Miks ei tohiks noor juht mingil juhul autot kindlustada lapsevanema nimele?

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Kohustusliku liikluskindlustuse maksed on teadupärast kõige kallimad noortele, äsja juhiloa saanud juhtidele. Sellest hoolimata soovitab Ifi liikluskindlustuse tootejuht Reet Veilberg vormistada sõiduki kindlustus alati enda nimele.

Kõrge kindlustusmakse tõttu kasutavad osad noored juhid “trikki”, kus sõiduki kindlustajaks määratakse juba pikema kindlustusajalooga lapsevanem. Sedasi saab noor inimene küll soodsa kindlustusmakse, kuid teeb endale tuleviku vaates karuteene, kuna ühel hetkel peab kindlustamist ikkagi nullist alustama.

Algaja juht kindlustagu sõiduk enda nimele

“Kui sa enda nimele ei kindlusta ja ühel hetkel seda tegema hakkad, oled kindlustuse jaoks ilma ajaloota ja alustad nii-öelda nulltasemelt,” ütles Veilberg. Liikluskindlustuse makse suurus väheneb praktiliselt iga ilma kahjudeta sõidetud aastaga, mil juht on sõidukit kindlustanud.

Seepärast ongi esimesed paar aastat algajale juhile kõige kallimad. Esiteks pole neil varasemat kindlustusajalugu ning teiseks kuuluvad 18- ja 19-aastased juhid kõrgemasse riskigruppi, kus maksed niikuinii kõrgemad. Samas tasub arvesse võtta, et kindlustusmakse võib aastas langeda kuni 10, 15 või isegi 20 protsenti.

Ametiautoga sõitjad võiksid olla vastutavad kasutajad

Lisaks algajatele juhtidele ei pruugi liikluskindlustust enda nimele vormistada need juhid, kes kasutavad igapäevaselt ametiautot. Liisitud auto vastutavaks kasutajaks on liisinguvõtja, firmaauto puhul on see siis firma ise.

Firmaautode kasutajatel soovitab Veilberg määrata võimaluse korral vastutavaks kasutajaks sõiduki juhi enda, mis tähendab seda, et auto ei tohi olla liisingus. “On reaalselt firmasid, kes panevad vastutavaks kasutajaks sõiduki juhi enda,” sõnas Veilberg. “Vastutav kasutaja on kindlustuskohustusega isik ka seaduse silmis. Ka eraisikud võivad tegelikult teha nii, et üks on omanik ja teine vastutav kasutaja. Sellisel juhul tuleb aga arvestada, et kui sõidukiga tehakse avarii, siis jääb see samuti vastutava kasutaja nimele ja kahjudeta aastate soodustus väheneb seetõttu,” selgitas ta.

Sellisel juhul saab inimene ka ametiautoga sõites kindlustuse silmis staaži koguda, mis tähendab tulevikus juba madalamaid kindlustusmakseid.

Käru kindlustamise legend tänapäeval paika ei pea

Paljud autojuhid on kuulnud lahendusest, kus noore inimese nimele kindlustatakse näiteks autokäru, et sedasi juba kindlustuse jaoks ajalugu tekiks ning tulevikus enda sõiduki kindlustamine soodsam oleks. Veilbergi sõnul selline variant aga enam paika ei pea.

“Ma tean, et see käru kindlustamine toimis hulk aastaid tagasi,” ütles ta. Tänaseks on käru kindlustamisega algajale juhile “boonusaastate” teenimine pigem legend, kuna tegelikkuses kogutakse juba kindlustusmakseid vastavalt sõiduki kategooriale.

“See sõltub võibolla ka seltsist, aga üldiselt on kindlustusmakse soodustus seotud mingisuguse sõiduki kategooriaga. Mootorrattad, autod: vähemalt Ifis peetakse nende üle arvestust eraldi,” lisas Veilberg.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.