If Kindlustuse blogi

Vaatame statistikat: Kus ja millal eestlased enim klaasikahju juhtumitesse satuvad?

Foto: Scanpix/Sakala/Marko Saarm.

Klaasikahjud kõige sagedasemad juhtumid, millega kindlustusseltsid kokku peavad puutuma. Kui täkkeid ja väiksemaid mõrasid saavad remonditöökojad vahetevahel ka klaasi vahetamata parandada, siis tihtipeale tähendab klaasikahju ikkagi seda, et vahetusse läheb terve esiklaas.

Suur osa klaasikahjudest toimuvad välismaal

Viimase kolme aasta jooksul kogutud statistika näitab selgelt, millal ja kus missuguse sagedusega klaasikahjusid juhtub. Maakondade lõikes on esirinnas ilma ühegi üllatuseta Harjumaa, kus toimub 38% kõikidest Ifi poolt registreeritud klaasikahju juhtumitest. Teiselt kohalt leiab Tartumaa (10%) ja kolmas koht läheb jagamisele Ida-Virumaa ning Pärnumaa vahel, kus on registreeritud 6% kõikidest klaasikahjudest.

Ülejäänud maakonnad varieeruvad sageduselt 4 ja 2% vahel. Ainsaks erandiks on Hiiumaa, mis moodustab vaid 1%. Ehk veidi huvitaval kombel satutakse klaasikahju juhtumitesse isegi Tartumaast sagedamini aga hoopis välismaal – 12% kõikidest juhtumitest on leidnud aset väljaspool kodumaa piire.

Teetööde periood tähendab ka klaasivahetuse hooaega

Olulist rolli klaasikahjude sageduses mängib ka aastaaeg, kuna kõige sagedasem periood klaaside vahetamiseks on just kevadperiood märtsist maini, kus kõigi kolme kuu vältel toimub vastavalt 11% kõikidest juhtumitest. Tavapärasest kõrgema kahjusagedusega on ka suvekuud juuni (9%), juuli (10%) ja august (9%). Põhjuste leidmiseks ei pea olema detektiiv ega selgeltnägija, vaid vaatama ainult teetööde graafikut.

Paljud kahjud on seotud just nimelt lahtise killustiku, kruusa ja teiste teetöödega seotud põhjustega, mistõttu on sügis- ja talveperiood juba selgelt madalama kahjusagedusega. Kusjuures kõige madalam klaasikahjude sagedus on just oktoobris (6%) ja novembris (5%), samas kui september (8%), jaanuar (7%) ja veebruar (8%) sarnanevad pigem rohkem juunikuuga.

Auto klaasikahjude eest kaitsmine ei ole isegi parima tahtmise korral sugugi lihtne, kuna tihti võib esiklaasi täke tulla vastusõitva auto ratta alt lendu läinud kivikesest või mõne muu kontrollimatu faktori tõttu. Lisaks kahjustab näiteks killustik ka auto kere ja värvi. Seega on ainsaks reaalseks lahenduseks klaasikahjude vältimiseks autoga üldse mitte sõitmine.

Kui see variant aga iseenesestmõistetavatel põhjustel ei sobi, tasuks lisaks liikluskindlustusele mõelda ka kaskokindlustuse sõlmimisele, kuna sedasi on klaasikahjude hüvitamine täkkest kuni esiklaasi vahetuseni juba kindlustusseltsi teha.

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.