5 mõistliku hinnaga, aga üsna uut ja kindlasti ägedat sportlikku luukpära

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Foto: Auto24.ee

Sportlik luukpära (hot hatch) on populaarne autoklass. Peaaegu ideaalne kompromiss kõikide oluliste omaduste vahel – praktilisus, sõidurõõm ja hind.

Kuigi tõelistest sportautodest kordades odavamad, on uuena nende hinnad ikkagi pigem üle 30 000 euro. Baashinnad on paljudel muidugi madalamad, aga varustuse lisandudes tõuseb hoogsalt ka hind.

Valisime välja viis kasutatud sportlikku luukpära, mille hinnad on oluliselt langenud kuid samas on tegu piisavalt uute autodega.

Kuna Inbank tõi hiljuti koostöös Auto24 portaaliga välja väga heade tingimustega auto24liising teenuse, mis on mõeldud just hinnaklassis 15 000 kuni 25 000 eurot autode soetamiseks, siis võtsimegi vaatluse alla autod selles vahemikus.

Hyundai i30 N

Foto: Auto24.ee

Hyundai tuli enda esimese sportliku luukpäraga välja alles hiljuti ja juba on üks neist jõudnud ka kasutatuna müüki. Tegemist on põhimõtteliselt uue autoga, millel on läbisõit kõigest 800 kilomeetrit, kehtiv garantii kuni 2022. aastani aga hind juba paar tuhat eurot odavam.

Tegemist ei ole küll kõige kangema ehk Performance Pack versiooniga aga 250 hobujõudu on täiesti piisav täieliku sõidurõõmu pakkumiseks. Ametlikus hinnakirjas on sellise auto  alghind 24 900 eurot.

Autogeenius on Hyundai i30 N sõiduproovis öelnud, et Hyundai on saanud hakkama väga korraliku autoga. Performance Pack annab kindlasti sõidurõõmule juurde aga kui tegemist on näiteks esimese katsega sportlike luukpärade maailmas ning arvestades auto hinda, siis 25-hobujõuline vahe ei ole ilmselt enam nii määrav.

Škoda Octavia RS

Foto: Auto24.ee

Eestlaste lemmikauto tulisem versioon ei ürita loorbereid lõigata Nürburgringi aegadega aga saab sellevõrra lisapunkte praktilisuse eest. Octavia legendaarne ruumikus võimaldab samal parkimiskohal hoida täiemõõdulist pereautot ja suud naerule vedavat 220-hobujõulist sportlikku sõidukit.

Taaskord väga hea variant esimesteks sammudeks sportlike autode maailmas. Kuigi karmimad sportlikud luukpärad on juba ületanud 300 hobujõu maagilise piiri, on nende näol tegemist natuke kogenumale sõitjale suunatud autodega. Tasub mainida, et Octavia RS saadaval ka universaalkerega.

Konkreetne auto on efektse punase välimusega ning väga hea lisavarustusega. Omanik on autole lisanud sportlikust veelgi lisavaid elemente ning järele on aidatud ka helitehnikat. Mis aga kõige olulisem – kuulutuse järgi võib arvata, et müüja on auto eest hästi hoolt kandnud ning ligi 18 000 euro eest saab väga palju autot.

Kellel on põhimõtteline tõrge erksavärviliste autode suhtes, võib vaadata seda musta versiooni. Auto on uuem, väiksema läbisõiduga aga ka kallim.

Honda Civic Type-R

Foto: Auto24.ee

Kuna hiljuti tuli välja uus Civic Type-R, siis on hakanud müüki tulema mitmeid väga väikse läbisõiduga aga mõistliku hinnaga eelmisi versioone.

Esiveoliste luukpärade arvestuses on Type-R olnud alati esirinnas ning nii eelmine kui ka praegune põlvkond on saavutanud ka Nurburgringi rekordi oma klassi arvestuses.

Eelmise põlvkonna Civic sai omale lausa 310-hobujõulise mootori. Natuke mehhaanilist ja elektroonilist maagiat ja tulemuseks on väga-väga võimekas sportauto, millega kannatab sõita nii poodi kui ka auto24ringile mõõtu võtma.

Kuulutuses toodud auto on efektselt punane, GT lisapaketiga ning kuni aasta lõpuni kehtiva garantiiga. Nagu müüa ütleb – auto sõidab nagu unistus.

Alternatiivina tasub välja tuua ka see eksemplar, mis on vaid aasta vana ja väga väikse läbisõiduga, aga hinna saamine 25 000 euro juurde sõltub juba teie tingimisoskusest.

Mini Cooper S

Foto: Auto24.ee

Mini puhul kannatab kompromissivalemis kõige rohkem praktilisuse osa, sest tegu on ikkagi kaheukselise autoga ning pagasiruum pole kindlasti teistega võrreldav. Samas lisanduvad punktid stiili ja erilisuse eest, seega leidsime sobiva olevat ka Mini siia nimekirja mahutada. Erinevus rikastab.

Võrreldes teistega tundub Cooper S’i “kõigest” 190-hobujõuline mootor lausa nõrgana. Samas tuleb arvestada, et auto on ligi 200 kg kergem kui eeltoodud konkurendid, seega võimekuses pole põhjust kahelda.

Kartautolikku juhitavust ei ole Mini hoolimata mõõtude suurenemisest kaotanud ning oma elu peamiselt linnas veetev inimene võiks ennast sellises teravas putukas päris hästi tunda.

Märkimist väärib ka väga rikkalik lisavarustus ja efektne hall värv. Oled oma elu esimeseks Miniks valmis?

Volkswagen Golf GTI

Foto: Auto24.ee

Kõige lõppu jätsime kõige huvitavama. Golf GTI on võimekate luukpärade massidesse tooja, mille 1. generatsiooni teab iga vähegi automaailmas orienteeruv inimene.

7. põlvkonna versioon ei olnud iseenesest midagi väga silmapaistvalt võimekat. Pigem oli selle auto väärtuseks tema terviklikus – mugavus, kvaliteet ja sportlikkus.

See konkreetne auto on aga korralikult ette võetud ning originaali 230st hobujõust on saanud 326. Lisatud on ka sportlikum väljalase ja vedrustus. Seega on Golf GTIst võetud ära ratsionaalsus ja rafineeritus aga koostekvaliteet ja muu positiivne on alles.

Üldiselt on tuuningautode soovitamine ja omamine võrdlemisi riskantne, eriti kui lisatud on peaaegu 100 hobujõudu. Selle auto puhul lisab aga julgust fakt, et auto on ostetud ja hooldatud margiesinduses, seega ei pea muretsema hämara ajaloo pärast.

Kuidas nii suur jõuhüpe mootorile ja muudele detailide mõjub, tuleb uurida juba omanikult ja spetsialistidelt. Seda autot peaks ostma pigem teadlikum ja riskialtim autosõber.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.