Mis juhtub, kui jääd politseile liikluskindlustuseta sõidukiga vahele?

Foto: Scanpix/Dmitri Kotjuh.

Kas teadsid, et Eestis on 2020. aasta esimese kuue kuu seisuga ligikaudu sada tuhat sõidukit, millel puudub liikluskindlustus? See tähendab, et ligi 11% riigis olevatest sõidumasinatest on kindlustamata.

Arvestada tuleb muidugi sellega, et Liikluskindlustuse Fond (LKF), kes statistikat koondab, loeb kindlustuskohustusega sõidukite alla ka ehk masinaid, mida enam reaalselt ei pruugi eksisteeridagi või mis enam aastaid sõitnud pole ja mis ka hetkel ei osale liikluses.

Kuigi Liikluskindlustuse Fond arvestab ka sõidukeid, mis on lihtsalt arvel ja ei pruugi enam reaalselt eksisteeridagi, osaleb If Kindlustuse liikluskindlustuse tootejuhi Reet Veilbergi sõnul vähemalt paar-kolm protsenti kindlustamata sõidukitest ka päriselt liikluses.

Kindlustuseta sõit läheb kõige kallimaks maksma autojuhile endale

Kindlustuseta juhid tekitavad eelkõige probleeme iseendale, kuna teatavasti kaitseb liikluskindlustus kahju saajat, mitte põhjustajat. Seega, kui kindlustuseta sõiduki juht peaks tegema avarii, tuleb tal kinni maksta nii enda kui ka kannatanu sõidukikahjud.

Kui peaks aga juhtuma, et õnnetuses sai viga ka inimene, tuleb õnnetuse põhjustajal maksta kinni ka tema raviarved ning suuremate tervisekahjustuste korral ei ole välistatud ka valuraha maksmine. LKFi andmetel ulatub keskmise kindlustuseta juhi põhjustatud (ja tema poolt kinni makstav) kahju ligi kahe tuhande euroni.

Samas tasub arvestada, et sõites otsa mõnele kallimale masinale, võib kahju suurus ulatuda ka 100 000 euro juurde. Täpselt nii palju tuli välja maksta 2018. aastal suurima kahju tekitanud autojuhil, kelle sõidukil puudus liikluskindlustus.

Miks inimesed enda sõidukeid ei kindlusta?

Politsei kontrollib liikluses osalevate autode kindlustuse olemasolu pidevalt, kuid ometi leidub juhte, kes kas hajameelsusest või hoolimatusest ei ole liikluskindlustust ostnud. Vahelejäämise korral ootab kindlustuseta sõitnud juhti rahaline trahv.

Kuigi osa inimesi võib tõesti endale kuidagi ära põhjendada, et kindlustuseta sõit on igati okei teguviis, on kõige sagedasemad rikkujad ikkagi hajameelsed autoomanikud, kelle sõiduki eelmine poliis on nende teadmata läbi saanud.

Kuigi kindlustusseltsid saadavad enne kindlustuspoliisi lõppemist reeglina omanikule ka meeldetuletusi, sageli mitmeid, tasub aeg-ajalt oma sõiduki kindlustuse kehtivust kontrollida Eesti Liikluskindlustuse Fondi kodulehel ning If Kindlustuse kliendina ka Ifi e-büroos.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.