5 väga erinevat ja lahedat kasutatud autot, millega suvele vastu sõita

Foto: Auto24.ee

Iga päev autokuulutusi kammides on sõelale jäänud jälle mitmeid mõnusaid hobiautosid. Teate küll, sellised, mida võib olla on kallis pidada, ebapraktiline kasutada või raske maha müüa, aga hingekeeltel mängivad need nii õigeid noote, et raske on ei öelda.

Mingit loogikat ega süsteemi selles valikus pole. Puhas emotsioon ja tunnetus, et äkki meeldivad need teile ka.

Autode hinnad on 2999-15 000 eurot. Kui kohe kogu summat välja käia ei taha, siis autolaenu abil on vanemate hobisõidukite ostmine eriti mugav tänu sissemaksu ja kaskokindlustuse kohustuse puudumisele.

Lincoln Town Car, 1997. aasta, 5900 eurot

Lincolni luksuslaeva pani Autoleht oma hiljutises 1990ndate noobelautode testis lausa 2. kohale ning edestas Audi A8 ja BMW 7. seeria sõidukeid. Hinnang sellises testis oli muidugi tunnetuslik ja emotsioonipõhine, mitte kuidagi numbrilistel alustel tehtud. Võrreldes sakslastega on Town Car ka ilmselt töökindlam.

Foto: Auto24.ee

Kui mõne muu auto puhul saab rääkida ka teatavast kurvitunnetusest või lausa sportlikkusest, siis Town Car on laev, ratastel diivan. Pehme, suur ja uimane, aga tänu kõigele sellele omamoodi võluv. Lisaks on see kuue istekohaga (ees ka kolm) ja hiiglasliku pakiruumiga.

Foto: Auto24.ee

Omanik ise kirjutab nii: “Auto on Eestis juba aastast 2011 ja pole talviti sõitnud. Esinduslik ja hästi säilinud, kuid vanusest lähtuvalt leidub ka väiksemaid iluvigu. Tehnika ja kere üldseisukord on siiski väga head.”

Väga stiilne auto suvekruiisideks ja vajadusel saab sõitu jätkata ka talvel, siis juba külg ees.

Toyota Supra, 1994. aasta, 15 000 eurot

Legendaarne Supra on sel aastal lõpuks uue mudeliga välja tulnud ja seega on fännidel mõistlik kiirelt haarata endale ka üks 4. põlvkonna esindaja, vahest isegi kõige kuulsam ja tuntuma disainiga Supra.

Foto: Auto24.ee

Tegemist ei ole selle kõige kangema, topeltturbo mootoriga GTE versiooniga, vaid tavalise 6-silindrilise ja 3-liitrise vabalthingavaga, aga ka sellel on 228 hobujõudu ning tagavedu. Eks kui igavaks jääb, saab alati hakata tuunima, mis on nende Suprade puhul pigem reegel kui erand.

Auto on heas seisukorras nii seest kui väljast, aga arvestama peab, et tegu on parempoolse rooliga autoga. Seega mahub see igal juhul hobiautode rubriiki ning mõeldud pigem fännile.

Foto: Auto24.ee

Kui see auto on tõesti nii heas seisukorra, siis hind väga ei tohiks ka enam langeda. Oksjonitel müüakse seda kiiremat versiooni juba summade eest, mis ületavad 50 000 eurot.

Ford Taunus, 1972. aasta, 4500 eurot

4500 eurot vana Fordi eest? Väheke palju pole? Raske öelda, sellises vanuses loeb seisukord, mitte miski muu.

Foto: Auto24.ee

Omanik ise kirjutab: “Auto on taastatud 15 aastat tagasi. Talvel sõitnud ei ole. Seisnud 10 aastat kuivas garaažis.” Nii võiks ju arvata, et seisukord on hea, kuigi rohkem täpsustatud midagi ei ole.

Kuulutus väidab auto olevat 1968. aasta oma, aga maanteeameti register näitab 1972. Eestisse on auto jõudnud juba 1995. aastal.

Foto: Auto24.ee

Tegelikult jäi silma auto nimesse lisatud 2,3 V6 (tark tegu!), mis tähistab siis mootorit. Auto tühikaal on kõigest 920 kilogrammi (turvalisust ei tasuks siit eeldada), seega 125 hobujõudu ja V6 mootor ning tagavedu teevad sellest potentsiaalselt vägagi lõbusa auto.

Õhuvõtuava kapotil, valuveljed, must katus ja tumedad aknad – sellele autole on pahandus otsaette kirjutatud!

BMW 735iA, 1990. aasta, 6000 eurot

Aah, klassika. Tõeliselt tagasihoidlik, aga soliidne Saksa luksusauto. Mõõduka jõudlusega R6 mootor ei tee sellest lahingristlejat, aga mingi õmblusmasinaga kindlasti tegu ei ole. Läheb edasi täpselt nii soliidselt nagu välimusega sobib.

Foto: Auto24.ee

Tegemist on täielikult hobiautoga, mida on väga hästi hoitud ja põhjalikult remonditud. Kuulutuses seisab: “Autot hoitud igati korras ja puhtana, aastane läbisõit jäänud paarituhande kanti ja seda ainult suvel. Talvel hoitud garaazis, soola pole kordagi näinud.”

Lisaks ütleb müüja, et ta valib, kellele müüb, seega tuleb ostma minna väga pühendunud näoga ja seiklejaid ilmselt müüja ei otsi.

Foto: Auto24.ee

See on auto, mida hästi hoides võid pärandada lastele ja ka lastelastele. Nagu alguses öeldud – klassika.

Saab 9-3 Cabrio Hirsch, 2001. aasta, 2999 eurot

Vähem kui 3000 eurot eest saab suveks elegantse kabrioleti, millel on 210 hobujõudu. Hirschi tuuningpakett tähendab võimsuselisa ja ka sportlikumat vedrustust.

Foto: Auto24.ee

Auto on piltide järgi heas visuaalses seiskorras ja ka müüja sõnul on tehtud väga palju hooldustöid. Viimase hoolduse käigus on vahetatud muuhulgas ka käigukasti õli, süüteküünlad, aku ja paigaldatud tuttuued Pirelli suverehvid.

Kere ja põhjaalune on müüja sõnul roostevaba ja väga puhas. Katus on samut korralik ja töötab laitmatult.

Foto: Auto24.ee

18 aastat vana Saab ei ole kindlasti muretu auto, aga kui üldse mingit edevamat kabrioletti suveks mõelda, siis selle kuulutuse teksti põhjal võiks täitsa riskida. Mõelge, kõigest kolm tuhat eurot.

Inbank AS-i poolt pakutava laenu krediidi kulukuse määr on 33,43% aastas järgmistel näidistingimustel: laenusumma 5 000 EUR, laenuperiood 3 kuud, fikseeritud intressimäär 15%, lepingutasu 190 EUR, krediidi kogusumma ja tagasimaksete summa 5 406,65 EUR. Enne otsuse tegemist tutvu põhjalikult lepingu tingimustega ja vajadusel pea nõu asjatundjaga. 

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.