Mu uuel autol on klaasil täke, kas klaas vahetatakse?

Klaasi võivad täkked tekkida igas vanuses autol.Foto: Shutterstock

Klaasikahjud on autode puhul väga sagedased probleemid. Keskeltläbi iga 4–5 aasta tagant juhtub autoga õnnetus, mis vajab esiklaasi parandust või vahetust.

Siinkohal ei ole muidugi vahet, kas tegemist on uue või vanema autoga. Klaasi võivad täkked tekkida igal autol. If Kindlustuse sõidukikahjude grupijuhi Taavi Kruusi sõnul on klaasiparanduse tehnoloogiad tänaseks päevaks nii kvaliteetseks muutunud, et igal autol saab väiksed täkked lihtsa vaevaga ära parandada.

Kruus täpsustab, et klaasi tekkinud täkete korral ei mängi ka garantii mingisugust rolli.

“Pikaajaline kindlustuskahjude kogemus näitab, et igast täkkest areneb millalgi pragu, nii et kui klaasilt avastatakse täke, siis tuleb seda ühel hetkel ikkagi parandada või klaas vahetada,“ selgitab Kruus.

Kindlasti soovitab Kruus täket esimesel võimalusel parandada. Suure tõenäosusega areneb täkkest aja möödudes pragu ning siis on vaja kogu klaasi vahetama hakata. Statistika näitab, et see teadmine on inimesteni jõudmas. Kui veel kümmekond aastat tagasi parandati klaasitäkkeid vaid üksikutel juhtudel, siis nüüd on see jõudnud 10%-ni. Näiteks Põhjamaades parandab täkkeid 30% autojuhtidest. Nii et arenguruumi veel on.

Igatahes on soovitav sõita terve klaasiga. “Klaas tuleks igal juhul parandada, siis on turvalisem sõita. Eriti ereda päikese korral, mida kevadel on palju ja katkine klaas võib juhi nähtavust märgatavalt halvendada,” räägib Kruus.

Kui avastad autoklaasil täkke, pöördu esimesel võimalusel klaasiteeninduse poole, et jätkata turvalist liiklemist. Väiksema täkke parandamisele kulub vaid mõnikümmend minutit ning tavaliselt pole selleks eraldi vaja aega ette broneerida.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.