Juhiabide rikked: mida kindlustuse osas teada tasuks?

Foto:Shutterstock.

Tänapäeva autod on katusest rehvideni täidetud kõiksugu elektrooniliste abimeeste ning esmaklassilise ohutusvarustusega.

Tehnikale ei saa aga alati sajaprotsendilist usaldust anda ning juhiabid võivad samuti rikki minna või õnnetusi põhjustada.

Nüüdseks on autode ohutusvarustuses standardiks muutunud näiteks reaabid, mis joonte mittekavatsetud ületamise korral auto teele tagasi lükkavad või siis automaatpidurduse süsteemid, mis kokkupõrke vältimiseks tihtipeale enne juhi sisendit rakenduvad.

Vahel võivad aga juhtuda õnnetused, mis on põhjustatud nende süsteemide liigsest usaldamisest või hoopis malfunktsioneerimisest.

If kindlustuse sõnul on selliseid juhtumeid ette tulnud väga vähe, ent samas nõuab see alati sügavamat uurimist.

Kuigi algselt kaetakse õnnetuse kahju standardkorras ära, vastutab autoga sõitmise eest siiski juht. Seaduste põhjal ei ole ka hetkel kusagilt võtta alust, mis lubaks näiteks “isesõitmise” juhiabi peal sõita.

Seda kas tagasinõuet juhtumi puhul teha on vaja teha, sõltub uurimisest ja juhtumi iseärasustest.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.