Inbanki blogi

6 projektiautot Eestist, millega oma elu värvikamaks muuta

Foto: Auto24.ee

Hobiautod on meie lemmikud. Selline unistamise rubriik, kus võib praktilisuse ja muu segava ära unustada ja fantaasial lennata lasta.

Tegime internetile ringi peale ja valisime välja kuus autot, mis vastavad kõigile hobiauto tingimustele – huvitavad, erilised, haruldased ja silmapaistvad. Noh, ilmselt ka nõudlikud ja kõvasti raha nõudvad.

Positiivsest küljest – mõni võib muutuda ühel hetkel pensionisambaks. Kui ka ei muutu, pole ka hullu. Elu on liiga lühike, et sõita igavate autodega!

Ostmisel saab hobiautode puhul ideaalselt kasutada nii Inbanki autolaenu kui ka auto24 liisingut, mille mõlema puhul puudub nii sissemaksu kohustus, kui ka kaskokindlustuse nõue ja vanusepiirang.

Dodge Stealth, 1993. aasta, 6500 eurot

Väga efektse välimusega ameeriklane, millel on täitsa tegus V6 mootor ja 225 hobujõudu.

Foto: Auto24.ee

Müüja sõnul on auto toodud eestisse 1997. aastal ja  viimased 7 aastat seisnud kuivas garaažis. Lisaks on auto originaalkorras ning tuunimata.

Veel lubatakse, et rooste puudub ning salong on uuevääriline. Hiljuti tehtud ülevaatus ja täishooldus, vahetatud küünlad, filtrid, õlid, lisaks ka käigukastis. Autol all täiesti uued lamellrehvid.

Foto: Auto24.ee

Aeg on nii palju edasi läinud, et ka 1990ndate aastate autod hakkavad klassikuks muutuma, seega on see äge Dodge täpselt õiges vanuses. Ainult raadio vaja vanaaegse vastu vahetada ja ongi ajastutruu auto olemas.

Volvo 850 T5-R, 1995. aasta, 7000 eurot

Volvo pereauto nahka riietatud sportauto ei figureeri meie valikutes mitte esimest korda ja seda põhjusega. 850 T5-R on üks esimesi universaalkerega autosid, mis hakkas ka pereinimesele sõidurõõmu pakkuma.

Foto: Auto24.ee

240-hobujõuline turbomootor on kiire ka tänapäevases konkurentsis ning natuke paheline välimus ja spetsiaalsed hallid veljed panevad asjatundjaid heakskiitvalt kaasa noogutama.

Müüja sõnul on tegemist erimudeliga, sest sellise tooniga ja mootoriga autosid toodeti ainult 777 tk. Õlid, filtrid, küünlad ja hammasrihm on vahetatud.

Foto: Auto24.ee

Varustust on autol rohkesti, aga auto vanust arvestades tuleb valmis olla ka investeerimiseks ja korrashoiuks kuluvateks (suurteks) summadeks. Samas pakub see auto ilmelt niipalju sõidurõõmu ja praktilisust ühes komplektis, et kahte autot ei peagi omama. See on ju kokkuhoid!

Nissan 200SX, 1989. aasta, 4999 eurot

Jaapani klassikaline tagaveoline sportauto, mis on nii tuunijate kui puhastverd sõidukite fännide lemmik.

Foto: Auto24.ee

Ligi 170 hobujõudu pole kõige karmim püss, aga oskajad teavad nippe, kuidas sellest mootorist rohkem kätte saada.

Konkreetse auto suur eelis on selle ilus välimus ja mahukad kere- ja mootoritööd. Mootoris

on uued tihendid, turbo ja õlid/filtrid (sh. käigukast, differ). Kere on taastatud 2018. aasta talvel – uus põhi, poolraamid, karbid koos põhja korrosioonikaitsega.

Foto: Auto24.ee

Ka vead on ausalt välja toodud. Kõige kummalisem on müügi põhjus, millest paljud sõidufännid ei tarvitse aru saada: “Auto on väga kalliks saanud ja sai endajaoks ehitatud kuid kahjuks ei tunne tagaveolisest rõõmu,” ütleb omanik. Mis siis teha, kui ei, siis ei.

Chevrolet Corvette, 1989. aasta, 7990 eurot

Corvette’i C4 põlvkonna autosid naljalt odavamalt ei saa. Tähendab saab, aga siis ei ole nad ilmselt sõidukorras.

Foto: Auto24.ee

Antud auto puhul pole kahjuks öeldud, kas tegemist on sõitva Corvette’iga, aga lähtume siis sellest, et on. Istmed on hiljuti renoveeritud, muus osas on auto visuaaleselt hinnaväärilises seiskorras.

Foto: Auto24.ee

Ilmselgelt saab selle ostja omale projektiauto kõigi võlude ja valudega. Kui valudest üle saada, siis on teil targa-tüüpi sõiduk (kõvad katusepaneelid saab eemaldada, muutes auto osaliselt avaautoks), mis on vinge välimuse ja ameeriklase kohta väga heade sõiduomadustega.

Rolls-Royce Silver Cloud III, 1962. aasta, 22 400 eurot

Projektiauto, elutöö, kirstunael – see auto võib olla mida iganes. Jaapanist toodud Rolls on visuaalselt hädises seisukorras, aga müüja sõnul raam ja kere on tugevad.

Foto: Auto24.ee

Igal juhul tähendab selle auto ostmine täielikku lahtivõtmist ja uuesti kokku panemist. Tõenäoliselt on see väga kallis, selle eest aga keeruline.

Kui lõpuks valmis saab, siis kiire pilk klassikaliste autode müügiportaalidesse näitab, et juba praegu ulatuvad selliste sõidukite hinnad pea 100 000 euroni. Seega kui see paarkümmend aastat, mis taastamisele kulub, veel otsa liita, siis kindlasti on hind kõrgemgi.

Foto: Auto24.ee

Seega, kuldsete kätega või lihtsalt vanade autode fännid, tekkis huvi?

BMW 645CSi Hartge, 1985. aasta, 24 500 eurot

Viimaseks jätsime ühe auto, mille kohta on väga vähe infot aga selle välimus ja mudel lubab arvata, et tegu võiks olla millegi lahedaga. Kas see hind on õiglane, nõuab samuti pikemat uurimistööd.

Foto: Auto24.ee

E24 põlvkonna 6. seeria kupee on käinud Hartge tuuningumeistrite käes ja kui internetti uskuda, siis seal võib olla 185 hobujõu asemel kuni 245, oleneb tuuninguastmest.

See on ka kõik, mis sealt välja lugeda saab, lisaks muidugi ilmselgele vajadustele keretöid teha, sest rooste piilub mitmest nurgast. Aga noh, projektiauto ei peagi murevaba olema!

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.