Suvi on Eestis eriline aeg: pikad ja valged õhtud, tavalisest soojem – vahel isegi kuum – õhutemperatuur ja teistsugune liiklus. Teistsugune selles suhtes, et enamasti kohtab just suvekuudel kabriolette, sportautosid ja ka suuremal hulgal mootorattaid.
Ülejäänud aastaaegadel hoitakse neid sõidukeid enamasti ikkagi garaažis või mujal varju all, et külmakraadid ja sademed neile liiga ei teeks. Kuid teadupärast tuleb kõiki mootoriga sõidukeid, millega liigeldakse, ka kindlustada.
Kas ATV ja bagi tuleb sõitmiseks kindlustada?
Kindlustusseltside jaoks on asi üpris lihtne, sest sõidukid langevad suures osas kahte kategooriasse: need, mida peab kindlustama, ja need, mida ei pea. Näiteks ei ole nõutud maastikusõidukite, milleks on näiteks ATV-d, kindlustamine. Seda aga juhul kui juht ei lähe ATV-ga ametlikule teele sõitma ega osale sellega liikluses. “Kui ATV on mõeldud kasutamiseks ainult maastikusõidukitna, siis sellele liikluskindlustust teha ei saa,” sõnas If liikluskindlustuse tootejuht Reet Veilberg.
Vahel võib aga kohata ATV-sid, millele on paigaldatud registreerimistunnus ning mis sõidavad ka nn ametlikel teedel. Veilbergi sõnul iseenesest alati registreerimismärgi olemasolu kindlustuskohustust ei tähenda, küll aga peab kindlustatud olema iga mootorsõiduk, millega võib teeliikluses osaleda.
Autodele sarnanevad kindlustusseltsi silmis ka näiteks autosuvilad ehk karavanid, mida samuti peamiselt suvel kasutatakse ja millele kehtivad täiesti tavapärased kindlustusreeglid. Kindlustama peab kindlasti ka mistahes mopeedi, mootorratta ja bagi, millega suvel soov maanteedel liigelda on. Teised liiklejad võivad üldiselt lähtuda sellest põhimõttest, et kui sõidukil on registreerimistunnus, on see ka kindlustatud.
Kui sõidad autoga ainult suvel, siis ei pruugi su kindlustusmakse ajapikku väheneda
Enamasti kindlustatakse suveperioodiks sõidukeid, millega muul perioodil ei liigelda, näiteks mopeede ja bagisid. Kindlustusseltsid kasutavad teatavasti kindlustusmaksete puhul koefitsentide süsteemi: mida madalam riskinäitaja, seda madalam ka makse. Vähemalt If kindlustuses langeb koefitsent aastast-aastasse ehk igal aasta, mil klient sõidukit kindlustab, vähendab mõningal määral tema kindlustusmakset tulevikus. Veilbergi sõnul tuleks sõidukit kindlustada vähemalt pool aastat, et kindlustusaasta nö kirja läheks.
Kui kliendil on aga soov ainult suvel oma hobiauto või muu sõidukiga liigelda ning ülejäänud aasta jooksul tal ühtegi kindlustuslepingut sõlmitud pole, ei lange ka tema riskikoefitsent. Seega tasub alati mõelda pikemalt ette ning võrrelda kolme ja kuue kuu kindlustuspakkumiste hindu – esialgu kõrgem väljaminek võib tulevikus end ära tasuda.