Elukoha puhul on tavaline, et teatud aja järel tuleb kas vajadus või vähemalt soov seda uuendada. Värske tapeet, teine värv või mööbli ümbertõstmine. Peaasi, et oleks mingi muutus.
Automaailmas tähendab muutus tavaliselt uue auto ostmist. Teisalt võib olemaolev auto väga armas ja väärtuslik olla või ei ole uue auto soetamine majanduslikult mõttekas või võimalik.
Mis variandid autoomanikul sellises olukorras on, kus hing ihkab uuendusi, aga vana on südame külge kasvanud?
Sise- ja välispindade täielik hooldus
Normaalne on regulaarne auto pesemine tavalises pesulas ning aeg-ajalt salongist suurema mustuse eemaldamine. Kui tahta aga hüppelist paranemist ja võimalikult uueväärse auto tunnet, siis tuleb pöörduda asjatundjate poole.
Spetsiaalsete tööriistade, vahade ja lakkide ning pikaajalise kogemusega suudetakse nii välisilme kui interjööriga teha täiesti uskumatuid asju. Pole harv juhus, kus isegi täiesti tuliuue auto detailing muudab värvipinna veelgi säravamaks.
Poleerimisega suudetakse eemaldada väiksemad kriimud, salongist kaovad plekid, mis teie arust olid määratud igaveseks jääma ja vajadusel parandatakse ka katkist nahka või polstrit. Eemaldada saab ka väiksemaid mõlke ja täkkeid. Ühesõnaga totaalne muutumine.
Kindlasti ei ole selline täispakett odav. Arvestama peaks sadade eurodega ning teatud juhtudel võib kulu läheneda ka neljakohalisele numbrile. Kõik oleneb sellest, kas tehakse nii seest kui väljast ja kui halvas seisus auto on.
Aga isegi kõige kallim pakett on kordades soodsam kui auto uuesti värvimine.
Kiletamine
Kas teadsite, et kollased taksod ja politseiautod ei ole mitte värvitud, vaid kleebitud? Kiletamine ehk auto katmine spetsiaalse vinüüliga kannab kahte eesmärki.
Esiteks on võimalik auto originaalvärvi kahjustuste eest kaitsta, juhuks kui olete väga praktiline inimene ja soovite hiljem autot müües tuua turule ideaalse värvkattega sõiduki.
Teiseks on see võrdlemisi soodne võimalus vahelduseks ja värvialasteks seiklusteks. Kileta kas või roosaks, osaliselt mummuliseks või militaristlikku kamuflaaži värvi. Tüdinedes või autot müües saab kile hõlpsasti eemaldada ja kõik on jälle õigesti.
Kiletamise hinnaks on umbes 1000 eurot. Kulu oleneb auto suurusest, detailide keerulisusest ning sellest, millist tooni soovite (matt, läikiv, erilahendus).
Värvimine
Kahtlemata kõige põhjalikum ja kallim variant. Kui korralikult teha, siis on lisaks ilusale ja värskele välimusele ka välispindade roostega aastateks muretu.
Tavalise keskklassi sedaani värvimine samasse tooni maksab suurusjärgus 2000 eurot.
Kui tahta aga mingit muud värvi, läheb projekt tunduvalt kallimaks, kuna üle tuleb värvida ka näiteks uste siseküljed ja muud varjatumad osad, mis esimesel juhul võiks jätta tegemata.