Inbanki blogi

4 haruldast ute-keretüübiga autot, mis Eestis müügil

Fotod: Auto24.ee

Mis asi on ute? See nimi pärineb Austraaliast, kus niimoodi lühendati sõiduauto baasil ehitatud kastikaid ja tuleneb sõnast “utility” ehk tarbesõiduk. Loomulikult sai see popiks ka Ameerikas ning nagu tavaliste kastikate puhul ei kasutanud paljud seda töötegemiseks, vaid hobiautona.

Eestis on need haruldased ja hinnaklassis kuni 15 000 eurot on valik veelgi väiksem. Siin on meie arust neli kõige silmapaistvamat neist.

IZ 27151 Elite, 1981. aasta, 1900 eurot

Originaal, eksportturu kastiga Mosse ehk siis nõuka-ute. Palju erilisemaks on raske minna. Müüja sõnul on tegemist Soome turu jaoks tehtud autoga, pikem kast ja teistsuguse esiosaga kui kodumaised.

Auto on täiesti komplektne, isegi tööriistakott on olemas, originaalvärvis ja avariivaba, salong on hästi säilinud. Kere vajab siiski tegemist, sest tagakoopad on läbi ja põhjas augud. Auto käivitub ja sõidab ja müüja sõnul on võimalik, et ongi sõitnud ainult 57 000 km.

Chevrolet El Camino, 1987. aasta, 12 900 eurot

El Camino on maailma üks tuntumaid selle keretüübi esindajaid. Konkreetne auto jääb silma hea seisukorra ja usaldusväärse müügiteksti poolest.

Auto on toodud Californiast, kus omanik nokitses seda projektikana, kuid jäi lõpetamata ja müüs oksjonil. Eestis on sellele tehtud 3000 euro eest juppide vahetusi: aku, jahutus- ja soojendusradikad, mootori puksid, lõdvikud, tihendid ja elektritööd, sest hiired olid juhtmed ära söönud.

Müüja sõnul on istmed justkui otse tehasest tulnud. Mootor töötab vaikselt nagu kaasaegsel bensiiniautol. Lisaks rõhutab ta, et otsib autole väärilist ostjat, kuna see võiks jääda kellegi armastatud hobiautoks.

Ford Ranchero, 1979. aasta, 10 000 eurot

El Camino tubli konkurent. Välja näeb sama efektne, aga kahjuks eriti palju lisainfot ei ole.

Mootor on sellel hiiglaslik 6,6-liitrine V8 ja auto on nii seest kui väljast kärtspunane. Istmed on nahast ja vähemalt pildi järgi jääb mulje, et enamikul pole ka kodus nii mugavat diivanit kui selle auto istmed.

232 hobujõudu ja 1900 kg tühimassi ei tee sellest ilmselt just kiirendusautot, aga ameeriklasele kohaselt müdiseb kindlasti ja küllap ka burn-out saab tehtud.

Volkswagen Caddy, 1986. aasta, 4000 eurot

Samal ajal kui Ameerika ute’ide mootorimahtu saab mõõta väga paljudes liitrites ja pikkust on eeltoodud Rancherol 5,6 meetrit, oli Euroopas müügil kastiga Golf ehk Caddy.

1,6-liitrine mootor, millel 55 hobujõudu. Tühimass muidugi Rancherost täpselt 1 tonn väiksem.

Auto on müüja sõnul korralikult enda jaoks taastatud. Kastil on ilusti ka kate ning lisaraha eest saab veel VOLKS8 numbri kaasa. Mõnus ute, millega kohe sõitma hakata.

Kuidas osta?

Nende harulduste ostmiseks saab kasutada näiteks Auto24laenu, mille puhul ei ole auto vanus oluline ja puudub ka kaskokindlustuse ning sissemaksu kohustus.

Just need kohustused on tavaliselt suurimad takistused auto ostmisel. Eriti, kui tegemist on hobiautoga, millel kaskokindlustus ei tarvitse olla mõistlik või on vanus liiga suur.

Auto24 laen on finantskohustus. Enne laenu taotlemist ja laenulepingu sõlmimist hinnake oma varalist olukorda ja laenuvajadust, et veenduda, et olete võimeline laenu õigeaegselt tagasi maksma. Maksete õigeaegselt tasumata jätmise korral võib kaasneda kohustus tasuda viivist ja hüvitada võla sissenõudmiskulud. Laenulepingu nõuetekohane täitmata jätmine võib raskendada tulevikus laenude saamist nii Inbankist kui ka teistest finantsasutustest. Palun tutvuge enne laenamist krediidi kulukuse määraga ning sellega, kui palju laenu võtmine Teile maksma läheb. Enne otsustamist tutvuge ka finantsinspektsiooni tarbijaveebiga www.minuraha.ee, auto24 laenu lepingu tingimustega ja lepingueelse teabega ning vajadusel konsulteerige asjatundjatega.

Märksõnad: , , , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.