Inbanki blogi

4 kasutatud ja soodsat luksussedaani, mida sa tahad, kuigi ei peaks

Fotod: Auto24.ee

Luksussedaan, mille ees võib kasutada ka omadussõna sportlik, on asi, mida on kerge maha teha, kuniks sa ühega sõita saad.

Mugav nahktool haarab sind endasse, võib olla isegi masseerib ja ventileerib, helisüsteem esitab kontserdisaali kvaliteediga muusikat ning mootor veab, nagu oleks kapoti all tuumareaktor.

Tõsi, kõik kütuse võtab ära, hoolduskulud lendavad läbi lae, remonti vajab küll tihti, aga see-eest väga kallist, ja ühiskond vaatab sulle natuke viltu. Valdavalt kadedusest, muidugi. Aga kui sa sellest kõigest ei hooli, siis tasub vint peale keerata ja vaadata ikka tõeliselt rajusid luksussedaane.

Mercedes-Benz S600 ja S55 AMG

Mercedese S-klassi luksussedaan on maailma üks populaarsemaid juba aastaid ning lisaks lahjematele ning diiselmootoritele on isegi S500 täiesti tavaline versioon. Seega tõelise elamuse saamiseks peaks kapoti all olema ikka V12 või siis AMG poolt tuunitud V8.

Kui W221 põlvkonda on müügil väga palju ning veelgi vanemat W140 S600 mudelit samuti päris mitu (ja jube kallid juba), siis seekord soovitaks hoopis nende kahe vahepealset — W220 S-klassi. Natuke halva kuulsusega (osalt põhjusega) põlvkonnast on müügis kaks väga head eksemplari.

S600 tundub vähemalt kuulutuse järgi väga hästi hoitud ning rikkalikult varustatud. Kere ja põhi on roostevabad ning talvel pole auto sõitnud. Müüja sõnul on siiski mõned vanusest tekkinud iluvead. Autot on kasutatud pühapäevasõidukina.

Hind on kõigest 5890 eurot, mille sisse ei kuulu küll pildil olevad 20″ valuveljed. Vaadates ilupilte ja tehtud tööde loetelu, siis julgeks soovitada küll.

Võrdluseks võib tuua sama põlvkonna veelgi rajuma versioon S55, millel on S600 367 hobujõu asemel neid lausa 500. Valge auto ei näe võib-olla nii bad-ass välja kui must, aga teeb selle tasa ilmselt oma hääle ja minekuga.

Müüja sõnul on samuti väga palju olulisi remonttöid just tehtud, aga küsib selle eest raha ka üle poole rohkem — hetkel 14 200 eurot.

Audi S8

Kui Mercedesel on AMG, siis Audil on S8 ning nende hinnad on samuti juba aastaid täiesti mõistlikul tasemel. Eriti kui me räägime luksussedaanist, mille kapoti all on V10 mootor ja hobujõude 450.

Hetkel on neid müügis neli ja hinnad 10 500 kuni 17 500 eurot. Kui soodsamad kolm on lisainfot vähe välja toonud (ilmselt on need eksporditud sõidukid), siis 17 500 euro eest saab müüja sõnul täielikult Eesti ajalooga ning väga korralikult hoitud auto nii tehniliselt kui ka visuaalselt. Hiljuti on vahetatud ka pidurid.

Kahetooniline nahksisu mängib ilusti kokku hõbedase välisvärviga ja V10 mootorihääletele vahelduseks võib kuulata Bang&Olufseni kvaliteethelisid.

Või võtate riski ja ostate pea poole odavama ja teadmata ajalooga S8? Mis ikka juhtuda saab?

Muuseas, üks ja isegi väärikam variant on veel — W12 mootoriga A8. Kõigest 10 000 eurot toob sulle pikendatud kerega ja gaasiseadmega Audi, mille värvitoon ja sisu klapivad erilise mootoriga.

Maserati Quattroporte

Võrdne konkurent, vähemalt sportlikkuses, on muidugi itaallaste au ja uhkus, Maserati “Neliust”. Luksuslikkuse osas sakslastele siiski päris vastu ei saa, sest puudub pikendatud kerega versioon ning tehnoloogia pole samal tasemel.

Samas skoorib Maserati punktid oma hääle, harulduse ja erilisusega. Kui Audi S8 müüjad kipuvad V10 mootorit seostama Lamborghiniga, siis Maserati võib täiesti ausalt tõmmata seoseid Ferrariga. V8 helid vaid kinnitavad seda.

Kõik muu on loomulikult puhas õnneloos. Võib juhtuda, et saategi muretult mõnda aega sõita, võib ka juhtuda, et ei saa. Igatahes 16 900 euro eest on neid müügis lausa kaks, üks lausa facelift-mudel aastast 2008. Kahjuks on mõlema puhul otsustatud lisainfot mitte jagada.

Järgmine hinnaklass on juba 25 000 juures ja siin on vähemalt üritatud müügitööga tegeleda. Quattroporte on julge inimese auto, mis premeerib hoolsat (ja rikast) omanikku igal juhul.

Bentley Arnage

Kui Quattroporte on julgele ja rikkale, siis Arnage on rahvuseepose tasemel kangelase auto, kes hiivas kurjalt võlurilt just keskmist sorti rahapaja ära. Väärikas ja eriline auto.

Arnage ei ole küll Bentley kuulsa 6,75-liitrise mootoriga, vaid märksa maisema 4,4-liitrise V8-ga, aga kuna Briti luksusmargid ei pane nagunii rõhku aknaklaase väristavale lärinale, siis vast on talutav ka selline mikromootor.

Arnage ei ole uhke ega pompoosne auto. See on nagu maal või skulptuur. Piisab, et teised hea maitsega inimesed saavad aru, mis sul on. Edvistaja ostab seinale kõige kuulsama ja tuntuma Pollocki või Warholi, et kõik ikka näeksid — mina juba oskan kulutada.

Bentley omaniku seina kaunistab mõne tundmatu kunstniku meremaal, sest see on ilus. Oluline on, mis ripub su selles toas, kuhu keegi kunagi pole sattunud.

Kuidas osta?

Luksus(sport)sedaan ei ole mänguasi ega hetkeemotsiooni ost. Väga oluline on endale selgeks teha, kas sa oled selleks (majanduslikult) valmis?

Mõistlik on jätta endale korralik reserv jooksvateks kuludeks ja ostmiseks on võimalik kasutada nii Auto24laenu (kuni 15 000 eurot) kui ka Auto24liisingut (15 000–25 000 eurot).

Kummagi puhul ei ole kohustuslikku sissemakset ega kaskokohustust. Samuti ei mängi rolli sõiduki vanus.

Kaskokindlustus on selliste kalliste autode puhul muidugi mõistlik, aga nende lahenduste puhul on võimalik valida ise kaskokindlustuse tingimused.

Auto24liising ja Auto24laen on finantskohustused. Enne taotlemist ja laenulepingu sõlmimist hinnake oma varalist olukorda ja laenuvajadust, et veenduda, et olete võimeline laenu õigeaegselt tagasi maksma. Maksete õigeaegselt tasumata jätmise korral võib kaasneda kohustus tasuda viivist ja hüvitada võla sissenõudmiskulud. Laenulepingu nõuetekohane täitmata jätmine võib raskendada tulevikus laenude saamist nii Inbankist kui ka teistest finantsasutustest. Palun tutvuge enne laenamist krediidi kulukuse määraga ning sellega, kui palju laenu võtmine Teile maksma läheb. Enne otsustamist tutvuge ka Finantsinspektsiooni tarbijaveebiga www.minuraha.ee ja auto24liisingu lepingu tingimustega, lepingueelse teabega ning vajadusel konsulteerige asjatundjatega.

Märksõnad: , , , , ,
Oled sa DigiPRO või Geenius? Vali sobiv tellimus siit.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.