Sportlike luukpärade puhul meenuvad esmalt kohe Volkswagen Golf GTI, Renault Megane RS või Honda Civic Type-R ehk normaalmõõdus ja numbrite poolest üle 200-hobujõulised autod. Tegelikult on väga kihvte ja teravaid autosid ka väiksemas klassis.
Sellised autod pakuvad oma suuruse, hinna ja kilovattide kohta hämmastavalt palju sõidurõõmu ning võiksid sobida kas nooremale inimesele esimeseks “sportautoks” või ka väheke kogenumale kärbsele autoks, millega nautida tõeliselt puhast sõidurõõmu näiteks ringrajal. Või ühe siinse auto näitel, pakkuda lihtsalt kiiksuga kogemust.
Ainuke mure on nende väga väike valik Eesti kasutatud autode turul. Tegelikult on siit puudu mõned väga head valikud, nagu Peugeot 106 Rallye, Renault Clio RS, Citroen Saxo VTS, mille hinnad algavad samuti kuskil 2000–3000 euro juurest. Aeg-ajalt ilmub müüki neidki, seega hoidke silmad lahti!
Toyota Yaris TS Sport, 2200 eurot
Tajute siin teatud Subaru tunnet? Sinine auto, kuldsed veljed, sportlik asend — täitsa õnnestunud lahendus.
Selline 107-hobujõuline Yaris on tõesti hea masin, millest alustada. Esiteks saab rõhuda Toyota töökindlusele. Müüja sõnul on auto tehniline seisukord eriti hea, aga kerel on mõningane rooste.
Sisu tahaks ka üht tõsisemat puhastust, aga see ei muuda kindlasti sõiduomadusi.
Renault Twingo GT, 2800 eurot
Mootoril on 100 hobujõudu, aga auto kaalub ka vaid veidi üle ühe tonni. Sellest on veel üks võimsam versioon, Twingo RS, millel jõudu lausa 133 hobujõudu, ent selle hinnad on Saksamaal pigem üle 4000 euro.
Nendel hetkedel, kui selle Twingo GT omadusi ei kasuta, on tegemist lihtsalt kena välimusega väikse ja mõistliku linnaautoga. Autol on konditsioneer, tagaistmed saab alla klappida, kaasa tulevad talverehvid — 2800 euro eest rohkem kui küll.
Auto on, muuseas, Eestist uuena ostetud ja ühe omaniku kasutuses olnud, seega väga hea ajalugu ilmselt.
Smart ForFour Brabus, 2700 eurot
Selle auto puhul tuleb tunnistada, et reaalsete sõiduomaduste kohta on midagi raske öelda. 177 hobujõudu autos, mis on 3,7 meetrit pikk ja kaalub 1,1 tonni, on suhteliselt ettearvamatu kogemus.
Kiirendusajaks on märgitud 6,9 sekundit ning ilmselt ongi sellega hea foori taga teisi kiireid autosid ehmatada. Igapäevase linnaautona ilmselt mugav, mõõtmete mõttes.
2700 euro eest saab seega ühe kummalise, haruldase ja kahtlemata seiklusliku Smarti. Lisaks veel nahksisu, istmesoojenduste ja muu luksusega.
Ford Fiesta ST, 4300 eurot
Fiesta ST aegadest, kui 150 hobujõudu oli väiksema kiire luukpära tavaline võimsus. Natuke suurem juba kui eeltoodud, aga siiski kompaktne.
See 14 aastat vana auto ei ole veel Eestis arvel, aga pildid näitavad väga kena autot. Eks tõde selgub ikkagi ostueelses ülevaatuses.
Kiirete Fordide head sõiduomadused on automaailmas vähegi orienteeruvale inimesele teada ning selline Fiesta ST on 4300 euro eest täpselt paras. Kerge, kiire ja mitte ülemäära võimas, et peaks lubade pärast kartma.
Alfa Romeo MiTo, 5000 eurot
Valikusse ka üks natuke krapsakam väike Alfa Romeo. See MiTo on manuaalkastiga ning mootoril võimsust 155 hobujõudu. Sellest võimsam on veel vaid 170-hobujõuline QV versioon.
Konkreetne auto on natuke erilisemat valget tooni ning omanik on lasknud veljed taastada ja üle värvida. Hooldatud on seda ainult Alfa Romeodele spetsialiseerunud esindustes ning lisaks on hiljuti uuendatud ka meediasüsteemi, parandatud helikvaliteeti ja lisatud müratõkkematte.
5000 euro eest saab peaaegu kaasaegse auto, mis paistab üldisest hallist keskpärasusest silma, pakub keskmisest rohkem sõidurõõmu ja seda koos kõigi vajalike mugavuslisadega.
Kuidas osta?
Nende kärmete väikeste autode ostmiseks võib kasutada Auto24laenu, millel on kolm olulist eelist:
- puudub sissemaksu kohustus
- kaskokindlustus on vabatahtlik
- vanus ei ole takistuseks
Just need kohustused on tavaliselt suurimad takistused auto ostmisel. Kasko viib kuumakse tunduvalt suuremaks ja sissemaksuks lähevad kõik säästud.
Autolaen on finantsteenus. Tutvu enne lepingu sõlmimist tingimustega ja vajadusel konsulteeri spetsialistiga. Teenust osutab Inbank AS.