Inbanki blogi

6 kasutatud ja erilist Saksa autot, mida me hea meelega isegi ostaks

Foto: Auto24.ee

Autotööstused regiooniti on täiesti erineva iseloomu ja näoga. Jaapan on tuntud oma vastupidavuse, samas lihtsuse poolest. Ameerikas on kõik väga suur, aga mitte ülemäära peenelt tehtud. Prantslased armastavad vigurdada. Ja siis on sakslased.

Pigem kallimad, aga viimistluskvaliteedilt on seda enamjaolt ka näha. Tehnoloogiliselt innovatiivsed ja mitmeski mõttes suunanäitajad. Kasutatuna eeldavad hoolikat ja armastavat omanikku, sest seesama tehnoloogia nõuab ka tähelepanu. Kui auto on korras, siis on üldiselt tegu automaailma tipptasemega.

Kuus tootjat, kuus autot

Valisime kuue suure Saksa tootja valikust välja ühe auto, mis on piisavalt eriline, silmapaistev ja võiks olla sobiv ka lühema või pikema aja investeeringuautoks (noh, Opel ka, kunagi kindlasti). Oluline tingimus on, et need kõik on Eestis kohe olemas ja sõitmiseks valmis.

Hinnad on 3000-15 000 eurot ja selliste hobiautode puhul on võimalik, nagu ikka, kasutada autolaenu, mis ei eelda kaskot ega ka sissemakset. Samuti ei ole auto vanusel selliseid piiranguid nagu tavaliselt.

Audi 200 Quattro, 1986. aasta, 4000 eurot

Audi 100 “Sigar” oli 1990ndate lõpus Eestis tavaauto. Audi 100 Quattro oli juba kõvem sõna. Audi 200 Quattro oli aga ikka peaaegu, et ladvaõun, enne kui V8 ja S-mudelitega rikkurid kohale saabusid.

Foto: Auto24.ee

Audi on osanud kahte asja väga hästi teha – nelikvedu ja häid turbokaid. See 200 omab mõlemaid neist. 182 hobujõudu on täiesti piisav ka tänapäeval, et sõidurõõmu tunda.

Auto pole perfektses seisukorras ja seetõttu on ka hind täiesti normaalne. Samas näitab omaniku aus tekst, et sõidukit on hoitud ja jõudumööda üritatud aina paremaks teha. Mitmeid suuri asju on tehtud ja palju on ka teha.

Foto: Auto24.ee

Samas saab selle autoga ilmselt kohe sõitu minna ja 1980ndate sportsedaanide ühte tõelist esindajat nautida. Talvel oleks kindlasti eriti lõbus, aga kas see nüüd on auto, mida peaks soolasegusele lumele tutvustama…

Mercedes-Benz 560 SEL, 1986 aasta, 14 900 eurot

Luksuslimusiin, millega 1980ndatel sõitsid kõik – riigijuhid, ettevõtjad, diktaatorid ja narkoparunid. S-klass on alati olnud tehnoloogiliselt eesrindlik ja kasutanud varutust, mida teised polnud veel leiutanudki.

Foto: Auto24.ee

See konkreetne auto on aga eriti huvitava ajalooga. Auto on pärit Küproselt, aga müüja sõnutsi on see olnud Havai saartel suursaadiku auto.

Kõik, mis autol peab olema, on küljes, originaal ja väga heas seisukorras. Mitte midagi pole üle värvitud, asendatud või muudetud. Pole näinud ei talve ega roostet. Läbisõit muidugi ka õige 114 000 kilomeetrit.

Foto: Auto24.ee

Kui see kõik vastab tõele, siis auto erilist värvi sisu ja üldine seiskord on selline, et keegi peaks selle nüüd kiirelt ära rabama, suvel natuke kruiisima ja siis ilusti seisma panema. Kindel investeering.

Volkswagen Iltis, 1980. aasta, 6400 eurot

Võiks ju arvata, et kui Volkswagen, siis tuleb kas põrnikas, hipibuss või mõni GTI. Aga siis jäi silma selline Iltis.

Foto: Auto24.ee

Maasturiusku eestlasele võiks see vägagi meeldida. Võib olla liiga ilus ja eriline (ja ebamugav), et talve sõita, aga suvel seenele ja rannapeole ideaalne.

Autot on väga põhjalikult ja ilusti ehitatud. Istmed on mugavamad, kui standardis olnud sõjaväeline lähenemine. Katusekatte jaoks paigaldatud kaar ilmselt lisab teatud annuse turvalisustki.

Foto: Auto24.ee

Lisaks ilule ja edevusele, on auto väga maastikusuutlik – lülitatav nelikvedu, tagasilla diferentsiaali lukusti ja maastikukäik. Tõeline linnamaastur – ilusal suvepäeval sobib linnas promeneerimiseks ja vajadusel saab väga kaugele loodusesse sõita, kuhu üksi müügisalongist tulev Volkswagen ei pääse.

Porsche 928, 1981. aasta, 15 500 eurot

See on Porsche luksuslik grand tourer ehk auto, mis pidi mugavuse poolest asetsema 911’st kõrgemal. Kuna toonane 911 ei olnud väga lihtne auto, millega igaüks oleks võinud mõnusalt hakkama saada, siis oli vajalik mudelivalikut laiendada.

Foto: Auto24.ee

Eesasetusega V8 mootoriga 928 tootmisel kasutati palju alumiiniumi, seda nii mootori kui keredetailide osas. Selle konkreetse auto kasuks räägib manuaalkast, müüja kirjutab ka, et autol on piiratud libisemisega diferentsiaal.

Värvikombinatsioon ja veljed on päris omapärased ning ka pruun sisu sobib hästi.

Foto: Auto24.ee

See, et 38 aastat vana auto nii hea välja näeb, näitab, et hoitud on seda hästi ja uuel omanikul võiks klassikust veel palju rõõmu olla. 231-hobujõuline V8 aitab kindlasti kaasa.

BMW 735, 1999. aasta, 9999 eurot

Ütlete, et E38 BMW’d saab ka odavamalt? Muidugi saab, aga mitte otse tehasest tulnud Imola Red 2 värvitooniga, mida omaniku sõnul on toodetud vaid 287 tükki. See on oluline vahe, kas kile või päris värv.

Foto: Auto24.ee

Ja punane sobib E38-le lihtsalt imeliselt. Tõepoolest, sellel võiks ju olla 5-liitrine mootor või hele sisu, aga isegi sellises komplektsuses näeb auto nii pagana hea välja, et tahaks seda endale.

Foto: Auto24.ee

Peamine väärtus, lisaks heale välimusele, on auto ajalugu. Omaniku sõnul on kõik hooldused ja tööd teostatud ühes kohas ning arved olemas. Selline auto esindab täpselt seda saksa luksust, nii et isegi 20 aastat peale tootmist, sõidad ja naudid.

Opel Zafira OPC, 2004. aasta, 3100 eurot

Kuigi Opel on neist kõigist tavalisim, ei oleks aus seda välja jätta. Keegi peab tootma Saksamaal ka ju tavalisemaid autosid. Või siis tavalisi autosid, mida täiesti ootamatu turundusliku otsusega lükata Opel Performance Centeri uksest sisse.

Foto: Auto24.ee

Mõistlik mahtuniversaal Zafira OPC on 200-hobujõuline kurioosum, mis ühtepidi on tobe, teistpidi geniaalne. Kui kuumad luukpärad on mõeldud rahuldama nii praktilist pereinimest kui ka sõidurõõmu nautivat juhti, siis Zafira OPC läheb sammuke veel kaugemale.

See auto pole kindlasti hea ringraja sõiduk, aga foorivõistlustel ja maanteel möödumistel on tegu kindlasti ootamatusega kõigile osapooltele.

Foto: Auto24.ee

Eriti lahe on, et omanik on selle auto eest kuulutuse järgi vähemalt väga hästi hoolt kandnud. Nimekiri liiga pikk, et siin välja tuua, aga kuna auto on lihtsalt üle jäänud, siis on ka tingimisruumi. Meid miskipärast kummaliselt tõmbab see sinine pererallikas.

Inbank AS-i poolt pakutava autolaenu krediidi kulukuse määr on 17,86% aastas järgmistel näidistingimustel: laenusumma 4500 EUR, laenuperiood 72 kuud, fikseeritud intressimäär 14,9%, lepingutasu 95 EUR, haldustasu 1,50 EUR, igakuine osamakse 97,23 EUR, krediidi kogusumma ja tagasimaksete summa 7096,51 EUR. Enne otsuse tegemist tutvuge põhjalikult lepingu tingimustega ja vajadusel pidage nõu asjatundjaga.

Märksõnad: , , , , ,

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.