Miks talvel esiklaasi täkkega viivitamatult tegelema peaks?

Foto: Scanpix/AFP/Brendan Smialowski.

Auto esiklaas on pahatihti justkui magnet igasuguste kivikeste ja muude osakeste jaoks, mis autoga suurematel kiirustel lendu võivad sattuda.

Olgugi et enamasti on esiklaasi täkke põhjustanud kivikese algseks stardipositsiooniks mõne teise sõiduki ratas, tuleb kahjud enamasti ikkagi just kahjustada saanud esiklaasiga auto juhil kanda.

Talvel tasuks igasugustele klaasikahjudele eriti suurt tähelepanu pöörata, kuna külmakraadid mõjuvad olemasolevatele ja uutele vigastustele ainult negatiivselt. “Täketega kipub ikka nii olema, et need muutuvad ajapikku suuremaks,” sõnas Ifi kaskokindlustuse tootejuht Meelis Tara.

“Täkkega esiklaasiga parandusse pöördudes tehakse vigastus üldiselt üsna kergesti korda, aga kui täke on juba suuremaks läinud – näiteks on hakanud klaas selle ümber mõranema – tuleb välja vahetada juba kogu klaas, mis on tunduvalt pikem protsess,” selgitas ta.

Kuna Ifi kaskokindlustusega on omavastutuseta nii esiklaasi vahetamine kui ka täkke parandamine, soovitab Tara kõikidel autojuhtidel esiklaasi kahjustustega esimesel võimalusel tegeleda, mitte oodata, et probleem süvenema hakkaks.

“Külma ilmaga hakkab klaas soojenedes ja jahtudes paisuma ja kokku tõmbuma, mis kiirendab selgelt täkke mõraks arenemise protsessi. Talvel peaks seega sellistele kahjudele eriti kiiresti jälile saama, mitte viivitama ja ootama – ajaga läheb asi ainult hullemaks.”

Esiklaas on talvekuudel niikuinii tunduvalt suurema surve all kui ülejäänud aastaaegadel, kuna seda tuleb pidevalt jääst ja lumest puhastada ning temperatuurid muutuvad päevas tihti kümnete kraadide võrra (auto soojenedes ja jahtudes).

Loe siit lisaks, kuidas külmal perioodil oma auto esiklaasi eest õigesti hoolt kanda.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.