Inbanki blogi

4 ebamõistlikult võimsat linnamaasturit, mis maksavad vähem kui 20 000 eurot

Autogeeniuses on olnud viimasel ajal päris mitu ülivõimsa linnamaasturi testi, mis veel mõned aastad tagasi oleks tundunud pühaduseteotusena.

Maserati tegi maasturi? Lubamatu! Alfa Romeo ka? Õudne! Mis järgmiseks, Lamborghini?! Noh, jah…

Alfa Romeo ja Lamborghini on muuseas kunagi ka maastureid tootnud. Alfal nimeks Matta, ning tegu oli sihtotstarbelise askeetliku autoga, mitte linnasõidukiga. Lambo tegi LM002 nimelise leviaatani, millel sobivalt hüüdnimeks Rambo-Lambo. Tänapäeval on aga hoopis teised tuuled.

Mis meid nende puhul võlub?

On see nähtus püsiv või moehullus, milline keretüüp on järgmine, milline traditsiooniline sportautotootja murdub järgmiseks, me ei tea. Küll aga on nendes autodes mingi ürgne võlu, mis pakub kõrget istumisasendit, rohkelt ruumi, pompöösset välimust ja jõhkrat jõudlust.

Seega vaatame seekord, millised ägedad ja ülivõimsad linnamaasturid on kasutatud autode turul jõudnud mõistlikute hindadeni. Esimene, kes ütleb, et nende ülalpidamine on väga kallis, läheb peseb nõud ära.

Muidugi on kallis, lõbusad asjad ei tulegi odavalt. Samas, arvestades, et enamik neist maksis uuena üle 100 000 euro, aga kogu sõidurõõm on neis 100% alles, siis võiks öelda, et säästate üle 80 000 euro ja selle eest võib ju ülal pidada küll.

Volkswagen Touareg W12

Foto: Auto24.ee

Kuigi Touaregi lipulaevana on rohkem tuntud olemuselt sama hullumeelsed 10-silindrilise diiselmootoriga Touaregid, siis tõeline sleeper on W12.

Ei mingeid hiidspoilereid või kerelaiendeid. Täiesti tavalise Touaregi kesta sisse on peidetud 6-liitrine ja 12 silindriga mootor.

Jõudu on sellel 450 hobujõudu, mida on diiselhiiglasest üle 50 võrra rohkem. Kütusekulu? Kui te just peate küsima, siis keskmine on 15,9 ja linnas 22,7 liitrit 100 km kohta. See ilmselt ei muuda midagi.

12 silindriga maastur on täpselt midagi sellist, mida toodeti eelmise majandusbuumi tipul, sest raha tundus olevat kõigil ja palju. Praeguseks on see eelduspäraselt suurema osa hinnast kaotanud ja tundub juba täitsa põneva seiklusena. Eestis on hetkel müügis kaks autot ja hinnaks u. 13 000 eurot.

BMW X5 4,8is

Üks esimesi üle terve mõistuse piiri astuvaid kaasaegseid linnamaastureid. Tavaversioonis võrdlemisi mõistlikke 3-liitriseid mootoreid omanud ning jõujanustele ka 4,4-liitrist V8’t pakkunud X5 esimene põlvkond osutus ülimalt populaarseks.

Sestap kombati piire ja tehti Alpina B10 mootoril põhinev 4,6is ja veidi hiljem tulnud mudeliuuendusega 4,8is mootoriga X5. Jõudu on nende mootoritel alates 340 hobujõust. Eestis on neid vähem liikvel ja kui on üks auto, mida pole mõistlik kahtlasena või tundmatu ajalooga osta, siis on see üks eelmainitutest.

Aga midagi selles vana X5 kerekujus, suurtes 20″ velgedes ja kogu olemuses on, mis paneb mõtlema, et nii soodsa hinna eest ju isegi võiks… Hinnad on tihti küll vähem kui 10 000 eurot, aga väga mõistlik mõte oleks korraks ka Saksamaale kiigata ja hea ajalooga auto valida.

Kui raha rohkem, siis 3x suurema summa eest saab muidagi juba X6 M-versiooni, mille hobujõude juba 550 ringis.

Porsche Cayenne Turbo

Foto: Auto24.ee

Kõige suurem pauk sportauto fännidele tuli Porsche poolt, kui 2003. aastal hakati müüma Cayenne nimelist linnamaasturit.

Tänasel päeval tundub see juba täiesti normaalne teguviis, toona nuteti tuhandeid patju märjaks ja paberikonteinerid olid täis keskealiste meeste seintelt solvunult maha rebitud 911 postereid.

Kui kasutatud Cayenne’ide hinnad on kukkunud täiesti uskumatute numbriteni ja “tavalist” 340-hobujõulist versiooni saab lausa 5000-6000 euro eest, siis palju kangema ja esinduse ajalooga Turbo versiooni maksab vähem kui 14 000 eurot.

Selle eest saab väidetavalt korralikult hoitud 520-hobujõulise Turbo S versiooni, mis on esinduses hooldatud. Pooltuhat hobujõudu, Porsche, palju ruumi ja praktiline, soodne – mis saaks valesti minna?

Infinity FX50

Foto: Auto24.ee

Infinity on Nissanile kuuluv luksusbränd, nagu Lexus Toyotal. Eestis neid uuena müüdud ei ole, aga järelturul on valik erinevaid Infinity mudeleid alates sportlikest kupeedest kuni hiidmaasturiteni päris suur.

Sellesse valikusse sobib ideaalselt 5-liitrise V8 mootoriga FX50. Mootori mõttes (390 hobujõudu) ei ole tänapäevaste superlinnamaasturite arvestuses tegu just eriti särava tähega, küll aga kompenseerib seda välimus.

Foto: Auto24.ee

Justkui kulturist, kes on end võistluste eel üles pumbanud. Kurve ja laiendeid jätkuks sellel autol mitmele väiksemalegi jagada. Visuaalselt jätab auto mulje nagu kapott oleks eriti pikk ja kere madal.

Konkreetne lingitud auto tundub olevat väga hästi hoitud ja hea ajalooga. Kummaline seda lauset kirjutada, aga vähem kui 16 000 euro eest tundub lausa mõistlik ost.

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.