Inbanki blogi

4 Eestis praegu müügis olevat klassikalist BMW-d, millega järgmisele kokkutulekule sõita

Fotod: Auto24.ee

Äsja kajastasime Paula Johanna pildistatud BMW Classic Club Meet kogunemist Laitse rallipargis. Miks mitte osaleda järgmisel üritusel ka oma tulevase uue-vana autoga?

Mida rohkem räägitakse elektriautodest, käigukasti puudumistest ja isejuhtimisest, seda rohkem igatsetakse seda õiget sõiduelamust. Sõiduelamust, mida saab lihtsa back to basics sõiduautoga.

Vanemate autode restaureerimine on aja möödudes aina populaarsemaks läinud, seda veel resto-mod võtmes, kus autole lisatakse omajagu uuemaid lahendusi. Kõik ikka kas kiiruse või lihtsalt ägeda väljanägemise tarvis.

Järgmised neli kasutatud BMW-d on, nagu loo algul mainitud, kõik inspireeritud hiljutisest BMW Classic Car Club Meet üritusest. Autoentusiastide kogunemised on tore viis suviseid nädalavahetusi veeta. Seepärast valisimegi välja mõned huvitavamad vanemad BMW-d.

BMW 635 CSi 3.5, 1989. aasta, 25 000 eurot

1980ndate M6 oli E24 põlvkonna 635 CSi. Või noh, peaaegu. Muidugi oli veel pisut võimsam M635 CSi, kuid sellist mudelit meie maal lihtsalt hetke müügis pole.

Seega kõige ägedam BMW grand tourer kupee, mille leidsime oli just see 635 CSi. 3,5-liitrine ridakuus mootor toodab 155 kW ja on paaritatud automaatkastiga. Täpselt nii nagu ühele grand tourer autole kohane.

Antud sõiduk on piltide järgi tipp-topp korras ja ka interjöör on väga hästi säilinud. 30-aastase auto kohta on läbisõit kuulutuse andmetel pea olematu: 69 540 km. Heast konditsioonist on tingitud ka pisut soolasem hind.

BMW 2002 1502, 1976. aasta, 12 000 eurot

Jah. Ka meie pilgud olid haaratud Paula Johanna pildistatud 2002 Turbost. Samamoodi nagu pole olemas taskukohaseid esimese generatsiooni 911 Porschesid, pole olemas ka taskukohast BMW 2002 Turbot. Seevastu leiab aga lahjemaid 2002 mudeleid.

Nagu see sama oranž auto. 1502 tähisega oli antud mudeli ökonoomne variant ja alates selle tutvustamisest 1975. aastast oli see ka BMW 2002 puhul baasmudel.

Inca-nimelise oranžis värvitoonis BMW polegi mõeldud kiireteks ringideks, vaid pigem auto enda nautimiseks. Lätis tehtud restauratsiooni käigus on lisatud ka 2002 Turbo bodykit, mis annab autole pisut kreftisema välimuse.

Vintage sports cars Riga nimelises töökojas sai samuti restaureeritud ka mootor, veermik ning lisatud on uued veljed ja rehvid.

BMW 316, 1981 aasta, 6999 eurot

Projektiauto, mis tundub juba valmis olevat. Muidugi pole ükski projektiauto kunagi päriselt valmis, kuid antud sõiduki puhul on suur töö juba tehtud.

Soomest toodud esimese põlvkonna (E21) BMW 3. seeria 316 on saanud korraliku värskenduskuuri.

Kapoti all on täielikult taastatud uuem 1,8-liitrine IS mootor 103 kilovatiga. Muuhulgas on veel kergem hooratas, uus sidur ja käigukast ning värskendatud interjöör on saanud ka E30-st istmed.

Muidugi ei puudu ka “kohustuslik” 15-tollise läbimõõduga subwoofer. Väljastpoolt leiab veel suured Schmidti veljed ja retrolikud kollased esitulede klaasid.

BMW 318 Touring, 1991 aasta, 3300 eurot

Kas kunagi saab olla liiga palju ägedaid universaale? Kui vastasid eitavalt, siis on sul tuline õigus.

Antud E30 põlvkonna 318 Touring lihtsalt ootab ühte omaniku, kes teeks sellest näiteks järgmise metsiku projektika või hoiaks restaureerimisega asja nii originaali lähedasena, kui võimalik.

Kirjelduse järgi on tegemist hästi hoitud universaaliga, mille pea kõik tähtsad osad on originaalid. Enne viimast ülevaatust said ka pidurid kenasti korrastatud.

Olenevalt eelarvest võib 3300 eurot maksva autoga päris palju ette võtta ja seda siit-sealt timmida täpselt oma ettenägemise järgi.

Märksõnad: , ,

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.