Kuidas mõjub külm ilm esiklaasi tekkinud täkkele?

If Kindlustuse kaskokindlustuse omanikele on kõikide klaasikahjude hüvitamine juba kindlustuspoliisi sees.Foto: Shutterstock

Eessõitja ratta alt lennanud kivike lõi esiklaasi väikese täkke? Parem ole kärme ja lase see esimesel võimalusel ära parandada, sest isegi kui defekt klaasis ei sega, saab igast täkkest varem või hiljem pragu. Talvekülmadega on risk täkete pragudeks muutumiseks tavapärasest suuremgi.

If Kindlustuse sõidukikahjude grupijuhi Taavi Kruusi sõnul näitab pikaajaline kindlustuskahjude kogemus, et igast täkkest areneb millalgi pragu. Seega on paratamatus, et kui klaasilt avastatakse täke, tuleb see ühel hetkel ikkagi parandada või klaas vahetada. “Eriti talvise külmaga võib täkkest tekkida kiiremini suurem pragu,” täpsustab Kruus. Selle peamiseks põhjuseks on külma välisõhu ja sooja salongiõhu erinevusest tekkivad pinged klaasis, aga ka näiteks plusskraadidega täketesse kogunev vesi, mis hiljem külmudes paisub.

Vahelduvate temperatuuride mõju esiklaasile saab mõningate harjumuste muutmisega õnneks vähendada. Näiteks külma öö järel autot käivitades võib olla kiusatus suunata maksimaalne sooja õhu voog klaasile, et see kiirelt üles sulaks. Kuigi selline teguviis on mugav, tekitab sooja õhu külmale klaasile suunamine selles pingeid, mis oluliselt suurendavad täkke mõraks laienemise tõenäosust. Klaasitäkke olemasolu korral on mõistlikum suunata õhuvool hoopis reisijate poole ning lasta klaasil soeneda tasapisi.

Klaasi pole mõtet puhastada seda teravate esemetega kraapides, sest kuigi olemasolevad kahjustused ei pruugi sel moel küll laieneda, võib juhtuda, et tekivad hoopis uued täkked.

Täkete olemasolu korral on igati hea mõte nende pragudeks laienemist vältida. Selleks pole tegelikult vaja teha muud, kui lasta need töökojas täita spetsiaalse vaiguga, mis poleerimise järgselt enamasti isegi välja ei paista. Sel moel saab tuuleklaasi eluiga sõidumugavuses ja -ohutuses järeleandmisi tegemata märkimisväärselt pikendada. Vahetamata klaas tähendab aga säästetud loodusressursse ja lisaks hoiab kokku ka sõidukiomaniku aega, sest täkke parandamise võib saada tehtud umbes poole tunniga, klaasivahetus on aga juba natuke pikem töö. Lisaks tekib klaasi parandamisest jäätmeid ligikaudu kolm grammi, parandamisel tekib neid aga ligi 15 kilogrammi.

Tasub teada, et If Kindlustuse kaskokindlustuse omanikele on kõikide klaasikahjude hüvitamine juba kindlustuspoliisi sees. Sealjuures ei tule klaaside parandamise või vahetamise puhul tasuda isegi omavastutust.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.