Inbanki blogi

5 ägedat itaalia autot, mida Eestis hetkel kasutatuna osta saab

Foto: Auto24.ee

Itaalia auto – nõuab tähelepanu, häid remondikohti on raske leida, Põhja-Euroopa inimese jaoks pragmaatilisust vähe aga selle eest rohkelt erinevaid kiikse. Sellest kõigest hoolimata on nendes see miski, mis suigutab terve mõistuse ja äratab salajased kired.

Eesti kasutatud autode turul ei ole nende valik muidugi suur ja tõeline fanaatik läheb toob omale sõiduki kas vanalt healt Saksamaalt või lausa auto sünnimaalt. Aga kui nii tõsiselt ette võtta ei taha, siis mõned päris kihvtid variandid on ka kohe võimalik omale soetada.

Paar kuni paarkümmend tuhat eurot

Valisime autod, mis maksavad alla 20 000 euro ja mõne saab lausa paari tuhandega kätte. Nagu selliste hobiautolike asjadega ikka, ei ole mõistlik oma viimast raha panna ostu alla vaid jätta midagi ka reservi, ootamatusteks.

Seega tasub kaaluda sellise auto soetamist kas autolaenu või autoliisingu abil, mis ei nõua sissemaksu ega ka kaskokindlustust.

Milline neist autodest on sinu lemmik?

Alfa Romeo 156 SW, 2001. aasta, 2300 eurot

Kui eriti sportlik GTA versioon kõrvale jätte, siis selline 2,5-liitrise V6 mootoriga 156 on ainuõige valik oma esimeseks Alfaks. Mõnusa hääle ja piisava minekuga mootor võidab südame kohe ja suhteliselt kindel on, et lahti enam ei lase.

Foto: Auto24.ee

Selle konkreetse auto puhul on kuulutuses toodu enam-vähem korrektne. Sõiduk ongi väga heas seisukorras, eriti just rooste poolelt. Korrosioon oli sellistel autodel väga suur probleem ja seega on pool võitu juba käes.

Ka iluravi osa vastab tõele. Sõitmist see ei sega ja ükski kriim ka otseselt veel roostet ei hakka tootma, aga arvestades, kui heas korras on sisu, siis ilmselt hakkab teid peagi see seisukord häirima ja tuleb kulutada raha.

Foto: Auto24.ee

Vahetada tuleks ka mootoririhm. Samas on sellises seiskorras Alfat pigem juba raske leida ja kui panete ostuhinnale veel 1000-1500 eurot remondiks- ja hoolduseks kohe juurde, on teil peaaegu ideaalne V6 mootoriga 156.

Alfa Romeo Brera, 2007. aasta, 7900 eurot

Siinkohal tuleb rõhutada, et konkreetne auto on väga ilus ja võimsa (kuid väga januse) 3,2-liitrise mootoriga, kuid tõenäosus, et see läbisõit on õige ja auto ideaalses korras, on nullilähedane.

Foto: Auto24.ee

Tegemist on hetkel ainukese Breraga, mida Eestis müüakse ja seetõttu pääses ta siia valikusse. Samas juhtub neid aeg-ajalt rohkemgi olema, seega kiirustada ei maksa.

Kindlasti võib mõelda ka selle ilusa sinise ostmisele, aga sellisel juhul on kohustuslik viia see eelnevalt mõne Alfa Romeo spetsialisti juurde ning ostu järel igaks juhuks teha põhjalik hooldus.

Foto: Auto24.ee

Brera on väga ilusa disainiga, aga sportliku sõiduelamuse hindajatel ei tasuks sellest 3,2-liitrisest allapoole vaadatagi. Auto on raske ja pigem rahulik kruiiser ning tavalisemad diisel- ja 2,2-liitrised bensiinimootorid ei paku kindlasti sellist elamust nagu välimus lubaks arvata.

Kui aga õnnestub omale koju hiivata igas mõttes ideaalne Brera, siis tänavapildis jääte silma kõigile. Itaalia disain.

Maserati Quattroporte GT S, 2006. aasta, 18 000 eurot

Unustage kõik 7. seeria BMWd ja Audi “aa-kaheksad”. Kui tahad luksuslikult aga väga käbedalt kulgeda, selle juures pakkuda kõrvalseisjatele visuaalset ja helilist naudingut, siis on Maserati õige valik.

Foto: Auto24.ee

Muretu pidada? Kindlasti mitte. Aga see on probleemiks ainult juhul, kui sul raha ei ole. Samas nõuavad kulukaid remonte ka “sakslased”, seega väga vahet pole.

400-hobujõuline Ferrari päritolu V8 mootor tekitab ka vastavaid helisid ning liigub samaväärselt. Konkreetse auto kasuks räägib ka fakt, et see on Jaapanist toodud. Enamjaolt tähendab see pigem head, kui halba.

Foto: Auto24.ee

Müügis on veel üks, samamoodi Jaapani päritolu Quattroporte, seega saate isegi valida.

Alfa Romeo Spider, 2007. aasta, 9500 eurot

Õigus, sisuliselt on tegu Brera lahtise versiooniga, aga kuna ühtegi kihvti Lanciat hetkel saada pole ja enamik ülejäänud tuntud tegijaid on väga palju kõrgemas hinnaklassis, siis mahtus valikusse veel üks Alfa.

Foto: Auto24.ee

Ja õigustatult – väga ilusas seisukorras Spider on tõeliselt seksikas suveauto. Konkreetne sõiduk tundub olevat ka hea omaniku käest pärit ning kui hooldusajalugu on tõepoolest TRK’s olemas, siis see on hea märk. Tegemist on aastaid juba Alfadele keskendunud töökojaga.

Foto: Auto24.ee

Väikseks miinuseks on selle auto puhul diiselmootor. Tegemist ei ole väga vaikse mootoriga ja elegantsesse kabriosse diisli panemine tundub üldse kuidagi kohatu. Samas, kui mootor on ilusti hooldatud ja väga ei lagise, siis sellepärast ei tohiks kaup katki jääda.

Fiat 500 Abarth, 2010. aasta, 7200 eurot

Kõige lõppu siis selline paugupill. 900 kilo kaaluvas autos on 135-hobujõuline mootor ning tavamudelist palju sportlikum vedrustus ja rool. Disain muidugi räägib enda eest.

Foto: Auto24.ee

Pisike ja tige muna kiirendab 0-100 km/h 7,9 sekundiga ning vaadates selle auto mõõte, siis kardilikud sõiduomadused on ilmselt garanteeritud.

Kui nüüd konkreetsest eksemplarist rääkida, siis midagi eriti rääkida pole. Eesti registrisse see veel jõudnud ei ole, aga siia kohale juba küll. Väidetavalt on vajalikud hooldused ka juba tehtud.

Foto: Auto24.ee

Ilmselgelt on see üks väga lõbus auto, kuniks kõik toimib ja noh, kui ei toimi, siis võtad itaallasliku muretusega ühe klaasi veini ja tegeled selle probleemiga kunagi hiljem.

Inbank AS-i poolt pakutava autolaenu krediidi kulukuse määr on 17,86% aastas järgmistel näidistingimustel: laenusumma 4500 EUR, laenuperiood 72 kuud, fikseeritud intressimäär 14,9%, lepingutasu 95 EUR, haldustasu 1,50 EUR, igakuine osamakse 97,23 EUR, krediidi kogusumma ja tagasimaksete summa 7096,51 EUR. Enne otsuse tegemist tutvuge põhjalikult lepingu tingimustega ja vajadusel pidage nõu asjatundjaga.

Märksõnad: , , ,

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.