Inbanki blogi

6 kasutatud limusiini Eestist, millest ühega on sõitnud nii Rolling Stones kui ka kroonitud pead

Foto: Auto24.ee

Täna midagi täiesti teistsugust. Millal sa viimati kaalusid limusiiniostu? Mitte kunagi? Me ka, aga kuna mitmeid kuulutusi on viimasel päeval silma jäänud, siis seekord valisime just sellise kummalise autoklassi. Turuga tuleb ikka kursis olla! Ja kaevates leidsime midagi väga ägedat.

Limusiin esindussõidukina pole Eestis kunagi teemaks olnud. Mitmekümne aasta tagusel hiilgeajal, kui igas Ameerika filmis sõitis rikas ja/või paha tegelane limusiiniga, oli meil kõige luksuslikum auto Volga.

Kui 1990ndatel saabus vabadus, siis limusiinid mitte. Oli üks Taani ärimees, kes armastas sellise autoga liigelda, aga üldiselt on tegu olnud ikka peoautodega – poissmeeste ja tüdrukute õhtud, sünnipäevad ja koolilõpetamised. Isegi riigipäid ja muid tähtsaid külalisi veetakse luksussedaanidega.

Kui palju üldse üks limusiin maksab? Kohe vaatame järgi.

Lincoln TownCar, 8 kohta, 3500 eurot

Kõige soodsam viis limusiinijuhiks või omanikuks saada. Müüja sõnul on küll üks tehniline viga, aga üldiselt on kere tugev ja roostevaba. Istekohtade hulka on ilmselt arvestatud ka esimene iste.

Foto: Auto24.ee

Kindlasti ei ole sellise auto näol tegu veel esindusliku liikuriga. Kapotil on väga suur värvikahjustus ja kogu visuaal jätab mulje, et auto nõuab korralikult remonti. Samas, osav inimene suudab kindlasti palju ise ära teha.

Chrysler PT Cruiser, 9 kohta, 9999 eurot

Kolm korda suurema raha eest saab juba palju paremas seisukorras limusiini. Tavasõidukina pole PT Cruiser olnud kunagi väga heas kirjas, aga limusiini puhul pole väga vahet, mis auto pikaks on venitatud.

Foto: Auto24.ee

Reisijate osa jätab väga korraliku ja väga limusiiniliku mulje. Natuke maitsetu, väga üle võlli aga kindlasti efektne ja ei jäta kulunud muljet.

Kas 2,4-liitrine bensiinimootor sellist keret ka mõistlikult vedada jaksab, on raske öelda. Maanteele enamjaolt need autod ei jõua ja ümber vanalinna sõita peaks ikka jaksama. Alati võib ju midagi äkilisemat selle mootori asemele panna.

Mercedes-Benz S 420, 9 kohta, 10 000 eurot

Vaid ühe eurose lisaraha eest saab PT Cruiseri asemel hoopis stiilse sakslase. Värskelt värvitud ja võimsa V8 mootoriga S-klass mahub servast isegi määratluse “stiilne” alla.

Foto: Auto24.ee

Sisust on pildi järgi raske aru saada, kas on korralik või väsinud, aga eraldi on välja toodud, et autol on elektriline vahesein, tossumasin, laser (ilmselt siis värvimuusika, mitte teiste tulistamiseks), pakettaknad (et sees toimuv välja ei kostuks?) ja tähistaevas (laes asuv valguslahendus).

Lincoln Town Car, 8 kohta, 13 000 eurot

Puhas klassika ja ilma irooniata väga stiilne auto. Efektne värv ja katete taha peituvad esituled, super! Sellises autos istuvaid tüüpe käis A-Team ühtelugu karistamas.

Auto on hoitud võimalikult stiilipuhtana ja seetõttu asub reisijateruumis ka kineskooptelekas ja pagasiluugil lennukas telekaantenn.

Foto: Auto24.ee

Lisapunktid ka juhi ees asuvas armatuurlauas asuva Cartier “elektronkella” eest.

Lincoln Navigator, 19 kohta, 13 999 eurot

Selles autos on 19 istekohta, kujutate ette, 19! Nagu väiksem reisibuss. Pildid on kahjuks kehvad ja väikesed, seega pole päris hästi aru saada, kuidas nad kõik sinna mahuvad või mida teevad, aga hiiglaslik on see auto küll.

Foto: Auto24.ee

Hind ja esmapilk lubavad arvata, et tegemist on enam-vähem heas korras limusiiniga, aga kus ja kuidas sellega sõitma mahub, pole aimugi. Samas, liiguvad ka suured bussid mõnikord vanalinnas, seega teoreetiliselt ju võiks olla võimalik.

Volvo S90, 6 kohta, 34 000 eurot

Kohaliku limusiinituru staar ja pärl. Heas korras ning Eestis uuena registreeritud Volvo on limusiiniks ehitatud tehase poolt ning oli esimestel aastatel Volvo esinduse ehk Info-Auto kasutuses. Sõiduk toodi 1998. aastal Motorexi näitusele publikumagnetiks ja peale seda otsustas esindus selle endale ära osta.

Foto: Auto24.ee

Autoga on sõidutatud Rootsi kuninganna Silviat, Taani kuningannat Margrethe II ja Rolling Stones’i.

Volvo ei ole talvel sõitnud ning on väga heas korras, millest tulenevat on ka hind niivõrd kõrge. Taga asub neli eraldi istet, seega tegu ei ole mingi peoautoga. Võib kahtlustada, et tegemist võiks olla peagi ka kollektsionääridele huvi pakkuva autoga.

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.