If Kindlustuse blogi

Tasub teada: Kuidas avariist kindlustuse jaoks õigesti pilte teha?

Foto: Scanpix/Postimees/Madis Sinivee.

Kindlustusjuhtumi fikseerimise juures on üks olulisimaid tegevusi sõidukite ja sündmuse üles pildistamine. Kahjuks ei ole inimesed tihtipeale täpselt teadlikud, mida ikkagi pildistada vaja on ning mis on kindlustuspakkuja vaatekohast kõige olulisem.

Vigastustest palju olulisem on juhtumi sündmuspaik

Üks suurim viga, mida inimesed Ifi sõidukikahjude grupijuhi Martin Kuke sõnul kindlustusjuhtumit pildistades teevad, on sõidukite liialt detailne ja lähedalt pildistamine. “On oluline, et võimalikult palju informatsiooni sündmuspaigast jääks pildile peale,” sõnas Kukk. “Ristmikud, liiklusmärgid, valgusfoorid,” tõi ta näiteid olulistest liikluskorraldust puudutavatest asjadest, millele tuleks sündmuspaika jäädvustades tähelepanu pöörata.

Täpselt ja detailselt sõiduki kahjudest fotosid tegema hakata pole Kuke sõnul erilist mõtet, sest need pildid tehakse töökojas nii kui nii. Pigem tuleks keskenduda just sündmuspaigale ja juhtunu kontekstile, et hiljem oleks kindlustusseltsil lihtsam olukorrast selge ülevaade saada ja süüdlast välja selgitada.

Kõige olulisem on jäädvustada sündmuspaik sedasi, et on aru saada, kes tuli, kust tuli ja milline oli liikluskorraldus.Foto: Scanpix/Eesti Meedia/Margus Ansu.

“Päris tihti on tehtud sündmuspaigast fotod hästi detailselt ja lähedalt. Näha on kahte autot ja vigastusi, aga mis liikluskorraldus oli, kus sõidukid täpselt asusid – see on pigem oluline,” ütles Kukk. Seega tuleks pigem pildistada sõidukeid ja just sündmuspaika kaugemalt, sedasi, et pilte vaadates on aru saada sündmuspaiga liikluskorraldus.

Kuidas autosid pildistada?

Erilisi reegleid sõidukite pildistamise kohta ei ole, kuna kõige olulisem on ikkagi just olukorra, mitte tagajärgede jäädvustamine. Kuid alati ei pruugi inimene peale kindlustusjuhtumit kohe töökotta pöörduda, mis juhul tasub ka mõned pildid sõiduki kahjudest teha.

Sellisest pildist pole kindlustusseltsil juhtumist aru saamisel eriti kasu.
Foto: Scanpix/Järva Teataja/Dmitri Kotjuh.

If – ja paljud teised kindlustusseltsid – soovitavad siinkohal jälgida diagonaalist pildistamise põhimõtet. See tähendab, et sõiduki nelja diagonaali juurest – enamasti võib juhiseks võtta esi- ja tagatulede asukohad – tuleks pildistada sedasi, et kaadrisse jääks vähemalt sõiduki kaks külge. Sedasi on kindel, et kogu auto saab kaetud ja kõik vigastused peale.

Kuke sõnul ei ole keelatud ka sõidukist ja sündmuspaigast video tegemine, kuid enamasti fotodest täiesti piisab. Samas, kui sõidukile on paigaldatud pardakaamera, on see kindlasti kasuks juhtumi lahendamisel.

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.