Uuring: Eesti autojuhid eelistavad taas naastrehve

Soojad talved panevad inimesi eelistama lamelle, külmad aga naelrehve.Foto: Shutterstock

Kui aasta tagasi soovisid rohkem kui pooled Eesti autoomanikud kasutada lamellrehve, siis tänavu kaldub eelistus taas naastrehvide poole. Soojad talved panevad inimesi eelistama lamelle, külmad aga naastrehve, nii on selgunud If Kindlustuse poolt läbi viidud uuringutest.

Uuring näitas, et sel talvel eelistab 55% Eesti juhtidest sõita naastrehvidega, 43% kasutab sõidukitel lamellrehve ja 2% vastajatest ei ole veel valikut teinud.

Maapiirkondades kasutatakse rohkem naastrehve, neid eelistab sel talvel kasutada kaks kolmandikku juhtidest.

If Kindlustuse Balti kahjude tehnilise vanemeksperdi Marion Meiuse sõnul mõjutavad sõidukijuhtide rehvivalikuid mitmesugused tegurid, sealhulgas eelmised talved ja inimese elukoht.

„Kuna möödunud talv oli vägagi külm ja jäine, siis pole üllatus, et soovitakse mõnevõrra enam naastrehve kasutada. Varasemad soojemad talved on jällegi tekitanud juurde lamellrehvide sõpru. Kindlasti mängib suurt rolli inimese elukoht. Kui maapiirkondades oli möödunud talv libe ja vaja läks naastrehve, on loogiline, et nende kasutamine kasvab. Suuremates linnades on aga naast- ja lamellrehvide populaarsus võrdne,“ selgitas Meius.

Vanemate autode omanike hulgas on enam naastrehvide austajaid

Uuringust oli märgata, et kuni kuue aasta vanuste autode omanikud eelistavad võrdselt naast- ja lamellrehve. Seitsme ja enama aasta vanuste sõidukite omanikud kasutavad rohkem naastrehve, neid eelistab 60% vastanutest.

„Lamellrehvid on populaarseimad vaid nende juhtide seas, kes sõidavad hübriid- või elektrimootoriga autoga. Piirkondadest kasutatakse pisut enam lamellrehve ainult Lääne-Eestis. Seevastu Kesk- ja Lõuna-Eestis kasutab kaks kolmandikku juhtidest naastrehve. Ka see statistika annab rohkem ainu sellest, et lumekatte paksus ja ilmastikuolud on rehvivaliku juures määravaks argumendiks. Üldiselt võib öelda, et tänavu talvel eelistavad Eesti juhid – sõltumata piirkonnast, juhi vanusest, soost, rahvusest või sissetulekust – pisut rohkem naastrehve,“ võttis Meius teema kokku.

Kuigi paljud vaatavad igal aastal pingsalt ilmateadet, et näha ette esimest lund ja jääd, tasub Meiuse sõnul talverehvid autole alla vahetada juba madalate plusskraadide juures, sest nende rehvisegu tagab suvistest rehvidest parema pidamise. Rehv jääb madalamatel temperatuuridel elastsemaks ja haakumine teekattega säilib paremini. „Kes praeguseks pole veel talverehve alla pannud, neil soovitaks seda esimesel võimalusel teha,“ märkis Meius.

Teiste Balti riikide elanikud kasutavad hoopis teistsuguseid rehve kui eestlased. Kui Eestis sõidab naastrehvidega ringi 55% sõidukitest, siis Lätis on see näitaja ainult 16% ja Leedus 9%. Kaks kolmandikku lõunanaabritest eelistab lamellrehve. Samas on seal kasutusel ka M+S tähisega rehvid, mida Eestis teadupärast enam talviti kasutada ei tohi. 24% Leedu ja 20% Läti juhtidest kasutab just neid rehve.

If Kindlustuse poolt Eestis, Lätis ja Leedus läbi viidud uuringus osales pisut rohkem kui 1000 inimest igast riigist.

Talverehvide kasutamine on Eestis kohustuslik 1. detsembrist kuni 1. märtsini.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.