Inbanki blogi

5 nostalgilist autot 1990ndatest, mida saad Eestist kohe osta

Foto: Auto24.ee

Millega sõitsid meie vanemad, kui nõukogude riigikord varises ja piirid avanesid ka välismaistele autodele? Õigus, tavalised inimesed sõitsid jätkuvalt vene autodega.

Ettevõtlikumad aga, kellel oli mõni rubla rohkem saapasääres, sugulased välismaal või ettevõtlusgeen domineeris alahoidlikkuse ja süsteemikuulekuse üle, hakkasid tänavapilti rikastama mujalt toodud autodega.

Uunikumi eest küsitakse juba väga suuri summasid

Seekord jätame kõrvale eriti ettevõtlikute inimeste autod, kes võtsid väga suuri äririske (sõna otseses mõttes mängisid eluga) ja võib olla kohandasid olemasolevat seadust ja seadusetust endale sobivaks.

Otsisime Eesti müügiportaalist välja hoopis viis nüüdseks väga haruldast aga maist autot, mis pakuvad võimsa nostalgiadoosi. Loo pealkiri võib olla mõneti segadust tekitav, sest autod ise ei ole kindlasti 1990ndatel toodetud, aga meie teadvusse jõudsid nad just siis.

Mõne hind on kuulutuses juba päris kõrgele tõusunud, aga reaalselt selgub sellise auto tehinguhind ikkagi kauplemise käigus. Vajadusel on olemas ka hobiautoks sobiv lahendus autolaenu näol, mis ei eelda sissemaksu ega kaskokindlustus.

Opel Rekord, 1971. aasta

Foto: Auto24.ee

Selle auto ajaloo teeb eriti huvitavaks fakt, et Tallinnasse saabus see juba 1978. aastal ning on siiani olnud ühe pere kasutuses.

Automaatkastiga (!) Opeli kohta on müüja pannud väga palju lisainfot ning ei kahtle, et vajadusel saaks auto ka musta numbrimärgi ehk uunikumi tähise. See tähendab, et sisuliselt kõik detailid on korrektsed ja originaalid. Kaasa tuleb ka rohkelt varuosi.

Foto: Auto24.ee

Auto hind, 20 000 eurot, ei ole muidugi odav, aga vaevalt sellised autod ka odavamaks lähevad. Kas just tulus investeering, aga ostuhinna saab ilusti autot hoides tulevikus ikkagi tagasi.

Subaru Leone L1800 4×4, 1988. aasta

Foto: Auto24.ee

See on natuke sohk, sest ilmselt ei sõitnud Eestis 1990ndate algul keegi Subaru Leonega. Aga ajastu on vähemalt õige ja kuna see on niivõrd tüüne sõiduk, siis mahtus see valikusse.

Kupeekerega ja lülitatava (!) nelikveoga Subaru pole küll Eesti teid veel mõõtnud, aga piltide järgi on hea seisukorras. Helesinine sisu ja kandiline 80ndate armatuurlaud on nagu tolleaegsest disainiõpikust maha viksitud.

Foto: Auto24.ee

Selle ajastu kohta on ligi 100-hobujõuline mootor lausa võimas. Hea auto, millega Impreza STI kogunemistele minna.

Datsun 120A, 1978. aasta

Foto: Auto24.ee

Legend! Staar! 1990ndate essents! Datsun 100A (tuntud ka kui Datsun “Sada amprit”), 120A või Datsun Cherry – erinevad nimed, natuke erinevad aastad aga kuulsus on sama.

Kui piirid avanesid, olid miskipärast just selline Datsun iga külapoe ees kuningas. Kahtlustame, et soomlastel avanes täiesti uus turg, kuhu oma romusid kõrge hinna eest maha müüa.

Foto: Auto24.ee

25 aastat hiljem liikluses neid enam ei näe ja seega on tegu ideaalse projektiautoga – lahe välimus, lihtne tehnoloogia ja üle kogu Eesti palju spetsialiste, kellelt nõu küsida. Kerekuju on ju tegelikult äge, seega miks mitte kaaluda ka sportlikuma mootori paigaldamist?

Toyota Corolla, 1976. aasta

Foto: Auto24.ee

Universaalkere, aga kolme uksega munakollane Corolla on Eestisse toodud juba 1990. aastal. Eriline numbrimärk võiks mõista anda, et keegi telemajast oli see õnnelik esmaomanik?

Auto ei ole päris uueväärses seisukorras ja sisupiltide järgi on näha, et nokitsemist veel on. Samas ei ole ilmselt tegu väga keeruka autoga, mida pidada. Vaid 53-hobujõuline mootor garanteerib, et kiirustrahve ei tule aga stiilipunkte selle võrra rohkem.

Ford Sierra, 1987. aasta

Foto: Auto24.ee

Datsuniga võrdne klassik. Kellel rohkem “fimme” ja “demme” (soome ja saksa mark) oli õnnestunud saada, see tõi omale kindlasti Ford Sierra.

1982. aastal müügile tulnud Sierra oli lihtne ja korralik auto, mille esimesed versioonid olid 1990ndate alguseks täpselt sellises vanuses ja olukorras, et lääne turg leidis värskelt avanenud Ida-Euroopa näol omale tänuliku turu.

Sierral ei olnud mingit imelikku esivedu, millega nõukogude inimene harjunud polnud. Luksust ja elektroonikat ka mitte, nagu näiteks roolivõim. Tuleb meeles pidada, et piirid võisid ju avatud olla ja raha ka veidike, aga oskajaid remondimehi ja varuosi ikkagi polnud.

Foto: Auto24.ee

Korralikumad Sierrad enam hinda ei kaota, aga kuna neid on nii palju, siis lähiaastatel on tulusus veel madal. Nostalgiakasumi võib aga juba välja võtta.

Lingil ja pildil toodud auto on väidetavalt sõitnud vaid 50 000 kilomeetrit ja olnud 1995. aastast ühe pere käes Eestis, seega selle hind küll enam kuhugi ei kuku.

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.