Inbanki blogi

4 kasutatud pärismaasturit, millega maailma lõppu sõita

Fotod: Auto24.ee

No mitte päris lõppu, aga sinnani, kuhu tänavalegaalsele ja nelja rattaga sõidukile on realistlik. Jätame SHERPid ja võistlusmasinad sellest valikust välja. Samuti seadsime seekord hinnapiiri 25 000 euro kanti, et valikut natukenegi kitsamaks teha.

Enne kui asi läheb üldse raskuste läbimiseni, tekib uutel ja väga kallitel maasturitel üks probleem — kas omanik on ikka valmis kriimustusteks, mõlkideks ja muuks kaasnevaks, oma näiteks 100 000 eurot maksval maasturil? Enamik ei ole. Aga kui garantiid on lõppenud, hinnad kukkunud, siis on juba lugu teine.

Mercedes-Benz G-klass, 1983. aasta, 10 000 eurot

Kuigi see G-klass ei ole eraldi maastikusõiduvõimekamaks tuunitud, on siin pakkuda ideaalne toorik projektikaks või siis jätta auto puutumata ja kasutadagi seda nii igapäevatoimetusteks kui ka maastikusõiduks.

Auto vanus ja olemus on täpselt sellised, et maanteelt võib maha keerata julge südamega ning mõned kriimud ei tee midagi. Auto müüja on ka lisanud, et leidub mõlke ning väikeseid rooste- ja värvikahjustusi.

Samas on auto müüja sõnul üldises mõttes heas korras. Raam on korralik, kere on keevitatud 5 aastat tagasi ja tehnika töötab hästi.

Kokkuvõttes heas seisus klassik, millel stiilne ruuduline sisu ja palju potentsiaali.

Toyota Land Cruiser matkaauto, 1990. aasta, 16 000 eurot

Hind tundub sellise auto kohta päris kallis, samast aastast saab Land Cruiserit ka näiteks 11 500 euroga. Ilmselt tuleb vahe sisse sellest, et auto on ehitatud matkasõidukiks ja väärtus tuleneb ümberehituse põhjalikkusest.

Müüja sõnul on sisse ehitatud klapitav voodi, mille all panipaigad. Paigaldatud on Webasto õhusoojendi, esiistmed vahetatud Subaru STI istmete vastu, et oleks mugavam pikki vahemaid läbida. Rohkem pole kuulutuses öeldud.

Ka maastikusõiduks on näha parendusi: autot on tõstetud, rattad on suuremad, õhuvõtt on viidud üles, et veetakistusi saaks läbida. Auto üldine ilme on ka selline, et “levist välja” sõita saab väga kaugele ja mingid kriimud tuju ei riku.

Land Rover Defender 90 ja Defender 110

Pärismaasturite rubriiki ei saa teha ilma Defenderiteta ja need kaks on mõlemad niivõrd ägedad, et ühte teisele eelistada on raske.

Defender 90 on lühikese kerega ja sisuliselt täiesti juppideks võetud ja uuesti kokku pandud auto. 18 500 euro eest saab tõelise klassiku, mis ei ole veel leidnud intensiivset sihtotstarbelist kasutust. Uus kuumtsingitud raam, palju uusi keredetaile ja ka uksed on täies ulatuses taastatud.

Seest pole täielikku renoveerimist tehtud, seega pole kahju ka mudaste kummikutega seal toimetada.

See Defender 110 ületab küll meie hinnapiiri natuke ja maksab 27 900 eurot, aga auto on selle raha eest ka vägev. Tehtud tööde nimekiri on nii pikk, et siia see ei mahu.

Olulisim on torudega tugevdatud kere, mis muudab auto kordades turvalisemaks. Nagu kuulutuse viimaselt pildilt näha, siis Defenderid on küll ülivõimekad maastikul, aga kui see üle katuse käib, on tegu sisuliselt plekist autoga.

Auto on Eestisse uuena eritellimusena ostetud ning müüja jutu järgi parim versioon, mis olla saab. Lisaks tõmbab pilke ilma akendeta tagaosa ja müüja kinnitus, et varustus on valitud nii, et saaks ka Aafrikat avastamas käia.

Jeep Wrangler, 2010. aasta, 27 000 eurot

Ka see auto on natuke sohk, sest maksab rohkem, kui me plaanisime. Samas on sellele paigaldatud kerepakett nii silmapaistev, et hoolimata läikivast välimusest, julgeks selle autoga ikkagi igale poole ronida.

Vints, tõstesari, erinevad kaitsvad katted ja Wrangleri hea maastikusuutlikkus teeb sellest sobiva igalepoolesõitmise auto. Miks mitte ka Pärnusse või Berliini, sest tegemist on ikkagi kõigest 10 aastat vana autoga, kus enamik mugavusvarustust peal.

Kuidas osta?

Kui säästudest jääb puudu või ei taha kohe kõike välja käia, siis ostmiseks on võimalik kasutada Auto24liisingut. Sellise variandi puhul ei ole kohustuslikku sissemakset ega kaskokohustust. Samuti ei mängi rolli sõiduki vanus.

Kaskokindlustuse tegemine kallimate autode puhul on muidugi mõistlik, aga Auto24liisingu puhul on võimalik valida ise kaskokindlustuse tingimused.

Auto24liising on finantskohustus. Enne laenu taotlemist ja laenulepingu sõlmimist hinnake oma varalist olukorda ja laenuvajadust, et veenduda, et olete võimeline laenu õigeaegselt tagasi maksma. Maksete õigeaegselt tasumata jätmise korral võib kaasneda kohustus tasuda viivist ja hüvitada võla sissenõudmiskulud. Laenulepingu nõuetekohane täitmata jätmine võib raskendada tulevikus laenude saamist nii Inbankist kui ka teistest finantsasutustest. Palun tutvuge enne laenamist krediidi kulukuse määraga ning sellega kui palju laenu võtmine Teile maksma läheb. Enne otsustamist tutvuge ka Finantsinspektsiooni tarbijaveebiga www.minuraha.eeja auto24liisingu lepingu tingimustega, lepingueelse teabega ning vajadusel konsulteerige asjatundjatega.

Oled sa DigiPRO või Geenius? Vali sobiv tellimus siit.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.