5 mugavat ja sportlikku autot, mis ei ole “sakslased”

Fotod: Auto24.ee

Kui keegi ütleb, et tahaks premium-klassi autot, siis esmalt pakutakse kohe BMW, Mercedes-Benzi või Audi erinevaid variante ning kindlasti ka Volkswagenit. Tegelikult on mõnusaid autosid rohkemgi.

Valisimegi seekord välja viis autot, mis võiks olla alternatiiviks eeltoodud “sakslastele”. Alla 7000 euro hinnaklassis ei saa ühelgi juhul eeldada täiesti murevaba autot, millega vaid korralistes hooldustes käia. Aga need soovitused on abiks neile, kes tahavad natuke vastuvoolu ujuda.

Saab 9-3, 2011. aasta, 5999 eurot

Tõenäoliselt on see hetkel kõige parem Saab, mida Eestist osta saab. Saab läheb kindlasti “teistsuguste autode” rubriiki. Eriti arvestades seda, et neid enam ei toodeta ja seega teedele juurde ei teki.

See konkreetne 9-3 jäigi silma oma väga hea ajaloo ja seisukorra poolest. Eestist uuena ostetud ja vaid kaks omanikku. Mudeli lõpuaastatest pärit autot on tublisti hooldatud ning kõik vähegi võimalikud tööde ja varuosade arved olemas. Enamik suuri ja kalleid töid on tehtud ning õli on vahetatud iga 10 000 km tagant

Autot on ka võimsuse osas järgi aidatud. Täpselt mõõtnud müüja ei ole, aga 180 hj asemel peaks olema 204 hj ja pöördemoment 480Nm. Lisaks sõidab auto palju sujuvamalt.

Maanteel on väidetavalt võimalik sõita ka alla 4-liitrise kütusekuluga, linnas alla 7 liitri. Lisaks on olemas ka mootori eelsoojendi.

Honda Legend, 2009. aasta, 6450 eurot

Legend on Honda tippmudel, mida uuena müüdi isegi Eestis. Nüüdseks juba aastaid kadunud olnud luksussedaan on ennast pidanud konkurendiks ka 5. seeria BMW’le.

Igal juhul on Legend väga korralik ja mõnus sedaan. Nelikveo lahendus pälvis omal ajal palju kiitust ja auhindu. 3,5-liitrine V6 mootor on oma 295 hobujõuga vägagi kiire.

Konkreetne Legend ongi uuena Eestist ostetud ja korraliku ajalooga. Müüja sõnul on auto väga heas korras ning ka salong on väga hästi hoitud. Autol on uus aku, vahetatud on hammasrihm, õlid ja filtrid. Lubab, et on väga vaikne ja luksuslik auto.

Legend ei ole silmapaistev, aga paljudele meeldibki kulgeda luksuses ilma liigse tähelepanuta.

Alfa Romeo 159, 2007. aasta, 3800 eurot

Keskklassis müüs Alfa 159 päris hästi, kuigi toonane mudelipõlvkond saksa konkurentidega väga võistleda ei suutnud. Stiili ja ilu oli palju, sõita oli samuti mugav, aga sportlikkust sõi suur kaal ning vähene mootorivalik.

Selle konkreetse auto 2,4-liitrine diiselmootor oli oma 210-hobujõuga võimsuselt teisel kohal. Veelgi rohkem jõudu sai 3,2-liitrisest bensiinimootorist, aga sellega kaasnesid väga suured kütusekulunumbrid.

Turismo Internazionale paketiga 159 on üks ilusamaid omaaegseid sedaane. Maitsekad laiendid, ilusad 19″ eridisainiga veljed ja mugav salong. Diislile omaselt on pöördemomenti ka piisavalt, et maanteel mõnusalt kruiisida.

Vastupidavusega on nagu ikka – kui kõike hästi ja õigel ajal teha, siis pole 159 mingi ülemäära traagiline auto. Kui eelmised omanikud on kõvasti kokku hoidnud ja asju edasi lükanud, siis on nokitsemist kindlasti. 3800 euro eest palju stiilsemaks ja silmapaistvamaks minna ei saa.

Cadillac STS Seville, 2007. aasta, 6800 eurot

Muidugi peab valikusse mahtuma ka üks “ameeriklane”. Cadillaci STS on massist erinev ja lisaks ka heas mõttes ehk päris elegantne ja stiilne.

3,6-liitrine V6 mootor pakub 257 sportlikuks kruiisimiseks sobivat hobujõudu ja võtab vajadusel ära kogu kütuse. Õnneks on autole paigaldatud LPG gaasiseade, mis kütuseraha kõvasti kokku aitab hoida. Müüja sõnul saab 100km maanteel läbida 6 euroga ja linnas 10 euroga.

Samuti sisendab usaldust rohkelt tehtud suuri hooldustöid – rihmad, rullikud ja kõik nendega seonduv, lisaks mitmed piduri ja veermikudetailid.

Seest näeb STS ilus ja hele välja, kuigi materjalid ei olnud tolle aja Ameerika autodel just kõige hinnalisema tunnetusega. Lisavarustus on rikkalik ja mugav võiks see Cadillac olla igal juhul.

MG ZT, 2002. aasta, 4700 eurot

Nagu müüja ise tabavalt ütleb – auto entusiastidele. MG ZT baseerub Rover 75’l, aga on sportlikum versioon. Toodeti seda 2001-2005.

See punane MG ZT on 2,5-liitrise V6 mootoriga ning manuaalkastiga. Võimsust on 190 hobujõudu. Kiirendus 0-100 km/h võttis 7,7 sekundit.

See konkreetne punane auto on eriline mitmel moel. Esiteks on see ainuke MG, mis Eestis hetkel müügis on. Teiseks on see väga hea ajalooga – müüja kasutuses olnud aastast 2010, kes on sõitnud sellega vaid suviti. Talvel seisab garaažis. 2019 suvel sai vahetatud hammasrihm, rullikud ja pump.

Viimased kolm aastat sõidetud sellega vaid 100-150km. Seega võib uskuda müüja väidet, et 100 000 km läbisõit on aus. Igatahes in sellise MG ZT näol tegemist vägagi silmapaistva ja ilmselt lõbusa autoga. Kuidas sellega elada on, oskab öelda müüja.

Kuidas osta?

Kui säästudest jääb puudu või ei taha kohe kõike välja käia, siis kõikide nende teistsuguste ja eriliste autode ostuks on võimalik kasutada Auto24laenu, mille puhul ei ole oluline auto vanus ja puudub ka kaskokindlustuse kohustus.

Just vanus võib eriliste autode puhul saada tihti takistuseks tavaliste laenutoodete puhul. Samuti nõutakse tihti sissemaksu, mis Auto24laenu puhul ei ole kohustuslik.

Auto24 laen on finantskohustus. Enne laenu taotlemist ja laenulepingu sõlmimist hinnake oma varalist olukorda ja laenuvajadust, et veenduda, et olete võimeline laenu õigeaegselt tagasi maksma. Maksete õigeaegselt tasumata jätmise korral võib kaasneda kohustus tasuda viivist ja hüvitada võla sissenõudmiskulud. Laenulepingu nõuetekohane täitmata jätmine võib raskendada tulevikus laenude saamist nii Inbankist kui ka teistest finantsasutustest. Palun tutvuge enne laenamist krediidi kulukuse määraga ning sellega kui palju laenu võtmine Teile maksma läheb. Enne otsustamist tutvuge ka Finantsinspektsiooni tarbijaveebiga www.minuraha.ee, auto24 laenu lepingu tingimustega, lepingueelse teabega ning vajadusel konsulteerige asjatundjatega.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.