Kas põlema süttinud auto kuulub kasko korras hüvitamisele?

Foto: Scanpix/PM/Ants Liigus.

Kas oled kunagi mõelnud, mis juhtub siis, kui auto põlema läheb? Või täpsemalt, et mis saab siis, kui põlema läinud auto on juba ära kustutatud ja tuleb tegeleda tagajärgedega? Kui omad kaskokindlustust, siis ei ole vaja isegi põlengule mõeldes kukalt kratsima hakata ja pikemalt mõtlema jääda, sest ka tulekahjud ja põlengud kuuluvad kasko korras hüvitamisele.

Miks autod põlema süttivad?

Sel aastal on If Kindlustusele teatatud juba 20 juhtumist, kus kliendi sõiduk on ühel või teisel põhjusel põlema läinud, alates väiksemast suitsust kuni sõiduki täieliku hävimiseni. Enamik põlenguid saab alguse elektriseadmestiku riketest ja lühistest, kuid ette on tulnud ka üksikuid juhtumeid, kus auto on põlema läinud kellegi pahatahtliku käe läbi.

Kui 20 autot ei tundu ühe kindlustusseltsi mõistes sugugi suur arv, siis tasub mõelda sellele, et antud juhtumite hüvitamise kogusumma on praeguseks 120 567 eurot. Siia alla kuulub ka üks juhtum, kus kliendi neli aastat vana sõiduk süttis juhtmestiku lühise tagajärjel ning remont läks garantii alla. Uute autodega ongi enamasti kaks varianti: kas kahjud hüvitatakse tehasegarantii või kaskokindlustuse alt.

Odavaid tulekahjusid reeglina ei ole

Täpsemalt juhtumitest rääkides võib välja tuua näiteks tänavuse kõige kallima põlengu – hüvitamisele läks 20 391 eurot – kus põlema ei süttinud isegi mitte auto, vaid haagis. Kui sagedasemate kahjude, näiteks esiklaasi täkete ja mõrade puhul, jäävad kahjusummad enamasti paarisaja euro juurde, siis põlengute puhul naljalt alla tuhande eurost juhtumit ei leia.

Näiteks tegeles If juhtumiga, kus sõiduauto juht soovis puldiga auto uksi avada, kuid pult keeldus koostööd tegemast. Kohe peale seda tundis juht põlemislõhna ning aku juhtmeid lahti ühendama asudes avastas, et pagasiruum on põlenud ning hõõgub. Tulekustutiga sai “tulekahju” küll kõrvaldatud, kuid kogu rike läks kokku maksma üle 7500 euro.

Tegelikult on peatunud või pargitud auto süttimine isegi õnnelik juhus, sest kahjuks jõuab igal aastal Ifini ka juhtumeid, kus sõidukid süttivad sõidu ajal. Ühel juhul hakkas sõites auto salongist ja kapoti alt suitsu tulema. Juht peatas sõiduki, tühjendas kapoti alt paistnud leekide suunas tulekustuti ning kutsus kohale päästeameti. Pärast põlengut ei olnud auto omal jõul võimeline edasi liikuma. Kogu juhtumi kahju oli ligi kaheksa tuhat eurot.

Eeltoodud juhtumite ja Ifi varasema kogemuse põhjal on üpris selge, et tulekahjud on auto omanike jaoks ühed kallimad juhtumid üldse. Siiski võivad Ifi kaskokindlustuse kliendid end rahulikuna tunda, sest tulekahjust tekkinud kahju kuuluvad hüvitamisele alla.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.