6 stiilset V12 mootoriga autot, mis maksavad vähem kui 15 000 eurot

Fotod: Auto24.ee

Silindrite arv ei ole ammu enam suurte jõunumbrite garantii, see roll on turbo-lahendustel ja muidugi elektril. Samas on V12 mootoril teatud aura ja võlu, mis jääb autofänne veel aastateks saatma.

Kahjuks ei ole legendaarsed V12 autod nagu Lamborghini Countach või Ferrari Testarossa väga kättesaadavas hinnaklassis, aga see ei tähenda, et tulebki mõte maha matta. Otsisime välja mõned autod siinsamas Eestis, mis maksavad alla 15 000 euro, aga kapoti all on õige arv silindreid. Välismaal on muidugi valik veelgi suurem.

BMW 750, 1996. aasta, 4500 eurot

Hobiautoks sobiva E38 põlvkonna 7. seeria tippmudeli hinnad on hetkel põhjas. Osad on sellises seisus, et taastada pole enam eriti mõtet ja võib lihtsalt “lõpuni sõita”. Mõnel on veel lootust.

Sellel konkreetsel autol võiks veel lootust olla, sest omanik kirjutab, et auto on korralik hästi säilinud klassik, kerel roostet ei esine ja tehnika ideaalne. Kõik toimib nagu peab, olnud kasutuses hobiautona ja talvel sõidetud pole. Samuti on tehtud rohkelt olulisi hooldustöid.

Luksusautole omaselt on varustust kõvasti, pea kõik, mis 1996. aastal saada oli. Lisame siia V12 mootori 326 hobujõudu ja mõnus sõidukogemus garanteeritud.

Mercedes-Benz S600 L, 2001. aasta, 9400 eurot

BMW’st natuke uuem ja 367 hobujõuga ka võimsam S-klass ei ole just väga hea mainega W220 põlvkonnast. Autol oli mitmeid probleeme, hooletud omanikud üks nendest ja seega on linnapildis näha tihti eriti lääpas ja armetuid luksus-Mersusid.

See konkreetne pole üks neist. Jaapanist toodud V12 S-klass tundub olevat väga heas korras, erilise värvi ja velgedega ning loomulikult väga hea varustusega. Isegi tagumised istmed on soojenduse ja ventilatsiooniga.

Auto kohta ülemäära lisainfot ei ole. Registrist on näha, et auto on saabunud Eestisse eelmise aasta sügisel. Igatahes on tegemist ühe väga erilise W220 autoga Eesti turul ja vähem kui kui 10 000 euro eest on luksust kõvasti.

Audi A8 W12, 2006. aasta, 10 990 eurot

Kolmanda Saksa luksusmargiga astume jälle 5 aasta ajas edasi. Ka Audi tõi oma teise põlvkonna A8 mudelitesse 12-silindrilise mootori, millel jõudu juba 450 hobujõudu.

Konkreetse auto kasuks räägib fakt, et see on uuena Eestist ostetud ja seega peaks 150 000 kilomeetrine läbisõit vastama müüja sõnul tõele. Maanteeameti register kinnitab seda fakti.

Samuti pole varustusega koonerdatud. Elektrilised, soojendusega ning massaažifunktsiooniga istmed on nii ees kui taga. Kaasa saab ka mõlemad komplektid rehve velgedel.

Jaguar Daimler Doublesix 1983 ja Jaguar XJS 1988

Jaguari valikust ei suutnud ühte teisele eelistada, seega võtsime mõlemad. Ilmselgelt suviste hobiautode rubriiki kuuluvad briti klassikud nõuavad head (ja rikast) omanikku, kes neid aadlikule kohaselt hooldaks.

Samas, kui kõik on tööle ja korda saanud, siis on tegu Eesti teedel ühtede stiilseimate V12 autodega.

1983. aasta sedaan maksab 13 000 eurot ja on toodud kaks aastat tagasi Rootsist ning müüja sõnul on auto tehniliselt täiesti korras ning sõiduvalmis. Tehnika ning kere seisukord on väga hea, teostatud on ka roostet ennetav KROWN töötlus.

Kabriolettkerega XJS hind on 15 000 eurot ning on samuti visuaalselt väga heas seisus. Kõik õlid vahetatud, mootori rihmad uued, istmed renoveeritud, puitdekoor on uuest väärispuidust taastatud, kõva katus käib ära ja on olemas ka pehme katus mille seisukord on väga hea. 

Mootoriks on mõlemal sarnane 5,3-liitrine ja 295-hobujõuline V12. Sedaani puhul on toodu linnasõidu kuluks 23 liitrit sajale, aga kes sellisel autol loeb, eks?

BMW 850 Ci, 1990. aasta, 12 000 eurot

V12 autode valikust ei saa kuidagi välja jätta 8. seeria kupeed, mis pidi oma järeltulijat päris kaua ootama.

Esimese põlvkonna 8. seeria on praeguseks juba klassik ja pigem on hinnad tõusuteel. See konkreetne auto on väga hea pakkumine just oma ajaloo tõttu.

Müüjaks on inimene, kes on auto omanik olnud viimased 19 aastat, et alates aastast 2001, läbisõit on õige ja kontrollitav. Auto on sõitnud ainult suveti, ja viimase 15 aasta jooksul vaid paarsada kilomeetrit suve kohta. Ülevaatus kuni juuni 2020. Igal aastal tehtud õlivahetused ja hooldused.

Amordid on vahetatud 15 000 km tagasi, käigukast vahetatud 10 000 km tagasi. Uued katalüsaatorid pandud 2017 aasta suvel. Ehk siis – tundub, et hea omanik ja kindel ajalugu. Midagi paremat on raske tahta!

Kuidas osta?

Esmalt tuleb endale aru anda, et V12 mootoriga autod on elustiil ja seega tuleb arvestada suurte jooksvate kuludega. Viimase raha eest endale sellise ostmine ei ole mõistlik.

Aga kui ei taha kohe kõike välja käia, siis ostmiseks on võimalik kasutada Auto24laenu, mille puhul ei ole oluline auto vanus ja puudub ka kaskokindlustuse kohustus.

Kasko on mõistlik riskide hajutamiseks, aga Auto24laenu puhul saab ise valida kas teha kasko või millistel tingimustel.

Auto24 laen on finantskohustus. Enne laenu taotlemist ja laenulepingu sõlmimist hinnake oma varalist olukorda ja laenuvajadust, et veenduda, et olete võimeline laenu õigeaegselt tagasi maksma. Maksete õigeaegselt tasumata jätmise korral võib kaasneda kohustus tasuda viivist ja hüvitada võla sissenõudmiskulud. Laenulepingu nõuetekohane täitmata jätmine võib raskendada tulevikus laenude saamist nii Inbankist kui ka teistest finantsasutustest. Palun tutvuge enne laenamist krediidi kulukuse määraga ning sellega kui palju laenu võtmine Teile maksma läheb. Enne otsustamist tutvuge ka Finantsinspektsiooni tarbijaveebiga www.minuraha.ee, auto24 laenu lepingu tingimustega, lepingueelse teabega ning vajadusel konsulteerige asjatundjatega.

Märksõnad: , , , , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.