6 ägedat kasutatud suveautot, mille hind on vähem kui 12 000 eurot

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Seda, kas suvi tuleb, saab öelda septembris ja minevikuvormis. Ei jäta ju keegi puhkuseplaane tegemata või uusi ujukaid ostmata lihtsalt seetõttu, et paar viimast aastat on olnud jaanipäev ja jõulud samas temperatuurivahemikus.

Seega hakkame suveautot soovitama! Suveauto võib olla lahe Volvo või hoopis midagi teistsugust, aga esimesena tuleb muidugi pähe üks sõna – kabriolett.

Valik on ootamatult suur

Vaatasime mõistlikus hinnaklassis ringi ja tuleb tõdeda, et valik on väga suur. Igale maitsele, praktilisemaid ja imelikke, sportlikke ja kruiisereid. Vähem kui kahe tuhande euro eest saab päris suure valiku prantslasi nagu Peugeot 206 ja 307 või Citroen C3 Pluriel.

Sõelale jäid lõpuks autod, mis jäävad alla 12 000 euro aga pakuvad kasvõi emotsionaalselt natuke rohkem seda “miskit” kui lihtsalt sõitmine vabas õhus.

Nagu alati, siis suurem tõenäosus meie radarile saada on, kui autol on hea ajalugu, rohkelt lisainfot või lihtsalt emotsiooni.

Kuulutus, kus on vaid kirjas “Toodud: Itaalia”, võib pakkuda väga head autot, aga siia nimekirja ta ei pääse. Automüük peab olema sündmus, protsess ja pingutus. Vastasel juhul on tegu nagu tõreda teenindajaga restoranis, kes ulatab vaikides menüü ja küsib natuke aega hiljem: “Noh?”

BMW 325, 2002. aasta, 265 000 läbisõit, 141 kW, 7000 eurot

Foto: Auto24.ee

See ei ole ainuke BMW siin lühikeses nimekirjas, sest valik on lihtsalt nii suur. Sobivaim kooslus sportlikkuse, kvaliteedi ja mugavuse keerulisel skaalal. Manuaalkast võtab küll mõned punktid mugavuselt aga annab need sõidurõõmule.

Pildi tegemiseks on vaeva nähtud ja lisainfost võiks järeldada, et omanik on hoolikas. Ilus hele sisu ja tuunimata välimus sobib klassikalisemale inimesele, kes tahaks kabriot aga mitte süüdistusi edevuse ja tähelepanuvajaduse osas.

Kes tahaks natukene edevamat, siis see pakkumine tundub ka täitsa hea. Väga ilus värv ja sisu aga ka näiteks madaldusvedrud, mis pole igaühe maitsele.

Jeep Wrangler TJ, 1997. aasta, 155 000 läbisõit, 89 kW, 7490 eurot

Foto: Auto24.ee

Kabriolett ei pea olema tingimata luksuslik või sportlik. Parim variant loodusesse sõita on ju vabas õhus. Ja kui loodusesse, siis Jeep’iga.

Wrangler ei ole pikkadeks maanteesõitudeks – müra, vedrustus ja üldine elu-olu ei soosi pikki väljasõite suurtel kiirustel. Pööra aga metsavahele, võta katus maha ja kõik muutub. Wrangleril saab eemaldada ka uksed, sest siis on veelgi ägedam.

Konkreetne auto on ilmselt entusiastile kuuluv, sest lisainfost kumab läbi siirast vaimustust ja autost hoolimist.

Saab 9-3, 2004. aasta, 128 000 läbisõit, 110 kW, 5100 eurot

Foto: Auto24.ee

Saabi kabriolett ei kõla väga loogiliselt (põhjamaad, lõputu kaamos, eks?) aga tegelikult on päris populaarsed. Selle konkreetse pakkumise eelis on hind, hele sisu ja tehtud remonttööd.

Puuduseks on vähene Eesti ajalugu ja läbisõitu võib võtta tavalise skepsisega. Kuulutuse juurde tehtud pildid tekitavad koheselt soovi sumedal suveõhtul päikeseloojangusse sõita.

Mercedes-Benz CLK 320, 2003. aasta, 53 000 läbisõit, 160 kW, 10 900 eurot

Foto: Auto24.ee

Siin teen ma vist esimest korda elus sellise soovituse – hõbedane auto, must sisu. Tavaliselt väldin kui tuld, sest igav! Aga eeliseks on auto väidetavalt tõestatav väike läbisõit ja väga hea seisukord.

3,2-liitrine mootor pakub mugavat sportlikust ja rahulik saksa disain ei karju tähelepanu järgi. Sellises autos saab vabalt ka neli inimest sõita, seega sobib ekstravertsemale või seiklusliku meelt ja elurõõmu mittekaotanud pereinimesele.

Natuke riskialtim (aga šampusehimuline) suveautosõber võib mõelda ka SL-klassile. Selles hinnaklassis on muidugi valik väiksem ja riskantsem, aga kui õnnestub leida hea eksemplar, seda hästi hoida, siis võib nimetada isegi investeeringuks.

Lexus SC430, 2004. aasta, 84 000 läbisõit, 210 kW, 11 990 eurot

Foto: Auto24.ee

Ma tean, et see on üks õnnetumaid mudeleid Lexuse ajaloos ja Top Gear hääletas selle maailma halvimaks autoks. Aga kõike tuleb vaadata õiges kontekstis. See oli väga halb auto selle hinna eest, mis uuena küsiti.

Nüüdseks on langenud luksus-kabrioleti hind nii madalale, et võib soovitada küll. V8 mootor ja 210 kilovatti on tore, aga kindlasti mitte sportlik. Samas on selle taga Lexuse kvaliteet ja heade eelmiste omanike korral peaks tehnoloogiliselt olema pigem muretu ostuga.

Eriti hoolikalt üle vaadata katuse toimimine, sest see on olnud nende nõrgim koht.

Konkreetne auto on väga hea ajaloo, ilusa värvi ja eriti kauni sisuga, seega mugava suveautona kindlasti arvestatav valik.

BMW 318, 1996. aasta, 85 kW, 3750 eurot

Foto: Auto24.ee

Nagu lubatud, veel üks BMW. E36 mudeli kabriolett on lihtsalt niivõrd ilusa küljejoonega, et patt oleks olnud seda siit nimekirjast välja jätta.

Lingitud auto on väga ilusat värvi, aga nõrga mootori ja manuaalkastiga. Piltide ja kirjelduse järgi võiks olla hea variandiga ilusaks ja rahulikuks kruiisimiseks. Kabrioletiga ei ole rehvipõletamine nagunii stiilne.

Kes tahab natuke rohkem jõudlust, võib vaadata seda 325 versiooni, millel küll vajab katuse mootor remonti. Nende kahe vahele jääb ka see ilus 320. Seega valikut on ja lõpuks oleneb ikkagi konkreetse auto reaalsest, mitte piltidel nähtud seisukorrast.

Märksõnad: , , , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.