If Kindlustuse blogi

Puust ja punaseks: kuidas viia auto pärast avariid kindlustuse kulul remonti ja kas sõiduk tuleb enne ka kellelegi ette näidata?

Enamikel juhtudel aitab IFi klientidel auto õnnetuskohalt tasuta ära transportida Falck Autoabi Foto: Avo Meeks, Valgamaalane / Scanpix Baltics

Kui on juhtunud õnnetus ja inimestega on kõik korras, siis järgmise asjana on oluline kirja panna õnnetuse asjaolud ja osapoolte selgitused. Kui kumbki pool end süüdi ei tunnista, siis tuleb kutsuda politsei.

Mida aga teha seejärel autoga? Kellele helistada ja kuhu see viia?

Tee asju õiges järjekorras

Kindlustusjuhtumi võimalikult kiireks ja muretuks lahendamiseks on oluline asju õiges järjekorra ajada.

Oluline on esmalt teavitada oma kindlustuspakkujat ja anda talle teada, et õnnetus toimus. Samas ei ole oluline kindlustusfirma esindaja kutsumine sündmuskohale, samuti ei pea autot minema eraldi kindlustusele näitama. Need reeglid võivad siiski erinevate kindlustusfirmade puhul erineda, kuid Ifi klientidel piisab vaid autoga parandusse minemisest.

Kui sõiduki autoteenindusse viimine ei ole mõistlik, siis täida lihtsalt kahjuteade kindlustuse kodulehel.

Milline on sobiv töökoda?

Kui kõik eelnev tehtud, tuleb leida töökoda, mis autoremondi ette võtaks. Töökoda peab olema If kindlustuse ametlik koostööpartner ning suvalises kohas tehtud kalkulatsioonid ei sobi. Selle, millised töökojad on kindlustuse ametlikud koostööpartnerid, leiab siit.

Sealses otsingus tuleb valida auto mark, väljalaske aasta ning maakond, misjärel näeb, millised töökojad seal pakkuda on.

Kui auto töökotta omal jõul liikuda ei suuda, siis pukseerimiseks tuleks Ifi klientidel tellida puksiir läbi kindlustustelefoni 777 1211, kuna enamikel juhtudel on see kliendile tasuta ning puksiirijuht ka teab, kus asub lähim kindlustuse koostööpartner.

Töökoda teeb vajalikud toimingud

Kui auto edukalt kas omal jõul või puksiiri abil töökotta jõudnud on, siis koostab Ifi koostööpartner ise kindlustuse jaoks ülevaate auto kahjustustest ning edastab ka kahjuteate kindlustusele. Kui kahjuteade on kindlustusse jõudnud, saadetakse juhtumi osapooltele kinnituskiri ning vajadusel võtab kahjukäsitleja ise kliendiga ühendust. Kui kõik asjad on korras, siis saab auto omanik leppida kokku sobiva remondiaja.

Kindlasti ei tohiks enne partnertöökoja külastamist autoga ise remondiprotseduure teha, sest vastasel juhul on kalkulatsiooni koostamine keerulisem ning auto avariijärgse seisukorra hindamine raskendatud.

Märksõnad: , , , ,

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.