu kahju korral, mida ei kata kohustuslik liikluskindlustus. “Isegi kui sõidad ettevaatlikult, võivad auto aknad saada täkkeid, või metsloom jookseb ootamatult teele,” räägib Piiroja. Kui kaskot ei ole, tuleb autoomanikul need kulud oma taskust kinni maksta, kasko olemasolul pole antud näidete korral isegi omavastutust vaja maksta.
Seega tasub kaskost loobudes kindlasti mõelda, kui on isiklikke sääste, et vajadusel remondikulude eest välja käia. Ja kui mõtled, et väiksemaid kriime ei ole mõtet lasta parandada, siis hakkab koheselt langema auto turuväärtus. Nii tasub hoolikalt järele mõelda, kas kaskost loobumine on seda väärt.
Küll saab ka kaskot omades oma kulusid optimeerida. Kui auto on liisingus, siis on pangal teatud nõuded, mida kasko peab katma. Kui pank enam seotud ei ole, siis on paindlikkust palju rohkem ning igakuine kulu kaskole võib osutuda tunduvalt väiksemaks kui varem.
Näiteks on võimalik valida väiksemate kaitsetega paketi või suurendada omavastutuse osa, et kasko oleks jätkuvalt abiks suuremate kahjude korral.
Kaskokindlustuse võimalustega saad tutvuda siin.