5 autot, mida kellelgi teisel kindlasti ei ole

Fotod: Auto24.ee

Krooniline mässumeelsus, soov šokeerida või lihtsalt ennenägematu seiklushimu ja huumorimeel — kui need käivad sinu kohta, siis valisime sulle välja viis autot, mida mitte kellelgi su tuttavatest ei ole. Kui ka on, siis on tegemist statistilise anomaaliaga ja see ei loe.

Kõik siinsed autod on mingil moel teistsugused ja kahtlemata haruldased. Et see nali liiga kulukaks ei läheks, siis ükski neist ei maksa üle 3000 euro. Kui head või halvad need autod on, pead küll ise otsustama. Kas leidsid siit oma uue auto?

Brilliance BS6, 2008. aasta, 1490 eurot

Hiinlased on Euroopa autoturule tikkunud juba kaua ning üks järjekordsetest katsetest tehti üle 10 aasta tagasi Brilliance BS6 näol. Piltide järgi täiesti mõistlik, tavaline ja võiks isegi öelda, et igav sedaan.

Autol on palju Mitsubishi tehnoloogiat, seega päris varuosadeta omanik ei jääks. Samas suutis Brilliance Wikipedia andmetel ametlikult Euroopasse müüa vaid 46 autot, seega tihedat fännide ja varuosade võrgustikku ei tasu oodata.

Auto registreeriti 2008. aasta alguses Saksamaal ja sealt tuli juba mõne kuu pärast Eestisse. Omanikke on autol olnud palju — seega on see ilma mingi kahtluseta üks briljantne ja suur seiklus.

Daihatsu Trevis, 2006. aasta, 2950 eurot

Eestis haruldasi autosid on mõistlik müüa viitega mõnele tuntud margile. Konkreetse Daihatsu ainuke lisainfo kuulutuses on, et “Toyota mootor ja tehnika”. Iseenesest hea reklaam, kuigi pole täpsustatud, mis ulatuses ikkagi Toyota osalus seal on.

Muus osas on tegu täitsa nunnu linnaautoga. Midagi vana Mini ja Londoni takso vahepealset. Mootor on 1-liitrine ja seega auto ostja peab hindama mugavat parkimist ja väikseid kulusid, mitte häid sõiduomadusi ja vinget kurvitunnetust.

Samuti pole jaapanlaste Daihatsu mingi päris tundmatu tegija, lihtsalt meie turul pole ta esindatud. Väiksed autod on selle firma põhitegevus, seega äkki ongi tore?

Lisaks on ta 2016. aastast täielikult Toyota omanduses ja see hiiglane ju mingit jama ei ostaks.

Lancia Musa, 2005. aasta, 1999 eurot

Lancia saatus on viimastel aastatel pidevalt olla kellegi alluvuses ja jagada keresid ja nimesid. Musa ongi teistsuguse kerega Fiat Idea. Aga mis siis — haruldane ikkagi!

Diiselmootoriga väike mahtuniversaal läheb ilmselt mõistliku pereauto lahtrisse ning mingit seost kuulsate ralliautode võidusõiduga pole mõtet otsida. Samas on päris huvitavas toonis sisu, rikkalik varustus ja isegi mingi hooldusajalugu ja müüja hinnang asjale olemas.

“Veermik vaikne, sisu puhas ja terve. Väga ökonoomne auto. Väike läbisõit, hooldusraamat olemas.” Mida rohkem tahtagi. Kütusekuluks on märgitud hämmastavad numbrid 4 liitrit linnas ja 3,5 maanteel.

SsangYong Rodius, 2007. aasta, 2990 eurot

Ärme praegu isegi jää väga pidama Rodiuse disainil. Selle eest on ta peksa saanud kõvasti ja saab ka edaspidi. Selle all on 3000 euro kohta väga palju autot. Just füüsilises mõttes.

Pikkus 5,1 meetrit, diiselmootor, nelikvedu, 7 istekohta ja kolmandasse istmeritta pääseb mugavalt teise istmerea vahelt. Keskmise istmerea toolid on pööratavad ka seljaga sõidusuunda, seega kiiksuga (ja kordades odavam) alternatiiv Volkswagen Multivanile. Ahjaa, ja kolmas istmerida on võimalik voodiks muuta.

Auto on 2007. aastal uuena Eestisse müüdud, seega äkki on lootust isegi mingile ajaloole ja hooldusarvetele. Uurige järgi, sest selline reisiauto saab raudselt kõikide su sõprade lemmikuks.

MG ZT T, 2003. aasta, 2400 eurot

Tundub nagu oleks nimest kõik täishäälikud välja jäänud? Ei, tegemist ongi brittide legendaarse margiga (nimi tuleb 1920ndatest ja tähendab Morris Garages), mis nüüd on juba hiinlaste taskus.

See 2003. aasta sportuniversaal on veel enam-vähem puhas britt ja on põhimõtteliselt Rover 75 nimelise mudeli sõsarversioon. Mootoriks on ka Roveri toodetud V6, mis pakub mõnusad 190 hobujõudu ja 8,2-sekundilist kiirendust sajani.

Müüja sõnul on ajalooga kõik hästi ja seda kinnitavad ka arved. Auto on originaalseisukorras, mida iganes see siis ka ei tähenda. Igal juhul sellist sportlikku pereautot vaevalt teile vastu tuleb.

Kuidas osta?

Nende eriliste ja haruldaste autode ostmiseks võib kasutada Inbanki autolaenu, millel on kolm olulist eelist:

  • puudub sissemaksu kohustus
  • kaskokindlustus on vabatahtlik
  • vanus ei ole takistuseks

Just need kohustused on tavaliselt suurimad takistused auto ostmisel. Kasko viib kuumakse tunduvalt suuremaks ja sissemaksuks lähevad kõik säästud.

Autolaen on finantsteenus. Tutvu enne lepingu sõlmimist tingimustega ja vajadusel konsulteeri spetsialistiga. Teenust osutab Inbank AS.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.