If Kindlustuse blogi

Milliste autode juhid enim autoabi teenust vajavad ja mis põhjustel?

Foto: Scanpix/PM/Mihkel Maripuu.

Ifi Kaskokindlustuse kliendid ei pea täbarasse olukorda ehk tee äärde jäädes muretsema selle pärast, et kas mõnel sõbral on aega neile järele tulla või kas autos on ikka puksiirköis olemas. Ifi autoabi on saadaval 24/7 ja selle kutsumiseks on vaja vaid numbril +372 777 1211 helistada.

Autoabi pakub If absoluutselt kõikidele kaskokindlustusega klientidele, olenemata kaskokindlustuse paketist ehk lisakaitsete arvust. Kui tihti siis inimestel autoabi järele vajadus tekib?

Kui palju ja millistel põhjustel Ifi autoabi teenust kasutatakse?

Tegelikult üpris tihti: viimase 12 kuu jooksul on registreeritud kokku 3048 juhtumit ehk keskmiselt antakse Ifi autoabile teada 254 juhtumist kuus. Tähelepanuväärne on tõik, et kõige enam juhtumeid esineb aasta esimese kolme kuu jooksul, mil ootamatute õnnetuste hulk on viiendiku võrra kõrgem kui kogu ülejäänud aasta jooksul.

Tasub märkida, et alati ei pea autoabile helistama ainult puksiirteenuse osutamiseks, vaid ka lihtsalt nõu küsimiseks mõne tehnilise rikke korral, mille autojuht saab koos spetsialisti nõustamisega ise ära lahendada. Kõige levinum ongi autoabi poole pöördumine mitte teelt välja sõitmise või rehvi lõhkemisega, vaid elektriprobleemidega (27%).

Sageduselt teisel kohal on ilma suurte üllatusteta juhtumid, kus on vaja sõiduk peale liiklusõnnetust tagasi tee peale tõmmata (20%). Kusjuures Ifi autoabi osutab veoteenust mitte ainult õnnetule autole ja autojuhile, vaid ka kuni kümnele kaasreisijale (mandri piires). Levinud juhtumitest, kus autoabi poole pöördutakse, võib veel välja tuua rehviprobleemid (13%) ja mootori rikked (12%).

Juba tunduvalt vähem tuleb autoabil tegemist teha aku laadimise (6%), jõuülekande (5%), toitesüsteemi (5%) ja sõidukite lukustus- ning alarmsüsteemidega (4%). Ilma suurte üllatusteta esineb enim probleeme just vanemate sõidukitega, kuna uued autod reeglina esimeste sõiduaastate jooksul lagunema ei hakka. Seetõttu moodustavadki sõidukid vanuses 10-12 aastat kokku 28% kõikidest autoabi juhtumitest.

Huvi pärast võib välja tuua ka enim autoabi vajanud margid: Volkswagen (11%), Toyota (9%), Audi (7%), Mercedes-Benz (7%) ja Honda (7%). Mõistagi on need kõik ka Eesti liikluses väga levinud brändid, mistõttu ei saa selle statistika põhjal kahjuks suuremaid järeldusi sõidukite tehniliste rikete sageduse kohta teha.

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.