5 nelikveolist ja kiiret luukpära, mis täidavad kõik su vajadused

Fotod: Auto24.ee

Talv on hetkel lume mõttes kesisepoolne, aga õnneks on täna vaatluse all just sellised autod, mis on lõbusad iga ilmaga. Lisaks kiirusele on neil veel üks väga hea omadus: praktilisus.

Paljud ei paneks selliseid asju nagu ligi 300 hj ja praktilisus ühte lausesse, aga mõelge – kõikideks sõitudeks sobib üks ja seesama auto. Rajapäev Audrus? Ideaalne. Lastega maale vanaema juurde? Pole probleemi. Iga päev äärelinnast kesklinna kontorisse? Mugavalt tehtav.

Miks on vaja nelikvedu?

Nelikvedu ei ole nende puhul muidugi sellel põhjusel, et maastikule müttama minna. Pigem on see sõiduomaduste parandamiseks, sest esiveoliste kuumade luukpärade peamine mure on kogu jõu kandmine teele. Kui esimesed rattad peavad korraga nii vedama kui ka pöörama, siis võib jamaks minna. Nelikvedu lahendab enamjaolt need mured ära.

Võtsime valikusse autosid erinevast hinnaklassist ja piiri tõmbasime ikka 25 000 euro juurde. Sekka ka mõni selline, mida esimese hooga ei oskaks pakkudagi.

Volkswagen Golf R, 2016. aasta, 25 500 eurot

Kõige uuem, moodsam ja kahtlemata ka kõige kiirem auto. Volkswagen Golfi 7. põlvkonna kõige võimsam tavamudel viskab oma 300-hobujõulise mootoriga sind 0-100 km/h 4,9 sekundiga.

Samas on tegu mugava igapäevaautoga ja loomulikult on sellel Volkswagenile omane korralik koostekvaliteet. Varustustase on samuti hea ja sisaldab ka adaptiivset kiirushoidjat.

Läbisõit on autol vaid 41 000 kilomeetrit ja tehtud on 40 000 km hooldus. Lisaks tuleb kaasa sooduskaart, mis annab ametlikus esinduses soodustusi. Kaasa tulevad sisuliselt uued suverehvid.

Paljude jaoks on ilmselt Golf Ri eelis ka see, et tavainimesele on auto sportlikud võimed välisel vaatlusel varjatud ning saab liikuda inkognito. Ilus ja helge pereauto. Ja mis puudutab kõrgemat hinda, kui 25 000, siis eeldatavasti on see vaid kauplemise vaev.

Subaru WRX STI, 2010. aasta, 16 500 eurot

Luukpära kerega Subaru WRX ei ole (veel) fännide lemmik ja seda on ka kuulutustes näha. Eelmise põlvkonna sedaani müüakse sageli kallimaltki kui luukpära.

Igal juhul on 300-hobujõulise boksermootoriga ja nelikveoline WRX piisavalt kiire ja võimekas auto enamike jaoks.

Konkreetselt see hall versioon on ka välimuselt palju tagasihoidlikum kui eelmine põlvkond. Seega sobib inimesele, kes ei taha ringi sõita hiiglasliku “moosiriiuliga” pagasnikul vaid lihtsalt nautida kiiret autot.

Sõiduk on toodud eelmisel suvel Rootsist ning müüja sõnul võistlustel osalenud pole (selliste autode puhul on see oluline info). Auto on originaal seades ja tuunimata. Lisaks on Rootsis tehtud ka mootorivahetus ja peale seda ka veel mootoririhma vahetus. All on uued talverehvid.

Audi S3 Sportback, 2008. aasta, 13 500 eurot

See auto näitab ilusti, kui oluline on väljanägemine. Audi kiiretele autodele omase sinise värviga luukpära näeb lihtsalt nii ilus välja ja lisab praktilisuse ja kiiruse kõrvale veel kolmanda elemendi.

265-hobujõulise mootori küljes on manuaalkast ja see peaks nii mõnegi sõidusõbra ära veenma. Rääkimata Audi quattro nelikveost.

Auto on toodust Lätist, aga juba aastal 2014, seega jällegi – kui ma mingi jama on ajalooga, siis need asjad võiks küll olla juba ära klaaritud. 2016. aastast on olnud üks omanik, mis lubab ka head ajalugu.

Lisainfot ei ole müüja kirjutanud, aga varustus on autol väga korralik ja nagu alguses öeldud – see värv ja välimus!

Volvo V40 CC, 2014. aasta, 17 500 eurot

See auto on siinses seltskonnas ilmselgelt ootamatu tegelane. Volvo on küll teinud kuulsaid kiireid autosid, aga nende lisanimes peitud enamjaolt lisanimi Polestar. See on aga tavaline, tehaseseadetega V40 ja veel kõrgendatud versioon Cross Country.

Auto neile, kes ilmselt ei jõua kunagi Audrusse, veavad peret tihedamini kui kiirusejanus sõpru, aga üksinda mõnele kurvilisele metsateele sattudes soovivad natuke värvi tuua halli argipäeva.

Volvo T5 mootori 254 hobujõudu seda eelnevat kindlasti võimaldavad. Lisaks oleks just see auto talvistel teedel, kus on lund rohkem, parim variant. Just oma maastikusuunitluse tõttu.

Lisaks väga ilusale välisvärvile ja interjöörilahendusele, on autol rikkalik lisavarustus, Eesti ajalugu ja esinduse hooldused.

Volkswagen Golf R32, 2008. aasta, 7000 eurot

Autot viib edasi ilma turbota Volkswageni VR6 mootor, mille töömaht on 3,2 liitrit ja võimsus 250 hobujõudu. Tegemist oli 5. põlvkonna Golfi tippmudeliga.

Konkreetne auto näeb ilus välja oma sinise värviga, omaniku sõnul on hiljuti ka autosse 1000 eurot remondiraha investeeritud.  Natuke mõtlema paneb see, et auto on toodud Leedust ja originaalis on pärit üldse Ameerikast (seda näitab roolil olev järjekorra number, mis oli Wikipedia andmetel Ameerika versioonidel).

Samas on auto Eestis aastast 2015, mis tähendab, et kui autol ka on mingi hägune ajalugu, siis võiks sellega seotud vead olla juba välja löönud.

Muus osas tundub olevat tegu hea variandiga – varustust on, erinevaid velgi ja rehve saab ka autoga kaasa. Hobiautoks tugev kandidaat igatahes, aga miks mitte ka igapäevaseks sõitmiseks.

Kuidas osta?

Kõikide nende autode puhul on võimalik kasutada Inbanki autolaenu  või liisingu võimalust, sest nende variantide puhul pole oluline auto vanus, samuti ei ole vaja sissemaksu ega kaskokindlustust.

Tutvu tingimustega SIIT.

Inbank AS-i poolt pakutava autolaenu krediidi kulukuse määr on 17,86% aastas järgmistel näidistingimustel: laenusumma 4500 EUR, laenuperiood 72 kuud, fikseeritud intressimäär 14,9%, lepingutasu 95 EUR, haldustasu 1,50 EUR, igakuine osamakse 97,23 EUR, krediidi kogusumma ja tagasimaksete summa 7096,51 EUR. Enne otsuse tegemist tutvuge põhjalikult lepingu tingimustega ja vajadusel pidage nõu asjatundjaga.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.