If Kindlustuse blogi

Juhile teadmiseks: Kuidas talvel esiklaasi külmakahjude eest kaitsta?

Foto: Scanpix/Mailiis Ollino.

Miinuskraadide tulek tähendab autoomanike jaoks lisaks talverehvidele ka jäätunud klaasidega tegelemist. Tihtipeale ilmnevad või tekivad ka klaasikahjud just esimeste külmemate ilmadega, isegi kui klaas on suvekuudel näiliselt terve tundunud.

Ifi kaskokindlustus katab ka esiklaasi täkete parandamise, mitte ainult klaasivahetuse

Enamasti saavad klaasikahjud alguse ühest ainsast täkkest, mis aja jooksul mõraks areneb ning päädib sellega, et kogu esiklaas vajab vahetust. Õigel ajal täkkega spetsialistide poole pöördudes on tihtilugu võimalik protsess siiski peatada, kuid selleks peab täke esiklaasi servast eemal asuma. Kui täkkel lastakse juba mõraks areneda, siis tuleb vahetada juba terve esiklaas.

Mõra võib täkkest arenema hakata väga lihtsasti, näiteks auklikul teel või lihtsalt teekünnistest üle sõites. Teine väga oluline faktor, mis auto esiklaasi tervist mõjutab, on temperatuur. Temperatuurivahetus on klaasi jaoks järjekordne stressifaktor, mistõttu avastavad autojuhid vahel just talvehommikuti esiklaasi puhastades, et suvel saadud täkkest on üleöö mõra saanud.

Ifi töötajate kogemusele toetudes võib öelda, et endiselt on mitmeid autojuhte, kes ei ole teadlikud, et kaskokindlustus katab tegelikult ka esiklaasi täkete parandamise, mitte ainult klaasivahetuse. Täkke parandamine on enamasti kiire töö ning parandatud klaas ei ole mingil moel täiesti uuest klaasist vähem ohutum. Klaasi parandamine on ka keskkonna suhtes mõistlikum kui esimese asjana uue klaasi paigaldamine, kuna tihti saab sama esiklaasiga veel hulga aastaid edasi sõita.

Kuidas esiklaasi talvekuudel tervena hoida?

Selleks, et esiklaasi hoida, saab muidugi ka ise teatud abinõusid ette võtta. Lisaks täkete ja teiste väiksemate kahjustustega kohe tegelemist tuleks mõelda sellele, kuidas sa jäist esiklaasi puhastad. Kahjuks võib Eesti liikluses tänaseni kohata autojuhte, kes pole vaevunud oma sõiduki klaase täielikult puhastamast ning sõidavad nn tankisti moel hommikuti kodust välja.

Külmal perioodil tuleb autoga sõitmiseks varuda rohkem aega, et auto klaasid ja katus lumest ning jääst täielikult puhastada, mitte ainult nii palju, et juhikohalt välja näeks. Üks võimalus on paigaldada autole eelsoojendi, et seeläbi hommikul aega säästa ja sõitma minnes juba sooja autosse istuda.

Mitte mingil juhul ei tohiks jäätunud esiklaasile kuuma vett valada! Kuigi see võib hõlpsalt jääst lahti saada, ei ole säärane temperatuurivahetus esiklaasile kunagi hea ning võib klaasi juba iseenesest lõhkuda.

Vähem drastiliselt, kuid samuti kahjulikult, võib esiklaasile mõjuda pidevalt kõrgel temperatuuril puhuriga jää sulatamine. Pea kõik autojuhid keeravad hommikuti külma autosse istudes puhuri maksimaalsel temperatuuril just esiklaasile, kuid targem oleks varuda veidi rohkem aega, et kogu salong ühtlasele temperatuurile tuua.

Samuti tasuks vältida esiklaasile liiga suure jää- ja lumekihi kogunemist, kuna suure raskuse all võib esiklaasi samuti isegi märkamatult kahjustuda. Tulemuseks võib olla esiklaas, millele tekivad kergemini mõrad või mis avarii korral kergemini puruneb. Mõistagi tuleks esiklaasi puhastades vältida liiga suure jõuga kraapimist ja eelistada plastikust kraabitsale kummist otsaga puhasteid ning metallist kraabitsaid ei tohiks üldse kasutada.

If Kindlustuse kaskokindlustuse omanikele on kõikide klaasikahjude hüvitamine juba kindlustuspoliisi sees, kusjuures klaaside parandamise või vahetamise puhul ei tule tasuda isegi omavastutust. Arvuta enda auto kaskokindlustuse hinda siit! 

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.