5 kasutatud ja soodsat 7-kohalist autot, mis su ruumiprobleemid võiks lahendada

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Autogeenius testis hiljuti uusi seitsmekohalisi autosid. Valikus oli kolm linnamaasturit ja kolm mahtuniversaali.

Igal ühel oma head ja vead, aga järeldus oli üks – kuigi kõikide istmete kasutuse korral on pakiruum väike, on ikkagi tegu väga praktiliste autodega ning kui on rohkem kui viie istme vajadus, siis tasuks kindlasti kaaluda.

Saime loost inspiratsiooni ja vaatasime, mida praktilist ja toredat on soodsamas hinnaklassis (kuni 15 000 eurot) kasutatud autode turult leida. Valikusse kaasasime erineva klassi autosid, et pilt oleks võimalikult kirju.

Toyota Previa, 2004. aasta, diisel, manuaal, 85 kW, 3690 eurot

Foto: auto24.ee

Toyota Previa on alati olnud väga hea disainiga. Esimese põlvkonna munakujuline mahtuniversaal oli oma aja kohta eriti silmapaistev. Siinne, teise põlvkonna auto, on samuti niivõrd õnnestunud disainiga, et ka 14 aastat hiljem sulandub liikluspilti.

Mahtuniversaali puhul on alati hea, kui on tegu lükanduksega autoga. Lihtsustab sisenemist ja parklas on kergem väljuda.

Foto: auto24.ee

Konkreetsel autol on piltide järgi väga ilus nahksisu ja auto müüja sõnul heas korras ning Webasto eelsoojendusega.

Diiselmootor ei ole küll nii muretu kui natuke suurem bensiinikas, aga tunduvalt ökonoomsem. Kahjuks ei saanud diiselmootorit automaatkastiga (vähemalt meie regioonis).

See on küll tunduvalt kallim, aga väga hea ajalooga bensiinimootori ning automaatkastiga versioon.

Chrysler Town&Country, 2013. aasta, bensiin, automaat, 211 kW, 15 000 eurot

Foto: auto24.ee

Tavaliselt pigem Chrysler Grand Voyagerina tuntud auto on levinuim vaheaste tavaliste euroopa mahtuniversaalide ja väikebusside vahel. Kahjuks uuena neid hetkel Eestis ei müüda.

Sarnaste Chryslerite valik on suur ning enamik neist 2,8-liitrise diiselmootoriga. Siia valikusse sai pandud suurem bensiinimootor, mis on küll janusem aga muretum. Alati võib ju paigaldada LPG-gaasiseadme.

Auto on mugav ja ruumikas, aga pidamise osas tuleb tõenäoliselt arvestada keskmisest tihedama remondikülastusega. Valige kindlasti auto, millel on võimalikult pikk ajalugu ja õigeaegselt tehtud hooldused.

Autol on ameeriklastele kohaselt rohkelt lisasid ning istmete põrandasse klappimine võimaldab kiiresti ja mugavalt saada juurde kauba- või magamisruumi.

Land Rover Discovery, 2008. a, diisel, automaat, 140 kW, 10900 eurot

Foto: auto24.ee

Disco on kas laheda ja silmapaistva disainiga või siis totter kuubik, arvamusi on erinevaid. Maasturite arvestuses on tegemist täiesti asjaliku tegijaga ning kui elu on seotud maapiirkondade ja lumiste kõrvalteedega, siis palju paremat varianti ei ole.

Teisalt on Land Roverid kuulsad ka oma nõudlikkuse poolest, seega kindlasti ostes seda arvestada ja mingi osa rahast ka remondifondi jätta.

See konkreetne pakkumine tundub turulolevatest parim. Eeliseks, et vahetatud on väidetavalt palju olulisi kuluosasid, samas on auto vähem kui aasta tagasi Hollandist toodud ja puudub pikem ajalugu.

Discoveryt soovitaks ennekõike osta inimesel, kelle jaoks on auto rohkem kui tarbeese. Siis ei tekita autole kuluv aeg ja raha trotsi, sest vastu saab rahulolu natuke teistsugusest sõidukist.

Opel Zafira, 2013. aasta, diisel, automaat, 121 kW, 14 990 eurot

Uuem ja mõistlikum variant. Mahukas mahtuniversaal on täieliku Eesti ajalooga, mis tagab korrektse läbisõidu ja hooldused. Viis aastat vana auto ilmselt tahab peagi mõne kuludetaili vahetust, aga pigem liigitaks selle sõiduki muretumate hulka.

Konkreetsel autol on kõik olulised tänapäevased lisad ning ka Webasto eelsoojendus. Igapäeva hallusest erinev on ka auto sisu, mis võib olla pole kõige praktilisem, aga selle võrra rohkem äge.

Mahtuniversaalide eeliseks on multifunktsionaalsus. Kui istmed mõnusalt eemaldada või alla on võimalik klappida, saab täiesti arvestatava voodi autosse teha.

Mazda CX-9, 2007. aasta, bensiin+gaas, automaat, 193 kW, 10 001 eurot

Eestis võrdlemisi vähelevinud Mazda maastur on sümbioos ameerikaliku suuruselembuse ning jaapani kvaliteedi vahel. Auto on küll suure mootoriga, aga tänu lisatud gaasiseadmele tuleb omaniku sõnul 100 kilomeetri kuluks 8-9 eurot.

Korralik varustus, nelikvedu ja suurus teevad sellest kahtlemata mugava liikuri. Eesti ajalugu on autol viis aastat ja omaniku sõnul hetkel mingeid lisakulutusi ei vaja.

Foto: auto24.ee

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.