5 erilist kasutatud kastikat, mida teistel ei ole

Fotod: Auto24.ee

Kastikas ehk pikap on autotüüp, mis Ameerikas tundub olevat hääletatud maailma kõige praktilisemaks ja mõnusamaks viisiks, kuidas liigelda. Meie kandis pikap kas tõesti praktiline tööauto või siis hobisõiduk.

Seekordne valik lähtubki pigem selles viimasest ehk kastikad, millega kindlasti saab ka asjalikke asju teha, aga pigem on need kruiiserid või muul moel erilised. Ja hooajale mõeldes, siis kuuse viib nende kõigiga peale jõule minema ilma, et peaks salongist okkaid veel jaanipäevalgi leidma.

VIS Niva, 2004. aasta, 2500 eurot

Siinsest valikust võib olla ilmselt kõige praktilisem ja silmapaistmatum, aga pikap-Niva ja veel sellises seisukorras, on väga hipster valik näiteks mõnele käsitööõllede pruulikojale kaubaautoks.

British Racing roheline värvitoon ei varja loodetavasti roostet ning auto kere ongi nii heas seisus nagu pildid näitavad. Maastikuvõimekuses on Niva alati olnud väga hea ning nelikveoline on ka see kastikas. Kuigi mootor on napilt üle 80 hobujõu, siis auto tühimassi arvestades (1300 kg), kannatab sõita küll.

Lisatuled, õhuvõtuava kapotil, mustad veljed ja hinnaks kõigest 2500 eurot. Haruldane ja silmapaistev töö- ja lõbusõiduk.

Chevrolet Silverado K30, 1985 aasta, 9700 eurot

Praktilisuse ja võimekuse täiesti teine, ameerikalik äärmus. Sõjaväe taustaga Silverado on bad-ass kastikas, millega võib Kesk-Ameerikas kahtlasemates piirkondades turvateenuseid pakkuda, aga võib ka käia oma maid ja metsi siinsamas Eestis kontrollimas, ega harvester pole sisse tulnud.

6,2-liitrine diisel on tööauto mootor ning kindlasti mitte säästlik. Auto tühimass on 2,4 tonni, hoolimata selle askeetlikkusest.

Konkreetse autoga võib kaasa saada ka saha ja liivapuisturi, aga siis on hind juba 17 000 eurot. Samas, miks mitte talvel osutada kohalikule omavalitsusele teehooldusteenust, lahedamalt kui keegi teine.

Autol on müüja sõnul küll roosteuss kallale tulnud, aga esialgu ainult kerele ning raam on tugev ja korras. Nagu piltidelt näha, siis sellise autoga võib täiesti ausalt ka igale hobisõidukite kruiisile ja kogunemisele minna.

GMC Sierra, 1997. aasta, 12 000 eurot

Jätkame hiid-ameeriklastega, aga natuke edevamalt. Harley-Davidsoni kirjad, leegid, tige seapea – kunsti on autole kõvasti tehtud. Lisaks muidugi rauad ja tuled, mugav nahksalong, neli ust ja kõik igapäevaseks eluks vajalik.

Kui te muidugi suudate igapäevaselt liigelda autoga, mille pikkus on 6,7 meetrit. Võrdluseks, et hetkel müügil olev RAM 1500 on “kõigest” 5,9 meetrit pikk.

GMC’d viib edasi 6,5-liitrine diisel (187 hj) ja tagumisel teljel on topeltrattad. Samas näitavad auto massinumbrid seda, et sõitmiseks B-kategooria lubadest kahjuks ei piisa. Ühtepidi tundub nagu praktiline, aga millegipärast on kandevõimeks märgitud vaid 190 kg, küll aga võib piduritega haagis olla lausa 3000 kg.

Ilmselgelt on tegemist hobiautoga ning seda näitab ka müüja poolt lisatud kommentaar, et autosse on investeeritud aastate jooksul üle 20 000 euro.

Ford F-250 Super Duty Harley-Davidson, 2005. aasta, 25 000 eurot

Selle valiku kõige kallim ja moodsam kastikas ning taaskord kuulsa mootorrattatootja temaatikaga seotud.

6-liitrine diiselmootor on, erinevalt eelmisest kahest, võimsusnumbrite poolest (325 hj) juba tänases päevas ning pole vaid töörühmamiseks mõeldud. Eriti arvestades, et müüja sõnul oli autol peal (kas hetkel on, ei ole teada) erinevaid võimsusastmeid hetkega programmeerida võimaldav seade, suurima võimsusega 500+ hj.

Kuulutuses on väga ilusti välja toodud kõik remondid ja parendused koos kuludega, mis näitab, et eelmine omanik on tõepoolest sinna väga palju raha paigutanud.  Väga palju. Seda nii visuaalsesse, tehnilisse kui ka praktilisse poolde. Näiteks kõrge, soojustuse ja lahtikäivate sääsevõrguga akendega kastikate, mille all mugav ööbida, väärtusega 4000 eurot.

Veokasti mahub ATV või kaks Harley-Davidsoni mootorratast, seega pole tegu pelgalt mootorratta tootja nime ära kasutamisega. Ägedate ameerika kastikate tõeline koorekiht.

Volvo 760, 1990. aasta, 2500 eurot

Viimase autoga naaseme Põhjalasse ning valisime Nivaga sarnase hipster-sõiduki. Selle vahega, et kui Nivaga võiks reaalselt metsast ka jahisaaki või küttepuid välja vedada, siis Volvo on pigem selline surfilauaga randa sõitmise kastikas.

Loomulikult ei ole Volvo kunagi sellist kastikat tootnud ja tegemist on kellegi omaloominguga. Õnneks on doonoriks valitud 200-hobujõulise ja 2,9-liitrise mahuga bensiinimootor, mis pakub ka natuke sõidurõõmu.

Kuulutus on mõnevõrra lakooniline ning ka hinnast võib järeldada, et see auto tahaks talvel ilmselt natuke tähelepanu saada, et suvehooajaks täitsa korda saada. Müüja annab isegi manuaalkasti kaasa, kui keegi peaks sellist asja eelistama.

Aga kui kõik toimib, siis on kindlasti tegemist silmapaistva ja erilise autoga.

Kuidas osta?

Kõikide nende autode puhul on võimalik kasutada Inbanki autolaenu  või liisingu võimalust, sest nende variantide puhul pole oluline auto vanus, samuti ei ole vaja sissemaksu ega kaskokindlustust. Sõiduk on kohe sinu oma ning kui tahad edasi müüa, siis ei ole tüütut liisingu lõpetamise kohustust.

Tutvu tingimustega SIIT.

Inbank AS-i poolt pakutava autolaenu krediidi kulukuse määr on 17,86% aastas järgmistel näidistingimustel: laenusumma 4500 EUR, laenuperiood 72 kuud, fikseeritud intressimäär 14,9%, lepingutasu 95 EUR, haldustasu 1,50 EUR, igakuine osamakse 97,23 EUR, krediidi kogusumma ja tagasimaksete summa 7096,51 EUR. Enne otsuse tegemist tutvuge põhjalikult lepingu tingimustega ja vajadusel pidage nõu asjatundjaga.

Märksõnad: , , , , , , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.