Miks taksodele ja õppesõiduautodele ikkagi kallim kindlustus kehtib?

Foto: Scanpix/Tartu Postimees/Kristjan Teedema.

Kindlustuspoliisi sõlmides oled kindlasti märganud linnukest, kuhu tuleb märkida, et tegu on taksosõidukiga. Mõne seltsi puhul võib olla märge ka selle kohta, kas sõidukit kasutatakse eriotstarbeliselt, näiteks õppesõidukina. Kuidas on Ifis taksode ja õppesõidukite kindlustamisega ning miks neile tihtipeale kallimad poliisid kehtivad?

Midagi keerulist ei ole: kõik on statistiliselt tõestatud

Tõenäoliselt ei ole mitte ükski lugeja üllatunud, kui kindlustusseltsid väidavad, et taksodega juhtub rohkem õnnetusi. Täpselt seepärast kehtib neile ka kallim kindlustuspoliis. Näiteks tänavuse seisuga on Ifis kindlustatud taksod sattunud õnnetustesse keskmisest kindlustatud sõidukitest viis korda tihedamini õnnetustesse. Kui keskmiselt tuleb aasta lõikes kindlustusseltsil kahjudega tegeleda sajast autost viiega, siis taksodel on vastav protsent juba 25.

Põhjuseks ei ole loomulikult see, et taksojuhid oleksid kuidagi halvemad või ohtlikumad juhid, vaid samuti puhas statistika: mida rohkem sa liikluses viibid, seda tõenäolisemalt sa ka õnnetustesse satud. Arvestades, et taksod viibivad liikluses keskmiselt kaheksa tundi päevas, pole ka nende kahjusageduse puhul midagi imestada.

Taksojuhtidest veelgi riskantsemad on igasuguste sõidujagamisteenuste juhid, kelle sõidukid satuvad kahjujuhtumitesse keskmiselt kümme korda tihedamini kui tavakasutajad. Nendega on aga seotud hoopis omaette probleem ehk sõidukite vale kategooria all kindlustamine, millest oleme varem kirjutanud siin.

Õppesõiduautodele Ifis aga kallim kindlustuspoliis ei kehti, vähemalt liikluskindlustuse puhul. Vastupidiselt levinud arvamustele ei ole õppesõiduauto tegelikult kuigi palju “avariialdim” kui mõni tavasõiduk, vahel isegi vastupidi. On ju autos alati olemas kogenud spetsialist, kes saab ka algaja juhi vigu vajadusel parandada ning hädaolukorras ka ise pidurdada.

Enamasti tuleb kaskokindlustuse puhul siiski kindlustusseltsile teada anda, kui tegu on õppesõidu autoga ning kindlustaja võib seda hinna määramisel arvesse võtta. Kui õppesõitu tehakse enda autoga ja pereliikmele, siis vähemalt Ifis kaskokindlustuse koha pealt kitsendusi pole, piisab vaid sellest, et lapsevanem taotleb Maanteeametist loa õppesõidu tegemiseks.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.