Kuidas end autoroolis silmipimestava päikese eest kaitsta?

Foto: Scanpix/PM/Margus Ansu.

Enamasti räägitakse talvel libedusest, lumest ning jääst tingitud sõiduoludest. Üks ohutuse koha väga oluline pealt punkt puudutab ka päikest.

Nimelt puutuvad kindlustusseltsid igal talvel kokku paljude juhtumitega, mille põhjuseid võib otsida just madalalt silma paistnud päikese juurest. Küll jätavad autojuhid pidurdamise liialt ereda päikese tõttu viimasele hetkele (ees seisvat autot lihtsalt ei panda tähele) või siis tekitatakse silmipimestavate päikesekiirte tõttu korduvalt liiklusohtlikke olukordi (näiteks pööret tehes), mis alati karistamata ei jää.

Kõik autojuhid peaksid endale teadvustama, et kuigi talvel on pimedat aega tunduvalt rohkem, ei tähenda see, et päike muret ei tekitaks. Pigem on asi vastupidi – see vähene päike, mida me päeval näeme, on tipptundide ajal tihti ohtlikult madalal ja pimestab seega korraga rohkem juhte kui teistel aastaaegadel.

Pimestava valguse eest kaitsmine on iga juhi kohustus

Selleks, et ennast ja teisi liiklejaid sääraste riskantsete olukordade eest kaitsta, võiksid kõik autojuhid võtta kuulda järgnevaid soovitusi. Esiteks tasuks mõistagi päikeselise ilmaga sõites päikeseprille kanda ja vastavalt vajadusele päikesesirmi kasutada. Sageli pole halva nähtavuse põhjuseks isegi mitte otsesed päikesekiired, vaid palju annab ära teha ka õigeid vahendeid kasutades. Samuti segab nähtavust määrdunud ja täkkeid täis esiklaas, läbi mille päike juhti pimestama hakkab.

Kulunud ja täkkeid täis esiklaas tuleks mõistagi esimesel võimalusel parandada või vajadusel välja vahetada. If Kindlustuse kaskokindlustuse klientidele on see teenus omavastutuseta. Määrdunud esiklaasi eest vastutab aga autojuht ise. Korralikult puhastamata esiklaas pimestab juhte mitte ainult madalalt paistva päikesega, vaid tekitab ohtlike olukordi ka pimedal ajal sõites, kui vastutulevate autode esituled pimestama hakkavad.

Külmematel perioodidel tuleb tihedamini ette ka seda, et auto klaasid seest niiskeks ja uduseks muutuvad. See sunnib osa juhte esiklaasi käe või lapiga nühkima, mis küll klaasi udust puhtaks teeb, kuid järgmise valgusvihu korral juhi nähtavust suure tõenäosusega häirima hakkab, kuna sedasi klaasi puhastamine jätab enamasti maha häirivad nühkimisjäljed.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.